שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 30

נושא: התחילו הצרות בטרי קופטר

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל התחילו הצרות בטרי קופטר

    לאחרונה חוויתי ריסוקים מעצבנים עם הטרי קופטר.
    התופעה מאוד חדשה לי שכן רוב הבעיות של הלחמות לקויות או נתקים מסויימים שללתי וגם את ההתחממות שללתי .
    התופעה קוראת לי בזמן ריחוף ללא קשר לכמות הטיסות שאני מבצע פיתאום אחד המנועים מפסיק לעבוד והוא נופל.
    בהתחלה זה היה קורה בזמן לופ או רול ועכשיו קרה לי ביום שישי בזמן ריחוף פשוט וחצי שעה הטסה בערך המנוע האחורי הפסיק לעבוד .
    עד אז זה היה קורה עם המנוע השמאלי ועכשיו זה קרה גם עם האחורי.לאחר הריסוק בדקתי את המנוע והבקר של המנוע דרך הבורד והכול היה תקין .מכות פול גז ,מצערת מלאה למשך 5 דקות ,הורדה ועליה איטית ואין זכר לבעיה.
    פתאום משהוא מת והוא נופל.
    יש למשהוא איזה פיתרון,אולי הכרטיס של הסיני דפוק(2.1V) אולי הצריבה דפוקה ואלי הוא נידפק בעצמו לעזזל.
    אני חייב לציין שבזמן שהוא טס הוא יציב בטירוף והטיסה איתו מהנה מאוד ואני יכול לעזוב את הסטיקים והוא בכלל לא יזוז.
    אין טיפת ווברציה שיכולה לשגע את הבקר.
    אולי הסרוו זנב מקצר בזמן מסויים למרות שהוא עובד ללא בעיה(סרוו של הוביקו),אולי הבק של הבקר עושה בעיות.למרות שבהתחלה כולם היו מחוברים ביחד והתופעה היתה קיימית אז החלטתי לנתק את הבק משני הבקרים האחרים ולעבוד רק עם אחד.
    הלוואי שיהיה פיתרון לדבר כי אני כבר מאבד את הביטחון של יפול על משהוא או משהו.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    אין לי כמובן תשובה חד משמעית אבל אני מנסה מעט מחשבה לוגית
    אז לפי ההגדרות שלך:
    אין קשר לסוג הטיסה.
    כל פעם מנוע אחר מפסיק.
    הסרוו כנראה תקין כן/לא.
    הבקר קיבל הזנת מתח מכל הבקים אח"כ מבק אחד.
    לא תיארת אם אחרי הנפילה הבקר דרוך או לא (נתון חשוב מאוד).
    לא דיברנו על רדיו בכלל.

    הסקת מסקנות חלקיות:
    אם הסרוו היה מפסיק, הרחפן היה מתחיל כנראה להסתובב לפני בזמן הנפילה.
    אם הסרוו היה מקצר יש סיכוי טוב שהבקר היה מפסיק את כל המנועים כי אין לו מתח זה מתאים לבק אחד או לשלושה, קצר הוא קצר.
    אם אחד הבקים היה מפסיק את המתח היו נשארים עוד שניים, במצב של שלושה כמובן.
    אם הבק הבודד היה מפסיק, כל המנועים היו מפסיקים כי אין בקר.
    אם אחרי הנפילה הבקר עדיין דרוך ז"א שהמתח לא הפסיק.
    אם אחרי הנפילה הבקר לא דרוך ז"א שהבקר עשה ריסט או בגלל תקלה עליו, קצר, הפסקת מתח וכו'.

    צמצום האפשרויות:
    כנראה שכל בקרי המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
    כנראה שכל המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
    כנראה שהבקים תקינים, נוסה בק בודד או כולם...
    כנראה שהסרוו לא מקצר (אין סבסוב לפני נפילה והבקר לא מפסיק את כל המנועים מחוסר מתח).
    אם רק לרגע נכניס את אופציית הרדיו אז יש סיכוי אבל קטן, ז"א הרדיו מעביר שדר של רול חזק וכו'


    אז מה נשאר לנו?
    רדיו, אני הייתי שולל את זה משום שפעם מנוע אחורי ופעם מנוע צידי, שני ערוצים שונים? לא נראה סביר.
    נראה לי מאוד שהכל מתנקז בבקר טיסה,
    * בקר HK KK עם בעייה אולי באחד הגיירויים שמתנתק לו ואז הכל משתגע, אני הייתי בודק הלחמות לגירו שעומד.
    * בעייה בגירסת תוכנה.
    * בקר HK KK עם בעייה אחרת.

    אשמח לשמוע מסקנות, אם יהיו כמובן.

    עריכה: הייתי בודק גם אם אחד הכיסויים של הגיירויים רופף.
    נערך לאחרונה על ידי ay_hobby; 02-07-2012 בשעה 00:32:33.
    יעקב
    ay_hobby

  3. המשתמשים הבאים אמרו תודה לay_hobby על הודעתו:

    haimgil (02-07-2012)

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    הבקר מתחמם ? ברחפנים הם עובדים קשה יותר בגלל המיתוג המהיר במהירות המנועים.
    וגם מה שאמרת, BEC לא מספיק לסרוו. נסה BEC אחר חיצוני (הוא מתאמץ מאוד כנראה בגלל המומנט של הפרופ).
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  5. המשתמשים הבאים אמרו תודה לsharonx על הודעתו:

    haimgil (02-07-2012)

  6. #4
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    לוד
    הודעות
    610
    מנחת הבית
    מנחת נען,הרצליה.
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    רעיון.....
    תנסה להוריד את ה-GAIN של הג'ירויים מתחת ל-50% (מצב RATE ).
    בעבר ניסיתי ליצב טיסן עם ג'ירויים ונתקלתי בתופעה שאם ה-GAIN גבוה מ-50% (מצב HEADLOCK )מופיעה סחיפה של הסרוו לכיוון אחד כאשר הסטיקים במצב מרכזי.

    שווה בדיקה.

  7. #5
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    מיקום
    חולון
    הודעות
    576
    תודה!
    32
    הודה 17 פעמים ב 13 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    אצלי בקוואד היו מספר אירועים דומים (מנוע עוצר באויר)
    ורק אחרי שהחלפתי/חיזקתי את ה (Propeller Adapter (Colet התופעות נעלמו
    מסתבר שאם ה Colet מחליק ונוצר אבדן כוח הבקר מפסיק את המנוע...


    בהצלחה

    רונן
    --------------------------------------------------------------------
    FW190 PIRATE
    Hobbyking Edge 540 V3 (Red/Silver) 3D 1200mm
    Multiplex FUNCUB
    Multiplex PARKMASTER
    כנף Tek sumo
    zeta science extreme 3d
    Phantom 3 Pro
    Multiplex Xeno
    Multiplex Funjet
    HobbyKing™ Tornado Viper Jet 75mm
    Bixler on Steroids
    ---------------------------------------------------------------------

  8. #6
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    הבקר מתחמם ? ברחפנים הם עובדים קשה יותר בגלל המיתוג המהיר במהירות המנועים.
    וגם מה שאמרת, BEC לא מספיק לסרוו. נסה BEC אחר חיצוני (הוא מתאמץ מאוד כנראה בגלל המומנט של הפרופ).
    הבקר ממש לא מתחמם,יש לי בקר 30 אמפר טורניגי והמנוע הוא DT 750 שצורך לא יותר מ18 אמפר.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  9. #7
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי MRDATA צפיה בהודעה
    אצלי בקוואד היו מספר אירועים דומים (מנוע עוצר באויר)
    ורק אחרי שהחלפתי/חיזקתי את ה (Propeller Adapter (Colet התופעות נעלמו
    מסתבר שאם ה Colet מחליק ונוצר אבדן כוח הבקר מפסיק את המנוע...


    בהצלחה

    רונן
    בדקתי את זה גם.כל הפרופים מחוזקים הייטב.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  10. #8
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי elim55 צפיה בהודעה
    רעיון.....
    תנסה להוריד את ה-GAIN של הג'ירויים מתחת ל-50% (מצב RATE ).
    בעבר ניסיתי ליצב טיסן עם ג'ירויים ונתקלתי בתופעה שאם ה-GAIN גבוה מ-50% (מצב HEADLOCK )מופיעה סחיפה של הסרוו לכיוון אחד כאשר הסטיקים במצב מרכזי.

    שווה בדיקה.
    אלי כל הגיינים שלי פחות מ50% .משום מה הכל בסדר במשך 3 או 4 טיסות עם הפסקות של חצי בערך בניהם ופתאום בום אחד המנועים מפסיק לעבוד.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  11. #9
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי ay_hobby צפיה בהודעה
    אין לי כמובן תשובה חד משמעית אבל אני מנסה מעט מחשבה לוגית
    אז לפי ההגדרות שלך:
    אין קשר לסוג הטיסה.
    כל פעם מנוע אחר מפסיק.
    הסרוו כנראה תקין כן/לא.
    הבקר קיבל הזנת מתח מכל הבקים אח"כ מבק אחד.
    לא תיארת אם אחרי הנפילה הבקר דרוך או לא (נתון חשוב מאוד).
    לא דיברנו על רדיו בכלל.

    הסקת מסקנות חלקיות:
    אם הסרוו היה מפסיק, הרחפן היה מתחיל כנראה להסתובב לפני בזמן הנפילה.
    אם הסרוו היה מקצר יש סיכוי טוב שהבקר היה מפסיק את כל המנועים כי אין לו מתח זה מתאים לבק אחד או לשלושה, קצר הוא קצר.
    אם אחד הבקים היה מפסיק את המתח היו נשארים עוד שניים, במצב של שלושה כמובן.
    אם הבק הבודד היה מפסיק, כל המנועים היו מפסיקים כי אין בקר.
    אם אחרי הנפילה הבקר עדיין דרוך ז"א שהמתח לא הפסיק.
    אם אחרי הנפילה הבקר לא דרוך ז"א שהבקר עשה ריסט או בגלל תקלה עליו, קצר, הפסקת מתח וכו'.

    צמצום האפשרויות:
    כנראה שכל בקרי המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
    כנראה שכל המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
    כנראה שהבקים תקינים, נוסה בק בודד או כולם...
    כנראה שהסרוו לא מקצר (אין סבסוב לפני נפילה והבקר לא מפסיק את כל המנועים מחוסר מתח).
    אם רק לרגע נכניס את אופציית הרדיו אז יש סיכוי אבל קטן, ז"א הרדיו מעביר שדר של רול חזק וכו'


    אז מה נשאר לנו?
    רדיו, אני הייתי שולל את זה משום שפעם מנוע אחורי ופעם מנוע צידי, שני ערוצים שונים? לא נראה סביר.
    נראה לי מאוד שהכל מתנקז בבקר טיסה,
    * בקר HK KK עם בעייה אולי באחד הגיירויים שמתנתק לו ואז הכל משתגע, אני הייתי בודק הלחמות לגירו שעומד.
    * בעייה בגירסת תוכנה.
    * בקר HK KK עם בעייה אחרת.

    אשמח לשמוע מסקנות, אם יהיו כמובן.

    עריכה: הייתי בודק גם אם אחד הכיסויים של הגיירויים רופף.
    אכן שללתי את מה שבהחלט בדקתי ורשמת למעלה.
    לגבי הבקר ,ברגע שהייתי הולך להביא אותו הבקר עדיין היה במצב דרוך.הייתי נותן מיצערת והכול היה עובד.
    כנראה שיש איזה בעיה עם הבורד או הצריבה של התוכנה.
    תודה על התגובה המופרטת.אכן חומר למחשבה.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  12. #10
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי haimgil צפיה בהודעה
    אכן שללתי את מה שבהחלט בדקתי ורשמת למעלה.
    לגבי הבקר ,ברגע שהייתי הולך להביא אותו הבקר עדיין היה במצב דרוך.הייתי נותן מיצערת והכול היה עובד.
    כנראה שיש איזה בעיה עם הבורד או הצריבה של התוכנה.
    תודה על התגובה המופרטת.אכן חומר למחשבה.
    זה מביא אותנו למסקנה אחת ברורה זה לא הבקים או לחילופין זה לא קשור לאספקת מתח לבקר הטיסה.
    מה שכן זה מעלה עוד שאלה, האם אחרי הנפילה שהיית נותן מצערת כל שלוש המנועים פעלו???

    בהתחלה זה היה קורה בזמן לופ או רול ועכשיו קרה לי ביום שישי בזמן ריחוף פשוט וחצי שעה הטסה בערך המנוע האחורי הפסיק לעבוד
    מטרידה אותי מעט העובדה שבציטוט הנ"ל, זה מביא אותי למחשבה שאכן משהו רופף על הלוח ומתרופף עוד ועוד.

    בעצם הבקר נמצא בעומס המכני 'G' הכי גדול בזמן לופים (ללא קשר למשכך רעידות) ואז זה אולי מסביר למה התופעה התחילה בלופים ורק אח"כ בטיסה רגילה, בעצם במילים אחרות התופעה מחמירה עוד ועוד עם כל טיסה.
    וזה אומר שאולי באמת הבעייה באחד הגיירויים שמתנתק אני הייתי מסתכל (עם זכוכית מגדלת של שען חרש) בתחתית הלוח ובודק את הלחמות הפינים של הלוח של הגירו שעומד YAW בשני הקצוות (גם בלוח הראשי וגם בלוח הקטן) זה מאוד הגיוני שההלחמות יפתחו יותר ויותר עם חלוף הזמן, צריך לא לשכוח שהלוח הקטנצ'יק הזה הוא החלק הכי כבד על לוח הבקר לא כל שכן שהוא מחוזק אך ורק ע"י הלחמות הפינים.
    לגבי כיסוי רופף של גיירו, זו תופעה מוכרת, אבל יכולה להשפיע כל עוד כיסוי הפח נמצא אבל רופף ואז הוא 'דופק' על הסנסור ומעביר לו כל מיני תנועות משונות. האמת נראה לי שהכיסוי היה אובד מזמן אילו היה רופף והיית רואה זאת מיד.
    אני עדיין לא שולל בעייה אחרת בבקר או אולי בעייה בגירסת תוכנה.

    ברגע האחרון עלה לי עוד רעיון/שאלה, האם המנועים מחוברים לבקרים בהלחמה או באמצעות קוננקטורים (בולט), משום שתופעת רופפות כזו מוכרת לי היטב וזה מאוד מתאים לפעם כן, פעם לא ופעם למה לא, פעם זה ופעם אחר.
    הצעה ידידותית למרות הנוחות וללא קשר לתופעה כרגע, לא לעבוד עם קונקטורים למנועים!!! אלא אם כן מחפשים צרות כמובן.
    נערך לאחרונה על ידי ay_hobby; 03-07-2012 בשעה 00:16:47. סיבה: תוספות
    יעקב
    ay_hobby

  13. המשתמשים הבאים אמרו תודה לay_hobby על הודעתו:

    Assaf110 (06-07-2012)

  14. #11
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    יעקב תודה על התשובה המפורטת ועל הכוח לירשום את כל זה.אני היום יוציא את הבקר ויבחן אותו עם סכוכית מגדלת.מה שעוד לא בדקתי זה החיבורים של המעריכים מהמקלט לבורד.יתכן שיש שם חיבור לא תקין.כבר קרא לי פעם באיזה מאריך שהיה עושה לי נתקים.אין ספק שהביעה נובעת מהבורד.למען האמת אני כבר מפחד להטיס עם הבורד הזה.יש חדש בדרך .
    גם ככה אני מטיס בקרבת אנשים ומכוניות וממש לא מעוניין בתקלה נוספת מהסוג הזה.זה אומנם מעץ ופרופ פלסטיק גמיש אך יכול להיות כמו חרב פפיות.אני בהחלט הולך לרדת לעומק הבעיה עד שאני ימצא אותה.לא איכפת לי עם הכרטיס דפוק או לא העיקר לעלות על התקלה.רק חבל שזה כרוך בעוד נזקים נילווים במיקרה של תקלה.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  15. #12
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    אין בעייה העיקר שכולם בסוף נהנים.

    מה התשובה לשאלה האם המנועים מחוברים לבקרים בהלחמה או באמצעות קוננקטורים (בולט)?

    לגבי המאריכים, אני לא כל כך מאמין, אבל כמובן יכול להיות.

    אתה אכן צודק לא כדאי לקחת סיכונים, לפגוע במישהו/משהו יכול היות מאוד לא נעים בלשון המעטה,
    וגם הנזקים הישירים, כל נפילה קורה משהו קטן או גדול, ואיך לומר בעדינות זה דיי מבאס...

    בהצלחה
    יעקב
    ay_hobby

  16. #13
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    המנועים מחוברים עם מחברים .דבר ראשון שבדקתי זה אותם.אין חופשים הלחמות תקינות,ניסיונות משיכה וקריעה והכול היה תקין.
    לגבי השאלה עם כל המנועים עובדים אחרי נפילה אז התשובה היא כן.למעשה רואים בבירור בזמן הנפילה איזה מהמנועים מפסיק לפעול.אז אני מנתק את השאר האחרים ועושה בדיקות של מצערת מלאה למשך 4 דקות רצוף ואז משחק עם המיצערת לוודא שאיו ניתוקים במישחק מהיר עם הסטיק.
    נערך לאחרונה על ידי haimgil; 03-07-2012 בשעה 21:06:39.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  17. #14
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי haimgil צפיה בהודעה
    המנועים מחוברים עם מחברים .דבר ראשון שבדקתי זה אותם.אין חופשים הלחמות תקינות,ניסיונות משיכה וקריעה והכול היה תקין.
    לגבי השאלה עם כל המנועים עובדים אחרי נפילה אז התשובה היא כן.למעשה רואים בבירור בזמן הנפילה איזה מהמנועים מפסיק לפעול.אז אני מנתק את השאר האחרים ועושה בדיקות של מצערת מלאה למשך 4 דקות רצוף ואז משחק עם המיצערת לוודא שאיו ניתוקים במישחק מהיר עם הסטיק.
    אז בתור יהודי טוב (נו לא כל כך) אני מרשה לעצמי להגיב בשתי מילים "אוי וואיי"
    אני כמובן בכלל לא בטוח שזו הבעייה במקרה הזה.
    אבל הבעייה של תקעי ה- BULLET מוכרת מאוד, הבעייה היא בצד הזכר (כרגיל תמיד הזכרים אשמים), הבעייה היא בקפיץ שמשתחרר מעט אבל זה מספיק לגרום לרופפות, אם תשים לב כשהתקע בחוץ אפשר לסובב את הקפיץ על הפין דיי בקלות.
    אני מציע למרות הנוחות לוותר על התקעים ולהלחים ישירות.

    למזלי לי זה קרה אבל לא בטיסן/קוואד שיכול ליפול אלה במכשיר אחר שם הרכבתי מנוע BL ובקר, פתאום הפסיק המנוע, נגיעה קלה בחוטים והמנוע חזר לפעול, ניסיתי לשחזר את ההפסקה הזו נענוע ניעור וכו' אך ללא הצלחה, רבע שעה אחר כך זה קרה שוב, כאן באה נקודת השבר בה ויתרתי על התקעים הלחמתי ישירות, מאז עשרות שעות עבודה ולא קרה יותר כלום.

    אז לדעתי כדאי לקחת את זה בחשבון...

    היות ויש בידי כרגע מכשיר שיכול לבדוק התחלה של רופפות מהסוג שמופיע בתקעים אז אולי מחר אם ייצא לי אני אלחים תקע/שקע (חדשים לצערי) לחוטים ואנסה לבדוק מה אומרת המדידה אני אדווח ואולי גם אנציח את המדידה בוידאו לטובת כולם.
    יעקב
    ay_hobby

  18. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי ay_hobby צפיה בהודעה
    אז בתור יהודי טוב (נו לא כל כך) אני מרשה לעצמי להגיב בשתי מילים "אוי וואיי"
    אני כמובן בכלל לא בטוח שזו הבעייה במקרה הזה.
    אבל הבעייה של תקעי ה- BULLET מוכרת מאוד, הבעייה היא בצד הזכר (כרגיל תמיד הזכרים אשמים), הבעייה היא בקפיץ שמשתחרר מעט אבל זה מספיק לגרום לרופפות, אם תשים לב כשהתקע בחוץ אפשר לסובב את הקפיץ על הפין דיי בקלות.
    אני מציע למרות הנוחות לוותר על התקעים ולהלחים ישירות.

    למזלי לי זה קרה אבל לא בטיסן/קוואד שיכול ליפול אלה במכשיר אחר שם הרכבתי מנוע BL ובקר, פתאום הפסיק המנוע, נגיעה קלה בחוטים והמנוע חזר לפעול, ניסיתי לשחזר את ההפסקה הזו נענוע ניעור וכו' אך ללא הצלחה, רבע שעה אחר כך זה קרה שוב, כאן באה נקודת השבר בה ויתרתי על התקעים הלחמתי ישירות, מאז עשרות שעות עבודה ולא קרה יותר כלום.

    אז לדעתי כדאי לקחת את זה בחשבון...

    היות ויש בידי כרגע מכשיר שיכול לבדוק התחלה של רופפות מהסוג שמופיע בתקעים אז אולי מחר אם ייצא לי אני אלחים תקע/שקע (חדשים לצערי) לחוטים ואנסה לבדוק מה אומרת המדידה אני אדווח ואולי גם אנציח את המדידה בוידאו לטובת כולם.



    הי
    תודה על העצה שלך, אולי עלית על בעיה שהייתה לי פעם עם טיסן. אפשר פרטים על המכשיר שציינת ? נשמע מעניין
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  19. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    מחוסר סבלנות וציפייה לראות את התוצאות,
    לקחתי את המכשיר מהפינה החשוכה הכנתי איזה זוג BULLET קוטר 4מ"מ שזה טוב יחסית ל-2 או 3מ"מ וכמובן צלמנייה,
    חיברתי ל- MILLIOHM METER LUTRON MO-2013 (תשובה ל SHARONX) לצערי ללא פרוב מתאים כי אין לי, אבל זה לא משנה, לחילופין השתמשתי בחוטים מחורבנים אבל מולחמים ולא רופפים.
    וכמו שהבטחתי יש כבר וידאו:



    והתוצאות הדיי עצובות להלן:
    אי יציבות חיבור די בולטת, התנגדות של 0.06-0.2 מילי אוהם מה שלא מאוד נורא בפני עצמו, אבל כדאי לקחת בחשבון שזוג הקונקטורים שבבדיקה חדשים לחלוטין שלא עברו זרם גדול ועינויים כאלו או אחרים, הקפיץ עדיין לא עבד יותר מידי, הציפוי עדיין חדש ולא פגוע, הפינים נקיים, כמו כן התקעים לא עברו רעידות. כל זה נותן במדידה תוצאות טובות בהרבה מאשר תוצאות שהיו מתקבלות בבדיקה של קוננקטורים משומשים, אמנם נכון עיניתי מעט את הזוג שנבדק (כיפוף לא רגיל לחיצה חזקה וכו') אבל זה ממש כלום,
    מה שמאוד מדאיג זה שהמגע בתקע חדש לחלוטין דיי רופף מה שבוודאות מתגבר מאוד בתקע משומש אחרי רעידות, הכנסה/הוצאה, חימצון, לכלוך/חול, זרם, זמן ועוד.

    בנוסף, כדאי לקחת בחשבון שבקוואד למשל יש 12 זוגות תקעים כאלו מה שאומר 12 אפשרויות כשל, כל כשל שכזה עלול להיות עצוב יקר ומסוכן...

    עכשיו תוספת של קצת הרהור ומחשבה,
    אם התקעים רופפים והזרם שזורם בהם די גדול אז יש סיכוי סביר שהם מתחממים.
    היות והתקעים מתחממים וגם מעט רופפים יש סיכוי שיש ניצוצות (קטנים אמנם) בחיבור מה ששורף לאט לאט את ציפוי הזהב ויוצר נקודות פיח שאינן מוליכות.
    נקודות הפיח פוגמות בהולכה ובציפוי הזהב מה שגורם להחמרה ולמגע גרוע יותר וכן הלאה והלאה...
    השלב הבא הוא חוסר מגע כמעט מלא מה שגורם לריתוך קל (הדבקה בניצוץ) בנקודה החזקה יותר של המתכת שעדיין נוגעת מה שיוצר למראית עיין בלבד חיבור תקין והכל פועל.
    עכשיו טסים מעט רעידות, מעט צריכת זרם גבוהה נקודת הריתוך נפתחת ואוווופפפפס הרחפן בדרך מהירה למטה.
    ובסופו של דבר בוםםםםם הוא על הקרקע, עכשיו אחרי הלם המכה זזו כל החיבורים, כן נכון גם התקע הרופף ועכשיו שוב הכל עובד.
    עכשיו לך תדע מה התקלה.

    מנסיון חיים דיי ארוך ללא קשר למרחפים/עפים וכו', בכל מקום שיש שקעים/תקעים במכשור ש-'עובד' שם יש צרות.

    אין ספק, היה שווה לבצע את הבדיקה,
    אין גם ספק שתקעים זה נוח, אבל, אם ניתן להלחים בלי לפגום במערכת... להלחים.
    מה שכן, יש מקומות שאין ברירה וחייבים להשתמש בתקע/שקע, שם כדאי לבחור תקעים טובים יותר, יתכן שתקעים/שקעים בסגנון ה- XT60 אולי טובים יותר (יש גם פינים בודדים).


    אני לפחות כבר הסקתי מסקנות...

    חיים, כל זה לא שולל תקלה אחרת כמובן.
    יעקב
    ay_hobby

  20. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    יעקב, כדי שהבדיקה תהיה אמיתית צריך להשוות לחוט ב AWG שהיה נכנס לקונקטורק הזה, ומעניין גם כמה ההתנגדות של 2 חוטים כאלה מולחמים, עם ובלי משחה.
    בא לך למדוד שנדע ? כי הרי לכל דבר יש התנגדות, צריך להשוות בצורה יחסית.
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  21. #18
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    יעקב, כדי שהבדיקה תהיה אמיתית צריך להשוות לחוט ב AWG שהיה נכנס לקונקטורק הזה, ומעניין גם כמה ההתנגדות של 2 חוטים כאלה מולחמים, עם ובלי משחה.
    בא לך למדוד שנדע ? כי הרי לכל דבר יש התנגדות, צריך להשוות בצורה יחסית.
    שרון, אתה צודק אכן כדאי ולמדוד חוט לצורך השוואה.
    לגבי המשחה לא הבנתי, האם אתה מתכוון להלחמה טובה או מח...בנת?
    (ד"א אחרי הלחמה חייבים לנקות את הקונקטורים משאריות משחה/פלאקס.)

    אבל כמו שכתבתי, ההתנגדות לכשעצמה לא מדאיגה במיוחד, יותר מדאיגה אותי הרופפות.

    אני אשתדל למצוא איזה חוט שכתוב עליו מה הוא לצורך השוואה.
    יעקב
    ay_hobby

  22. #19
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    בא לך למדוד שנדע ? כי הרי לכל דבר יש התנגדות, צריך להשוות בצורה יחסית.
    כפי שהצעת,
    והרי תוצאות המדידה על חוט סיליקון 16AWG שזור גמיש מצופה (צבע כסף).
    30מ"מ חוט 0.099 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין (אורך התקע/שקע 30מ"מ).
    100מ"מ חוט 0.329 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין.
    אי לכך מדידת החוטים עקבית.
    חשוב לציין שהתקעים שנמדדו (0.2 מילי אוהם) הם בקוטר 4מ"מ ובעבור חוט 12AWG
    אני חוזר ומזכיר מה שחשוב לנו זה הרופפות שבתקעים.

    מה שעוד מדדתי זה 10 מטר 16AWG מה שנתן לי תוצאה משונה מאוד
    10 מטר חוט 21.9 מילי אוהם, זה כמובן העלה שאלות של חוסר עקביות,
    אז עשיתי מעשה ומדדתי שני חצאים של החוט, 5 מטר כל חתיכה,
    כן נכון, כל חתיכת חוט כאילו נלקחה מיצרן אחר או גליל אחר, הכבל פשוט 'סיני' שלא לומר מחורבן ושונה בהתנגדותו לכל יחידת אורך.
    אבל זה ממש לא משנה לפחות לשימושים שלי אלה אם כן כמובן הייתי משלם 100$ בעבור כל מטר
    יעקב
    ay_hobby

  23. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי ay_hobby צפיה בהודעה
    כפי שהצעת,
    והרי תוצאות המדידה על חוט סיליקון 16AWG שזור גמיש מצופה (צבע כסף).
    30מ"מ חוט 0.099 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין (אורך התקע/שקע 30מ"מ).
    100מ"מ חוט 0.329 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין.
    אי לכך מדידת החוטים עקבית.
    חשוב לציין שהתקעים שנמדדו (0.2 מילי אוהם) הם בקוטר 4מ"מ ובעבור חוט 12AWG
    אני חוזר ומזכיר מה שחשוב לנו זה הרופפות שבתקעים.

    מה שעוד מדדתי זה 10 מטר 16AWG מה שנתן לי תוצאה משונה מאוד
    10 מטר חוט 21.9 מילי אוהם, זה כמובן העלה שאלות של חוסר עקביות,
    אז עשיתי מעשה ומדדתי שני חצאים של החוט, 5 מטר כל חתיכה,
    כן נכון, כל חתיכת חוט כאילו נלקחה מיצרן אחר או גליל אחר, הכבל פשוט 'סיני' שלא לומר מחורבן ושונה בהתנגדותו לכל יחידת אורך.
    אבל זה ממש לא משנה לפחות לשימושים שלי אלה אם כן כמובן הייתי משלם 100$ בעבור כל מטר
    בדיקה יפה, תודה על השיתוף.
    אכן הרופפות זה מה שמפחיד. בדקת התנגדות של הלחמת 16AWG אחד לשני? במגע חיצוני צד אל צד ? בשזור ואז מלחימים ?
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  24. #21
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    בדיקה יפה, תודה על השיתוף.
    אכן הרופפות זה מה שמפחיד. בדקת התנגדות של הלחמת 16AWG אחד לשני? במגע חיצוני צד אל צד ? בשזור ואז מלחימים ?
    לא, לא בדקתי,
    אבל על מנת לקבל הלחמה בעלת התנגדות נמוכה יש להכניס אורך מסויים (נגיד 10מ"מ) שזירה לתוך שזירה ואז ללחוץ/להצמיד ככל האפשר, להלחים בחום גבוהה יחסית בתוספת פלקס יש אומרים להשתמש עם בדיל שמכיל מעט כסף ע"מ להפחית התנגדות (טמפרטורת ההתכה משתנה וגם הקושי).
    להלחמה כזו יש תופעות לוואי:
    1) יש סיכוי סביר שהחוט שמעבר להלחמה יספוג בדיל ויהפוך מגמיש לקשיח, אמנם יש לזה פתרון, בזמן ההלחמה ניתן 'לחנוק' את החוט שמעבר להלחמה משני הצדדים כך שלא יוכל לספוג.
    2) זה הופך להיות אופרצייה שלמה
    3) אם צריך לפתוח ולהלחים מחדש זה בלתי אפשרי ללא קיצור החוטים.
    יש עוד אופצייה, להשתמש בצינורית נחושת, מכניסים לוחצים ומלחימים.
    האמת, אין לזה סוף.

    במקרים כמו שלנו ההלחמה צריכה להיות חזקה שזורה וטובה, במיוחד שאנחנו 'שופכים' כבלים בלי חשבון לאורך ובמקרים מסויימים גם לעובי.

    מסקנה מלחימים צד לצד בתוספת שזירה קלה עד כמה שאפשר ומתפללים שלא ייפלו עלינו כל מיני חפצים מהשמיים במיוחד אם זה שלנו
    יעקב
    ay_hobby

  25. #22
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    טוב לאחר בדיקות מעמיקות שהציעו חברי הפורום וכמה מהבדיקות שלי הגעתי למסקנה שבזמן תרגיל או עומס מסויים הדורש שינויים מהירים בסלד המנוע נוצר מצב של קאט יזום במנוע הימני,כאילו המנוע נחנק ומאבד את התיזמון שלו.מה שלפי דעתי קרה גם עם האחורי.
    מה שמוביל אותי לפיתרון של תיזמון בקר לא תקין(כאשר מופעל עומס).
    במצב של ריחוף וטיסה רגועה הכל בסדר,אבל כשמתחילים להשתולל הבקרים מתחילים להשתגע.
    מה שהביא אותי למסקנה של תיזמון הוא התיקתוקים שמשמיעים המנועים בחצי מיצערת,תק,תק תקתק תק.
    אם יש לכם הצעות נוספות שיכולות לגרום לתופעות האלה אשמח לראות ולישמוע.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  26. #23
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    במצב של פול גז נוצר מצב של קושי בשינוי הזוויות של ימינה ושמאלה וקדימה ואחורה.אולי בעצם כדאי להגדיל את הפרופים ולרחף בין 1/3 ל 1/2 ואז יש מספיק כוח לבצע את השינויים בטיסה במקום לעלות את המיצערת לפול גז בתרגילים מסוימים.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  27. #24
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    כל מה שאתה אומר יכול להיות
    כמובן איך אפשר בלי אבל
    מדוע התופעה התחילה לאט לאט, זה לא היה קודם והרי לא השתנה כלום, תמוה...

    אני עדיין לא שולל את נושא התקעים זה אולי אפילו מחזק מעט את דעתי.
    אם חוט אחד מעט רופף (או מתנתק לזמן קצר) אז בעצם קורים שני דברים,
    מצד אחד: המנוע צריך 3 פאזות ע"מ להסתובב והוא לא יכול להסתובב סיבוב מלא עם שתי פאזות בלבד.
    מצד שני: הבקר מחפש FEEDBACK מהמנוע ולא מוצא מאותה סיבה (חסר חוט) ולכן משתגע ואז כמובן משמיע בדיוק את התקתוקים (המוכרים) שאתה מתאר וזה כמובן מתאים לתקלה המקורית משום שהניתוק קורה בד"כ בזמן עומס.
    בוודאי שמתה לב שמנוע שכזה מתחיל הוא לא יודע לאיזה כיוון להסתובב עד שהוא זז לאן שהוא (הקפיצה הראשונה) ורק אז מוצא את הכיוון, הוא מחפש את ה- FEEDBACK, רק שהוא מוצא הכל מסתדר (בניגוד גמור למנוע 3 פאזות מסחרי כזה שמתחבר לרשת החשמל שמספקת תדר קבוע ללא התחשבות במנוע/בצרכן, שם המנוע מתחיל מייד בכיוון הנכון מבלי לגמגם).

    אז אם תאור התקלה הראשוני שלך היה נכון (החרפה עם הזמן) לא הייתי משנה משהו או מחליף פרופים וכו', שוב אני לא שולל את זה אבל לא הייתי בונה/סומך על זה.
    בנוסף הייתי מנסה להיזכר אולי משהו שונה על ידך ואתה לא זוכר ששינית (חוטים הלחמות חיבורים פרופים וכו').

    עוד דבר אחד קטנטן האם בטוח שהסוללות תקינות (וכמובן מלאות)? אני מתכוון לזה שהמתח לא נופל יותר מידי בעומס.

    וללא קשר, מנסיון חיים דיי ארוך למדתי לא לעשות יותר מידי שינויים ביחד משום שזה מרחיק אותך ממציאת התקלה המקורית.

    כדאי לקחת בחשבון, שקיימת אפשרות שבמקרה הזה אני רודף אחרי הזנב של עצמי (לא שיש לי) או מה שנקרא נעול על כיוון מסויים אבל... הכל יכול להיות.
    נערך לאחרונה על ידי ay_hobby; 06-07-2012 בשעה 16:27:11.
    יעקב
    ay_hobby

  28. #25
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    173
    תודה!
    3
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: התחילו הצרות בטרי קופטר

    שאלה נוספת,
    עם איזו גרסת קושחה אתה עובד?
    יעקב
    ay_hobby

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. [נתונים] פורטל FPV - יש לכם שאלות? התחילו בלחפש פה
    על ידי guyst בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 31-08-2011, 19:13:37
  2. [זהירות!] איך הרוסים התחילו לשגר לווינים לחלל?
    על ידי MDreamer בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 29-12-2010, 06:22:01
  3. למי שמעוניין, התחילו למכור את ה- AR.DRONE
    על ידי szangvil בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 30-09-2010, 17:14:24
  4. פורטל המסוקים החשמליים - התחילו מכאן
    על ידי המרסק בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 30-08-2010, 00:19:03
  5. [מדליק] גם הסינים התחילו לרגל...
    על ידי Orvirt בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 01-05-2010, 04:32:00

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •