שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Feb 2012
    הודעות
    51
    תודה!
    8
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    ממה שהבנתי מפצלים את היציאה מהמקלט לשני בקרים במקום פשוט לבקר אחד וככה הם מקבלים את אותו המתח והמנועים יהיו באותו קצב.
    ראיתי שמומלץ להשתמש באותה הבטרייה לשני המנועים, אני משתמש בבטריות(נניח 20 לצורך הדיון) NiMH שיוכלו לספק עד 20 אמפר(ואפילו טיפה פחות). אם אני מחבר את שני המנועים לכל הבטריות ביחד אני אהיה מוגבל ל 10 אמפר לכל מנוע מה שיכול להוות בעיה.
    חשבתי לפצל את הבטריות(10 ו-10) ולחבר לכל מנוע עשיריה ככה שאני אוכל לקבל את ה 20 אמפר על חשבון מתח נמוך יותר. החסרון הוא כמובן שהמנועים יקחו זרם מבטריות שונות ואולי יהיה הבדל במתחים שיגרום לדחף שונה בין המנועים.
    עד כמה בעייתי זה יהיה? במידה וזה לא אפשרי אני פשוט אשתמש במנועים עם KV גבוה יותר ואוסיף תיבות תמסורת.

    *אני מוגבל לזרם של 20 אמפר(אלו הכללים, מגיעים מלמעלה ולא בשליטתי), אסור לי לחבר חלק מהבטריות במקביל ככה שאפשר יהיה לקבל יותר מ 20 אמפר.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    שאלה מסקרנת - חבל שאתה לא נותן שום פרטים על הפרוייקט. נשמע מעניין.
    מאיפה האילוצים? איזה סוג טיסן אתה בונה - משקל, חומרים, גודל ... זה עבור תחרות? עבור הלוויין הopen source?

    אז מכיון שהשאלה מוזרה, גם התשובה תהיה קצת מוזרה

    לגבי סוללות NiMH - איזה סוללות נותנות 20 אמפר??? אתה בטוח במספר הזה?
    הנה מידע מפורט על יכולות של NiMH ליישומי טיסנאות
    http://www.candlepowerforums.com/vb/...ce-Test-Thread

    לגבי חיבור שני מנועים - אפשר לחבר אותם לערוצים נפרדים בשלט דיגיטלי, ולהשתמש בקיזוז ביניהם לפצות על הפרשים בדחף. מראש רוב הסיכויים שזה לא יהווה בעיה (בהנחה של מנועים ובקרים וסוללות זהים)

    אין שום קשר לKV של המנועים, וזו שאלה אחרת לגמרי, יותר קשורה למנועים הספציפיים, לתכנון מערכת ההנעה של הטיסן ודרישות הביצועים מהירות-מול-כוח, לגדלי פרופ אפשריים
    10 סוללות NiMH נותנות מתח דומה לסוללת ליפו 3 תאים, ויש מגוון מנועים עם מגוון KV לתצורה כזו. שוב - מכיון שאתה לא נותן שום פרטים, אין אפשרות להתייחס

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Feb 2012
    הודעות
    51
    תודה!
    8
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    זה לתחרות הנקראת DBF - Design Build Fly, צריך לבנות טיסן שמסוגל לשאת מטען של 3.5 פאונד כמה שיותר מהר ושיהיה כמה שיותר קטן.
    אני אבדוק את העניין לגבי הסוללות והזרם, ה 20 אמפר מגיע ממגבלה של התחרות. בכל מקרה זרם גבוה יהיה דרוש רק בהמראה, שהטיסן יהיה באוויר הזרם שהוא יצרוך יהיה משמעותית נמוך יותר.
    דווקא חשבתי לחבר אותם לאותו ערוץ רק לבטריות שונות, השאלה היא אם יהיה הבדל משמעותי בין שני הבטריות בהנחה והן תמיד יהיו תחת אותם תנאים.
    בגלל שאני מוגבל מבחינת הזרם אני רוצה להשתמש במנוע עם KV גבוה יחסית ולחבר לו תיבת תמסורת ככה שאוכל לחבר פרופלור גדול יותר.

    תודה!

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    KV גבוה ותיבות תמסורת היו נפוצים בדור הישן של המנועים (brushed), היום עם מנועי brushless, יש מבחר ענק של KV והספקים כך שכמעט ואין צורך בתמסורות
    כנ"ל לגבי סוללות - היום כולם מטיסים עם סוללות LIPO, שהרבה יותר נוחות לעבודה מסוללות NiMH.
    סוללות ליפו נותנות בקלות את הזרמים שאתה מבקש, ואפשר לעמוד במגבלת הזרם ע"י בחירה נכונה של מנוע ופרופ (יש המון מידע באינטרנט)
    אפשר לחבר את המנועים לאותו ערוץ, ואפשר לערוצים נפרדים. היתרון בערוצים נפרדים - אפשר לקזז בין המנועים. תקרא את מה שכתבתי - התייחסתי להבדלים

  5. המשתמשים הבאים אמרו תודה לpomerus על הודעתו:

    bimbambom (13-09-2012)

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Feb 2012
    הודעות
    51
    תודה!
    8
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    אסור להשתמש ב Lipo ואסור לעבור 20 אמפר, אלו חוקי התחרות.
    יש עוד דברים שכדאי להתייחס אליהם שבונים טיסן דו-מנועי? אין לי ממש ניסיון בבניית טיסנים אז אשמח ללמוד מהניסיון של המנוסים.

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    נשמע לי מוזר ש זרם מסויים למנוע זה בסדר ויש שני מנועים, אבל זרם כפול לשני המנועים ביחד, פסול...בטוח שאלו התקנות?

    Sent from an Android phone, using Tapatalk
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Dec 2011
    הודעות
    146
    תודה!
    7
    הודה 11 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    איזה יצירתיות לשם משתמש
    BIMBAMBOM- סקרנת אותי
    אם רשמת שהוא צריך לסחוב 3.5 פאונד , זה אומר שהוא חייב להיות בנוי בצורה כלשהי שכך שהטיסן יוכל לעוף (מן הסתם)וזה אומר שכדאי שיהיה מאוזן , איך ?
    נגיד ויש לך תכנון , ממה בנית או תבנה

    טום
    מה שעולה חייב לרדת , האם הוא יעלה שוב ?

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    נקודה למחשבה - אם יש חובה לשימוש בשני מנועים אני הייתי מנסה לשים אותם בטנדם (דוגמה - ססנה 337 ) ומשתמש בשני רק לצורכי המראה. באויר לנתק אחד ולטוס בחיסכון על מנוע אחד כשגם הפרופ' השני מקופל.
    אם אין חובה לדו מנועי הרי שמנוע אחד הוא בסופו של דבר קל יותר ומשאיר יותר מקום למטען מועיל.
    בדרך כלל משתמשים במנוע נוסף רק כשמנוע אחד לא מסוגל לתת את ההספק הדרוש.
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 13-09-2012 בשעה 13:04:07.

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    ועוד עניין שעוד לא הוזכר פה,
    אם אני לא טועה, מומלץ ששני המנועים יעבדו בכיוונים מנוגדים כדי לבטל את האפקט הג'יירוסקופי. (צריך להשיג פרופ הפוך לשם כך)
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Feb 2012
    הודעות
    51
    תודה!
    8
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית טיסן עם שני מנועים - התייעצות

    ציטוט נכתב במקור על ידי AmitB צפיה בהודעה
    נשמע לי מוזר ש זרם מסויים למנוע זה בסדר ויש שני מנועים, אבל זרם כפול לשני המנועים ביחד, פסול...בטוח שאלו התקנות?

    Sent from an Android phone, using Tapatalk
    התקנות אומרות שהזרם מהבטריות חייב להיות מתחת ל 20 אמפר. מכיוון שאלו בטריות NiMH חשבתי לפצל אותן ככה שכל מנוע צורך 20 אמפר וכל בטריה מספקת 20 אמפר(במקום מצב שבו כל מנוע לוקח 20 אמפר ובטרייה אחת מספקת 40 אמפר לשני המנועים).

    ציטוט נכתב במקור על ידי tomtabachnik צפיה בהודעה
    איזה יצירתיות לשם משתמש
    BIMBAMBOM- סקרנת אותי
    אם רשמת שהוא צריך לסחוב 3.5 פאונד , זה אומר שהוא חייב להיות בנוי בצורה כלשהי שכך שהטיסן יוכל לעוף (מן הסתם)וזה אומר שכדאי שיהיה מאוזן , איך ?
    נגיד ויש לך תכנון , ממה בנית או תבנה
    טום
    לא כל כך הבנתי את השאלה.
    עוד לא הוחלט על תצורה לטיסן, כרגע בודקים כל מיני אפשרויות שונות.

    ציטוט נכתב במקור על ידי umbo צפיה בהודעה
    נקודה למחשבה - אם יש חובה לשימוש בשני מנועים אני הייתי מנסה לשים אותם בטנדם (דוגמה - ססנה 337 ) ומשתמש בשני רק לצורכי המראה. באויר לנתק אחד ולטוס בחיסכון על מנוע אחד כשגם הפרופ' השני מקופל.
    אם אין חובה לדו מנועי הרי שמנוע אחד הוא בסופו של דבר קל יותר ומשאיר יותר מקום למטען מועיל.
    בדרך כלל משתמשים במנוע נוסף רק כשמנוע אחד לא מסוגל לתת את ההספק הדרוש.
    אין חובה לשימוש בשני מנועים, חסר דחף בהמראה אז אני רוצה לבדוק את האופציה של שני מנועים(גם טנדם יבדק דרך אגב). אין בעיה של חסכון - הבטריה תספיק גם לטיסה עם שני מנועים פועלים כל הזמן.
    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    ועוד עניין שעוד לא הוזכר פה,
    אם אני לא טועה, מומלץ ששני המנועים יעבדו בכיוונים מנוגדים כדי לבטל את האפקט הג'יירוסקופי. (צריך להשיג פרופ הפוך לשם כך)
    כמובן, שימור תנע זוויתי

נושאים דומים

  1. [שאלה] בניית טיסן
    על ידי toly בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 23-10-2011, 15:53:50
  2. [דיון] בניית טיסן
    על ידי ofirsani בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 06-03-2010, 19:41:36
  3. [שאלה] התייעצות לגבי טיסן
    על ידי beitar116 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 08-09-2009, 16:11:27
  4. בניית טיסן 3D
    על ידי knfevg בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 05-09-2009, 08:12:59
  5. [עזרה!] בניית טיסן מקאפה
    על ידי דור בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 05-06-2009, 00:02:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •