שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: הבדל בין מנועים

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    הודעות
    1,071
    תודה!
    3
    הודה 15 פעמים ב 15 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הבדל בין מנועים

    שלום..
    אני תוהה זה זמן מה מה ההבדלים בין מנועי BRUSHLESS למנועי סלילים רגילים?
    הייתי שמח לקבל הסבר קצרצר וקולע מה השימושים העיקריים של כל אחד מהם ומתי משתמשים בבראשלס למנוע רגיל?

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבדל בין מנועים

    מנוע "רגיל" הוא מנוע זרם ישר שמחייב שימוש בפחמים\מברשות (מגעים אשר נוגעים ברוטור המנוע המסתובב, אשר מתבלים עם הזמן ודורשים החלפה) ההספק שהוא מוציא יחסית נמוך וצריכת הזרם שלו גבוה.
    מנוע BRUSHLESS הוא למעשה מנוע תלת פאזי שהוא יעיל יותר, נותן יותר הספק, צורך פחות זרם יחסית למנוע המברשות (בעל הספק דומה) וגם דורש פחות תחזוקה. היכולת להשתמש במנוע תלת פאזי עם סוללת זרם ישר נעשה ע"י הבקר. הוא זה שמנתב את המתח הישר לפאזות השונות של המנוע בתזמון הנכון וע"י כך יוצר מצב שהמנוע רואה מתח חילופין שמתאים למנוע כזה.
    האפשרות להשתמש במנועים קטנים ויעילים כאילו נוצר רק כאשר הצליחו ליצר את האלקטרוניקה של הבקר שהוא לב המערכת ובעיקר כשהצליחו ליצר בקרים קטנים וקלים אשר בו בזמן גם יכולים לעמוד בזרמים גבוהים מאוד.
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 26-07-2012 בשעה 15:52:43.

  3. המשתמשים 2 הודו ל umbo על הודעתו:

    ronmen (26-07-2012),tomer_inbar (27-07-2012)

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    הודעות
    1,071
    תודה!
    3
    הודה 15 פעמים ב 15 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבדל בין מנועים

    הבנתי, אז בעצם מנוע עם פחם, מברשות סלילים וכיוצא בזאת לא דורש בקר?
    אלא זרם ישר לפי מתח שאני נותן במצערת?
    זה בעצם כמו המעבר מקרבורטור להזרקת דלק בעולם המכאניקה אם כך?

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Jun 2012
    הודעות
    65
    תודה!
    5
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבדל בין מנועים

    מנועי פחם דורשים בקר גם.
    לא לכל מנוע יש בקר בצעצועים זה מובנה ובדברים שהם כבר ברמת התחביב זה לא מובנה וניתן לשינוי.
    שאלה אחרונה אני לא מבין בדלק.

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    1,177
    תודה!
    18
    הודה 74 פעמים ב 58 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבדל בין מנועים

    במנוע מברשות , הבקר לא חובה , זה משמש רק כדי לווסת את המתח , אפשר לחבר אותו ישירות לסוללה בלי אפשרות לשלוט עליו
    תומר

    TBS Discovery Naza
    Multiplex Fun Cub
    VMar RV-4
    Axial SCX10 Jeep Rubicon
    Baja 5B SS
    Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF

    Once upon a time:
    TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: הבדל בין מנועים

    הכל נכון, וגם, למנועים תלת פאזיים, עם בקר מתאים יש יכולת להגיע לעקומות מומנט עדיפות בהרבה (מומנט גבוה בכל תחום הסל"ד) גם על מנועי זרם ישר וגם על מנועי דלק למיניהם.
    בלי זה, כנראה שלא היינו יודעים מה זה רחפנים...

    עוד סוג של מנועים חשמליים (נפוץ מאד במכונות כבדות, ולא שימושי בכלל בטיסנאות) זה מנוע תלת פאזי אסינכרוני, גם בעל נצילות מעולה, חסר מברשות, כמעט לא דורש תחזוקה, אבל בעל יחס ההספק\משקל גרוע.
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבדל בין מנועים

    עוד דבר קטן, במנועי מברשות ( DC ו AC) מה שסובב הוא הסליל/ים של המנוע.
    במנועי בראשלס מה שסובב זה המגנטים והסלילים קבועים.
    היתרון פה ברור , השחיקה המכנית היחידה היא במיסבים ולכן מקבלים אורך חיים עצום - בתנאי שלא מרסקים את הטיסן קודם...
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    הודעות
    1,071
    תודה!
    3
    הודה 15 פעמים ב 15 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבדל בין מנועים

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    עוד דבר קטן, במנועי מברשות ( DC ו AC) מה שסובב הוא הסליל/ים של המנוע.
    במנועי בראשלס מה שסובב זה המגנטים והסלילים קבועים.
    היתרון פה ברור , השחיקה המכנית היחידה היא במיסבים ולכן מקבלים אורך חיים עצום - בתנאי שלא מרסקים את הטיסן קודם...
    DC זרם ישיר ו-AC עקיף?
    שאלה נוספת איך בוחרים בקר שיתאים למנוע?
    ניתן להשתמש בכל בקר למנוע מסויים או שיש לזה חוקיות מסויימת?

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: הבדל בין מנועים

    יש פה חברים יותר מנוסים שאולי יגידו אחרת.
    אבל כל עוד מדובר בבראשלס, ובטיסנים, אני לא נתקלתי בבקר שמתאים למנוע אחד ולא מתאים לאחר.
    בקרים גרועים - יש, בלי עין הרע, אבל הם בעקרון ידפקו עניין בלי קשר לסוג המנוע.

    צריך להתאים גדלים - כלומר בקר ומנוע שמתאימים לאותו זרם מקסימלי (בבקר אני בד"כ לוקח קצת יותר מרווח בטחון מאשר במנוע) ולמספר התאים המתוכנן, וזהו.
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי tomy669 צפיה בהודעה
    DC זרם ישיר ו-AC עקיף?
    שאלה נוספת איך בוחרים בקר שיתאים למנוע?
    ניתן להשתמש בכל בקר למנוע מסויים או שיש לזה חוקיות מסויימת?
    לא עקיף, משתנה =Alternating.
    אני ממליץ לך לקרוא את המדריך למתחילים שנעוץ בכניסה לפורום, לפחות בשביל לקבל מושג על מונחים טכניים

    sent from my mobile, please excuse the keyboard, it's dumb!

נושאים דומים

  1. [שאלה] הבדל?
    על ידי israel_gt בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 21-06-2012, 05:00:58
  2. אשדוד והסביבה מנועים רבותי, מנועים..
    על ידי adibenbasat בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 26-04-2012, 12:41:35
  3. הבדל בין מנועים
    על ידי wind556 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 27
    הודעה אחרונה: 23-04-2010, 18:08:09
  4. הבדל בין מנועים חשמליים
    על ידי moti.mazor בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 14-11-2009, 13:35:05
  5. הבדל בין נתוני מנועים
    על ידי wind556 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 17-08-2008, 20:58:01

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •