שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 32

נושא: בניה בשלבים של מערכת חדשה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל בניה בשלבים של מערכת חדשה

    הרבה זמן שאני מתכנן להרים טיסן FPV חדש, וכרגיל אני מתחיל בהרבה מחשבות וחיפושים עד לקבלת ההחלטות.
    המערכת שאני רוצה להרים מורכבת מאוד, כדי להגיע למערכת כמו שאני רוצה החלטתי ללכת בשלבים (הרי אפשר לאכול גם פיל אם עושים את זה במספיק ביסים):

    1. הגדרת דרישות ואיפיון הכלי.
    2. איתור כל הרכיבים האלקטרוניים הדרושים.
    3. אינטגרציה של כל המערכות בשלבים.
    4. וכמובן פלטפורמה (מטוס)



    1. הגדרת הדרישות:
    • ייצוב המטוס בעזרת מערכת אינרציאלית
    • אפשרות חיבור למערך חיישנים למדידת כל הערכים הדרושים לטיסה (פיטו, ברומטר, מד זרם, מד מתח, סל"ד, RSSI, טמ"פ).
    • יכולת חזרה הבייתה.
    • יכולת ניווט.
    • מפה דינמית.
    • בקרה על מגבלות טיסה
    • יכולת ייצוב מטע"ד.
    • יכולת שליטה במטע"ד ובמטוס גם מהשלט וגם מהמחשב.
    • OSD.
    • טלמטריה מלאה.
    • אנטנה עוקבת.


    2. איתור הרכיבים:
    • האמת שהשלב הזה היה הפשוט ביותר. המערכת שנותנת את כל הנ"ל, שהיא גם המערכת מהטובות שזמינות כרגע, וגם הזולה מכולם – הארדואינו AMP כמובן. המערכת הנ"ל זולה יותר מ RV-OSD
    • ארדואינו, מד מתח/זרם ומודם פירקתי מהרחפן היישן.
    • רכשתי את הפיטו, כרטיס OSD, ועוד כמה פריטים לאנטנה עוקבת.
    • אינטגרציה:
    • ראשית רציתי לבחון כמה משתנים.
    • פיזור ומיקום הרכיבים באופן כזה שלא יפריעו אחד לשני ויעבדו באופן מייטבי.
    • לבחון את יכולת הייצוב של המערכת
    • בחינת יכולת ניווט
    • שליטה במצלמה ונעילה על נקודת עניין.


    3. אינטגרציה:
    את הניסויים הראשונים עשיתי כמובן עם הביקסלר. יש לו יכולת הישרדות טובה והוא זניח במקרה של ריסוק.
    לאחר פתרון כל הבעיות הטכניות למציאת מיקום הרכיבים התחלתי ניסויי טיסה.
    כל היעדים הרשומים מעלה הושגו. תהליך כיול פרמטרי הבקרה היה מייגעה מאוד, אבל בסוף הגעתי למצב שלאחר הרמת מפסק בשלט, המטוס ממריא באופן אוטומטי, טס למספר נקודות ציון, נועל על כל נקודה את המצלמה, בסימולציה של צילום. חוזר לאיזור הנחיתה ומבצע נחיתה אוטונומית!
    קשה לתאר את ההתרגשות כשהכל עבד.
    יש אפשרות להגדיר בארדואינו תחום טיסה, "ארגז" שבמידה והמטוס מגיע לגבולות שלו, הוא נזרק חזרה לנקודה מוגדרת. היות ואני לא יוצא מקשר עיין, הארגז הוגדר כשלוש מאות מטר לכל צד (ימין, שמאל וקדימה). גובה מינימאלי לטיסה 30 מטר, גובה מכסימאלי 75 מטר. באופן כזה גם אם מעבדים שליטה והמטוס צולל או מתרחק, הוא לא מגיע לקרקע.

    בתמונות ניתן לראות את מיקום הטייס בצירי התנועה (גלגול/עלרוד/סבסוב) של המטוס (25% מהכנף). מוגן מהתרסקות וכמובן משוכך מרעידות.
    את המודם זרקתי לזנב כדי שלא יפריע והגנתי עליו מריסוק ע"י פיבר.
    את הפיטו והGPS זרקתי לשליש כנף.
    ואת המקלט לחרטום.
    למשדר הוידאו השארתי מקום במרכז.

    4. השלב הבא:
    מעבר לפלטפורמה גדולה יותר (לא סופית) ושילוב מערכות הוידאו.
    יעלה בשרשור נפרד.

    יצא ארוך (אולי כי לא כתבתי מזמן)

    ארדואיציק
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  2. המשתמשים 6 הודו ל איציק רונן על הודעתו:

    asafh1 (07-08-2012),dror (07-08-2012),guy1a (07-08-2012),Hagay (07-08-2012),MDreamer (09-08-2012),Shlomi4046 (07-08-2012)

  3. #2
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    לב השרון
    הודעות
    2,469
    תודה!
    864
    הודה 541 פעמים ב 361 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    5 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    איזו השקעה, כל הכבוד

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    תיאור יפה מאוד של התהליך, אבל לא שכחת משהו
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    לא צלמת .. ?


    SGS2 & er9X ..

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    1,623
    תודה!
    101
    הודה 96 פעמים ב 77 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    יפה מאוד מעניין לראות את זה עובד ....
    תמונות בבקשה
    Team Zion

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    האם התבססת על מימוש קיים (קוד) והתאמת ובנית עליו את התכנון שלך או שכתבת הכל מ 0 ?
    האם מימשת את ה osd בעצמך?

    Sent from my Samsung Galaxy II using Tapatalk

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ככה זה כשכותבים באמצע הלילה:

    אני יודע שחיפוי המודם מכוער, היה מאוד קשה לאלתר את הכיסוי. שמתי גוש פלסטלינה וציפיתי בשלוש שכבות פיבר. היה לי חשש מאוד גדול מריסוק במהלך תהליך כיול המערכת ורציתי לצור כיסוי הגנה מהיר. לשמחתי לא עמד למבחן

    לא צילמתי את הטיסה, זה יעשה במטוס הבא.

    צילומיציק
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	arduimno.jpg‏ 
Views:	167 
Size:	493.0 קילובייט 
ID:	71797   Click image for larger version. 

Name:	modem.jpg‏ 
Views:	159 
Size:	481.5 קילובייט 
ID:	71798   Click image for larger version. 

Name:	path-gevat hashlosha.JPG‏ 
Views:	154 
Size:	33.4 קילובייט 
ID:	71799  
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  9. המשתמשים הבאים אמרו תודה לאיציק רונן על הודעתו:

    guy1a (07-08-2012)

  10. #8
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    האם התבססת על מימוש קיים (קוד) והתאמת ובנית עליו את התכנון שלך או שכתבת הכל מ 0 ?
    האם מימשת את ה osd בעצמך?

    Sent from my Samsung Galaxy II using Tapatalk
    מדובר בפרוייקט ArduPlane, האח הגדול של ArduCopter שחולק איתו חומרה וחלק גדול מאד מהתוכנה. הפרוייקט בשל ויציב לשימוש כמוצר מוגמר, אין צורך לכתוב שורת קוד אחת (אלא אם כן זה מה שאתה אוהב ואתה רוצה לפתח תכונות חדשות).

    http://code.google.com/p/ardupilot-mega/wiki/home?tm=6

    ה-OSD הוא MinimOSD שהוא כרטיס קטן ופשוט שקורא את לינק הטלמטריה של הטייס האוטומטי ומלביש את הנתונים על התמונה. זוהי בדיוק אותה טלמטריה שמועברת על ידי המודם לתחנת הקרקע.

    דרור
    נערך לאחרונה על ידי dror; 07-08-2012 בשעה 19:14:23.
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  11. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    681
    תודה!
    1
    הודה 28 פעמים ב 26 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    לא הבנתי את הקטע עם הארדואינו.
    נכנסתי ללינק שצירפת וראיתי שהם מוכרים כרטיס מוכן בעלות של 200$(199 יותר נכון).
    ברשותך הכרטיס המוכן? או שהתקנת את הקוד שלהם על לוח ארדואינו שברשותך?

  12. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    כל הכבודיציק... אתה ממש משוגע מסודר ומאורגן...
    צריך להוסיף רק מחשב חימוש ויש לי כמה יישומים עבורך
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  13. #11
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי tamos צפיה בהודעה
    לא הבנתי את הקטע עם הארדואינו.
    נכנסתי ללינק שצירפת וראיתי שהם מוכרים כרטיס מוכן בעלות של 200$(199 יותר נכון).
    ברשותך הכרטיס המוכן? או שהתקנת את הקוד שלהם על לוח ארדואינו שברשותך?
    אני מניח שאתה שואל אותי...
    אתה יכול לקנות כרטיס ArduPilot, או שיש לך אותו כבר. אותו כרטיס משמש לטיסנים ולרחפנים (ולכל מיני פרוייקטים אחרים בדרך).

    במיקרה של איציק הוא כתב שכבר היה לו את הכרטיס.
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  14. #12
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    [QUOTE=dror;373505
    אתה יכול לקנות כרטיס ArduPilot, או שיש לך אותו כבר. אותו כרטיס משמש לטיסנים ולרחפנים (ולכל מיני פרוייקטים אחרים בדרך).
    .[/QUOTE]
    וגם למסוקים... נברתי קצת ומצאתי את Arducopter traditional heli...
    http://code.google.com/p/arducopter/...opter_TradHeli
    מעניין לא? המערכת היחידה שידוע לי שעושה דברים דומים למסוקים בשוק (ייצוב אוטומטי, שמירת גובה, טיסה לפי נ.צ., חזרה הבייתה וכו׳) זו הAPS של אליין שמתומחרת בלמעלה מ800$... מעניין.


    Gil Friman

    שישי בבוקר באנדרטה
    -------------------------------
    T-rex 500E 3GX - למכירה
    T-rex 600esp
    Multiplex FunCub
    Hitec Aurora 9

  15. #13
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ארדואיציק, אני מציע שתפתח שירשור חדש וכותרתו "מחפש סיבות לצאת מהבית".
    אני שם לרגע בצד פתרונות ללובשים ירוק חאקי, בעולם עושים תחרויות UAV והמטרה היא הצנחת עזרה ראשונה לשלדים מוחבאים בשדות. הכפפה הורמה.
    אפרופו "נעילה על נקודות עניין" האם האלגוריתם מזהה ומתביית גם על זוג נקודות עניין סמוכות זו לזו? ..
    כל הכבוד.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  16. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    האם התבססת על מימוש קיים (קוד) והתאמת ובנית עליו את התכנון שלך או שכתבת הכל מ 0 ?
    האם מימשת את ה osd בעצמך?

    Sent from my Samsung Galaxy II using Tapatalk
    אני לא רוצה להיות מואשם בכתיבת סיפורים מלפני מיליון שנה... אבל אני לא יכול בלי , התחלתי לשחק עם הכרטיס הזה לפני יותר משנה וחצי. היו המון באגים וחוסר גדול בפיצ'רים. אפילו קריאת המתח לא הייתה מדוייקת. שלא לדבר על הממשק למשתמש.
    מאז עבר המוצא כברת דרך רצינית ואין בכלל מה להשוות.
    אתה בהחלט יכול להתקין ולהטיס בתוך שעות בודדות. כדי לייצב ברמה גבוה, לנווט בין נקודות, לנחות, להמריא נדרשת עבודה של כיול פרמטרים. לא מסובך אבל עבודה.
    אבל אם רוצים להשתמש ברמה של RV-OSD, ייצוב, OSD וחזרה הבייתה. המערכת נותנת את זה בקלילות בביצועים טובים יותר ובמחיר נמוך יותר.

    ציטוט נכתב במקור על ידי tamos צפיה בהודעה
    לא הבנתי את הקטע עם הארדואינו.
    נכנסתי ללינק שצירפת וראיתי שהם מוכרים כרטיס מוכן בעלות של 200$(199 יותר נכון).
    ברשותך הכרטיס המוכן? או שהתקנת את הקוד שלהם על לוח ארדואינו שברשותך?
    כמו שדרור כתב, השתמשתי בלוח היישן (350$) היום הלוח זול יותר, קטן יותר וטוב יותר..... אז אני שואל.... מה הכייף?
    התשובה **** קוד פתוח ****

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    וגם למסוקים... נברתי קצת ומצאתי את Arducopter traditional heli...

    מעניין לא? המערכת היחידה שידוע לי שעושה דברים דומים למסוקים בשוק (ייצוב אוטומטי, שמירת גובה, טיסה לפי נ.צ., חזרה הבייתה וכו׳) זו הAPS של אליין שמתומחרת בלמעלה מ800$... מעניין.

    Gil Friman
    זה מעניין כי זה גם עובד.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Observer צפיה בהודעה
    ארדואיציק, אני מציע שתפתח שירשור חדש וכותרתו "מחפש סיבות לצאת מהבית".
    אני שם לרגע בצד פתרונות ללובשים ירוק חאקי, בעולם עושים תחרויות UAV והמטרה היא הצנחת עזרה ראשונה לשלדים מוחבאים בשדות. הכפפה הורמה.
    אפרופו "נעילה על נקודות עניין" האם האלגוריתם מזהה ומתביית גם על זוג נקודות עניין סמוכות זו לזו? ..
    כל הכבוד.
    א' יקר. בקיץ לא יוצאים מהבית - אני חזרה במחסן בונה כלי חדש ומבלבל את המוח בפורום
    התחרות שאתה מדבר אליה היא ה"AUTBACK" שהתחילה לפני כשנה וחצי. שקלתי להרשם, אבל צריך צוות של משוגעים שיעבדו יחד. היום אני מבצע את כל המשימה שהם דורשים, מלבד הטווח (אני לא יוצא מקשר עיין) ונושא זיהוי מטרה ע"י עיבוד תמונה.

    לגבי הנעילה על שתי מטרות.... (מניסיון) במידה והחזה מספיק גדול זה בהחלט אפשרי בלי לקבל פזילה
    נערך לאחרונה על ידי איציק רונן; 07-08-2012 בשעה 22:51:05.
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  17. המשתמשים הבאים אמרו תודה לאיציק רונן על הודעתו:

    guy1a (08-08-2012)

  18. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    כאן יש רשימה של אתגרים למטיס האוטו :
    http://diydrones.com/notes/Contests

    לא פשוט בכלל.
    יש לא מעט הבדלים בין התאוריה למציאות

  19. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי igalr צפיה בהודעה
    כאן יש רשימה של אתגרים למטיס האוטו :
    http://diydrones.com/notes/Contests

    לא פשוט בכלל.
    יש לא מעט הבדלים בין התאוריה למציאות
    יאלה, מרים את הכפפה.

    אני פותח קבוצה שתתעסק בטיסנים עם טייס אוטו'
    המטרות:
    1. להנות.
    2. להתפתח וללמוד.
    3. להתחרות על האתגרים בדומה לרשימה.
    4. אולי להגיע לתחרות בחו"ל.

    הדרישות:
    1. מטוס עם טייס אוטו' (או רצון לרכוש אחד כזה).
    2. אנשים ללא כוונה מסחרית.
    3. הרבה מצב רוח

    שם זמני:
    מועדון קו רוחב 32 (LAT-32)

    מי שרוצה, שישלח הודעה

    מזלטיציק
    נערך לאחרונה על ידי איציק רונן; 08-08-2012 בשעה 09:59:36.
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  20. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    איפה הקבוצה ?

  21. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי igalr צפיה בהודעה
    איפה הקבוצה ?
    כאן (תחת קהילה --> קבוצות חברתיות)
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  22. #19
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    הודעות
    656
    תודה!
    1
    הודה 30 פעמים ב 25 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    נשמע מעניין אני עובד כרגע על כנף X8 עם מערכת של EAGLETREE ... ( למרות שאחרי הקריאה פה ה APM 2.5 נכנס ל WISHLIST) הייתי רוצה לנסות לקחת חלק בפרוייקט כזה אם כי אני מהצפון אז אולי קצת בעייתי להפגש אבל אשמח לנסות לפחות...

  23. #20
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    אם הפגישות בזמנים שאני במרכז .. אני גם אשמח.

    SGS2 & er9X ..

  24. #21
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    האם מטע״ד= מודם טלמטריה?
    מה היתרונות בשימוש במודם טלמטריה על פני osd? אני מניח שעניין מרכזי הוא הפרדה בין הוידאו והנתונים שמגיעים לקרקע כך שאפשר להקליט וידאו נקי ללא נתונים על המסך, כמו גם אפשרות שינוי הנחיות הטיסה לטייס האוטומטי תוך כדי טיסה? יש עוד יתרונות לכך? האם מודם הטלמטריה על הקרקע מתחבר רק למחשב ואז צריך להביט גם במשקפי הוידאו וגם במחשב, או שהוא יודע להלביש על הקרקע את הנתונים על הוידאו? ושאלה אחרונה, הוספת מערכת משדר-מקלט נוספת על UAV שגם ככה עמוס בציוד רדיו לא מגבירה את הסיכוי לתקלות או להפרעות רדיו באחת המערכות האחרות?


    Gil Friman

    שישי בבוקר באנדרטה
    ------------------------------
    T-rex 500E 3GX -
    T-rex 600esp
    Multiplex FunCub
    Hitec Aurora 9

  25. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    האם מטע״ד= מודם טלמטריה?
    מה היתרונות בשימוש במודם טלמטריה על פני osd? אני מניח שעניין מרכזי הוא הפרדה בין הוידאו והנתונים שמגיעים לקרקע כך שאפשר להקליט וידאו נקי ללא נתונים על המסך, כמו גם אפשרות שינוי הנחיות הטיסה לטייס האוטומטי תוך כדי טיסה? יש עוד יתרונות לכך? האם מודם הטלמטריה על הקרקע מתחבר רק למחשב ואז צריך להביט גם במשקפי הוידאו וגם במחשב, או שהוא יודע להלביש על הקרקע את הנתונים על הוידאו? ושאלה אחרונה, הוספת מערכת משדר-מקלט נוספת על UAV שגם ככה עמוס בציוד רדיו לא מגבירה את הסיכוי לתקלות או להפרעות רדיו באחת המערכות האחרות?


    Gil Friman

    שישי בבוקר באנדרטה
    ------------------------------
    T-rex 500E 3GX -
    T-rex 600esp
    Multiplex FunCub
    Hitec Aurora 9
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%...D7%A2%22%D7%93
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  26. #23
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    האם מטע״ד= מודם טלמטריה?
    מה היתרונות בשימוש במודם טלמטריה על פני osd? אני מניח שעניין מרכזי הוא הפרדה בין הוידאו והנתונים שמגיעים לקרקע כך שאפשר להקליט וידאו נקי ללא נתונים על המסך, כמו גם אפשרות שינוי הנחיות הטיסה לטייס האוטומטי תוך כדי טיסה? יש עוד יתרונות לכך? האם מודם הטלמטריה על הקרקע מתחבר רק למחשב ואז צריך להביט גם במשקפי הוידאו וגם במחשב, או שהוא יודע להלביש על הקרקע את הנתונים על הוידאו? ושאלה אחרונה, הוספת מערכת משדר-מקלט נוספת על UAV שגם ככה עמוס בציוד רדיו לא מגבירה את הסיכוי לתקלות או להפרעות רדיו באחת המערכות האחרות?


    Gil Friman

    שישי בבוקר באנדרטה
    ------------------------------
    T-rex 500E 3GX -
    T-rex 600esp
    Multiplex FunCub
    Hitec Aurora 9
    נראה לי שהיתרון העיקרי במזל"טים כמו שמדובר עליהם כאן הוא השליטה מהקרקע. אפשר להוריד למטוס תוכניות טיסה וכו' תוך כדי טיסה. אפשר גם לשנות פרמטרים בקלות (מה שעזר לי מאד לכייל את הרחפן).
    לגבי תחנת הקרקע, יש כמה אפשרויות. אותו כרטיס minimosd יכול לשבת בקרקע ולייצר תצוגת וידאו משידור הטלטריה הניקלט ומהוידאו הניקלט, בדיוק באותה צורה שהוא עושה את זה באויר, ואז אתה יכול לראות את זה במשקפיים. אפשרות אחרת היא לבצע את השילוב במחשב על ידי לכידת הוידאו והצגתו ברקע. אני יודע שה-mission planner תומך בזה אבל לא יודע פרטים.
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  27. המשתמשים הבאים אמרו תודה לdror על הודעתו:

    Friman (09-08-2012)

  28. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניה בשלבים של מערכת חדשה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    האם מטע״ד= מודם טלמטריה? - לא, מטע"ד = "מטען יעודי" בעגה הטכנית, לרוב וגם במקרה הזה הכוונה למצלמה מיוצבת.

    מה היתרונות בשימוש במודם טלמטריה על פני osd? אלו שני דברים שונים. מודם = תיקשורת דו כיוונית עם המטוס. גם להורדת נתונים (טלמטריה) לא ויזואליים, מיקומים מספרים וכו' אבל בעיקר לטעינת תוכניות טיסה למטוס ופיקוד על הכלי שלא דרך השלט. OSD הוא החלק של הלבשת הנתונים על גבי תמונת הוידאו (On Screen Display). אתה יכול לראות את זה גם על השלטים בבית של הDVD והטלוויזיה.

    אני מניח שעניין מרכזי הוא הפרדה בין הוידאו והנתונים שמגיעים לקרקע כך שאפשר להקליט וידאו נקי ללא נתונים על המסך, כמו גם אפשרות שינוי הנחיות הטיסה לטייס האוטומטי תוך כדי טיסה? יש עוד יתרונות לכך? זה לא רק עניין של לקבל וידאו נקי. כשהתחיל נושא הFPV, הערוץ היורד היחיד היה הוידאו ולכן התפתחה הנישה של הלבשת הנתונים ע"ג התמונה. למטיסי הFPV זה מספיק טוב. עם הזמן כרטיסי הOSD הלכו והתנפחו בגלל הדרישות (GPS, מצפנים, יכולת ניווט ועוד) זו למעשה דרך לא נכונה (לדעתי) לפתח מערכת כזו אבל זו הייתה האבולוציה. הפתרון שיש היום הוא הרבה יותר נכון מערכתית (וטכנולוגית). יש הפרדת מישתנים: יחידת חישוב מרכזית חזקה, המון חיישנים מסביב (גיירויים, מדי תאוצה, מצפן, פיטו, לחץ, טמ"פ RPM ועוד) המספקים ליחידה את כל הנתונים. ועכשיו תחילת אתה מה אתה רוצה לעשות: להציג את חלקם או כולם... אין בעיה. אתה רוצה לעשות מוניפולציה על המספרים? אין בעיה, יש לך את החומר דיגיטאלית ולא רק כתצוגה. אתה רוצה להטיס את המטוס אוטונומית? אין בעיה, ליחידת העיבוד יש את כל הנתונים והיכולת לעשות את זה.

    האם מודם הטלמטריה על הקרקע מתחבר רק למחשב ואז צריך להביט גם במשקפי הוידאו וגם במחשב, או שהוא יודע להלביש על הקרקע את הנתונים על הוידאו? שוב אתה יכול לעשות הכל. הטלמטריה (המודם) מתחבר רק למחשב. אתה יכול לראות את הוידאו ע"ג המחשב. אתה אפילו יכול לקבל אותו ע"ג/משולב בממשק הכדור (המסך עם תמונת האופק). אני אישית חושש מאוד מיכולת המחשב להריץ את תוכנת הניהול וגם וידאו בלי לקרוס. לכן אני מכניס למחשב רק את נתוני הטיסה ולמישקפיים את הוידאו. אתה לא חייב להביט במחשב. אתה יכול לראות במחשב את מיקום המטוס ע"ג מפה דינמית, אתה גם יכול לנהל/להטיס אותו מהמחשב. אתה גם יכול לבקש מהמחשב להקריא לך כל מיני נתונים, כולל מרחקים, אתה גם יכול לתכנת התראות. אני אישית מחבר את נתוני הOSD על המטוס משום שאני הרבה פעמים מטיס ללא המחשב וחשוב לי כמובן לראות את הנתונים.

    ושאלה אחרונה, הוספת מערכת משדר-מקלט נוספת על UAV שגם ככה עמוס בציוד רדיו לא מגבירה את הסיכוי לתקלות או להפרעות רדיו באחת המערכות האחרות? המודם הוא דיגיטלי תיקני (XBEE 2.4 של 40 מיליואט), ההספק מאוד נמוך (ולכן פחות מפריע/מופרע ממשדר הוידאו) וברוחב פס מאוד צר (לא מפריע למקלט) משום שכמות הנתונים היא זניחה. לכן אם מציבים אותו במיקום נכון אין בעיה. הוא גם לא מתרגש ממשדרי הוידאו בגלל יכולת תיקון השגיאות שיש לו (מובנה בתקשורת).

    Gil Friman
    למודם שני יתרונות חשובים:
    בכל רגע נתון אתה יודע היכן המטוס.
    וכמו שדרור ציין, היתרון הגדול במודם הוא בתהליך כיול הפרמטרים של המטוס, אחרת הוא לא יטוס! במחשבה שניה אתה גם יכול לעשות זאת דרך כבל.
    בקיצור - זה מגרש משחקים ענק.
    נערך לאחרונה על ידי איציק רונן; 09-08-2012 בשעה 10:43:32.
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  29. המשתמשים הבאים אמרו תודה לאיציק רונן על הודעתו:

    Friman (09-08-2012)

  30. #25
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    תודה איציק ודרור, מאד אינפורמטיבי
    נראה כמו השלב הבא באבולוציה שכבר מתחיל לתפוס נוכחות.
    אגב, אם נתוני מיקום וגובה כלי הטיס משודרים לתחנת הקרקע.... מתבקש לחבר לזה antenna tracking ייעודי שייתממשק לmission planner, לא? או שכבר חשבו על זה בחבורת ארדואנו?


    Gil Friman

    שישי בבוקר באנדרטה
    ------------------------------
    T-rex 500E 3GX -
    T-rex 600esp
    Multiplex FunCub
    Hitec Aurora 9
    נערך לאחרונה על ידי Friman; 09-08-2012 בשעה 13:46:36.

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. אילת מערכת 3G חדשה !
    על ידי sagi בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 19-02-2012, 16:40:30
  2. השרון מערכת 3GX חדשה+ CASTLE ICE 100A
    על ידי Gizmo בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 10-11-2011, 17:43:42
  3. למכירה מערכת אזעקה חדשה
    על ידי paylot בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 15-10-2011, 22:28:31
  4. [מוצר חדש] מערכת רדיו חדשה ב LH
    על ידי "Mr Nice Guy" בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-10-2011, 12:58:04
  5. תל אביב והסביבה מערכת חדשה RD6000
    על ידי עמרם בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-07-2011, 16:26:00

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •