טוב בעיה מגעילה שקשה להתעסק איתה
יש לי שני ברגים חרושים אחד 3 מילימטר והשני 6 מילימטר
איך אני משחרר את הנבלות האלה ?
וה5 מילימטר מודבק לוקטייט
שני ברגים חשובים
אשר פאילייב
Jato 3.3 Traxxas
טוב בעיה מגעילה שקשה להתעסק איתה
יש לי שני ברגים חרושים אחד 3 מילימטר והשני 6 מילימטר
איך אני משחרר את הנבלות האלה ?
וה5 מילימטר מודבק לוקטייט
שני ברגים חשובים
אשר פאילייב
Jato 3.3 Traxxas
קודם כל, בורג שהוברג עם לוקטייט ומסרב להשתחרר עם מברג בדרך הקלה והפשוטה, צריך לחמם אותו; לוקטייט משתחרר בחום. הדרך הכי נוחה לעשות את זה היא לגעת בקצה הבורג עם ראש של מלחם, בזהירות לא לגעת בחלקי פלסטיק שהמלחם עלול להמיס. כמובן רק בתנאי שהבורג עצמו לא נוגע בפלסטיק. תחמם את ראש הבורג 10-15 שניות ואז תנסה להבריג החוצה, ב90% מהמקרים זה יספיק כדי לשחרר אותו.
אם כבר הגעת למצב שראש הבורג חרוש, עוברים ל״תותחים הכבדים״ יותר - צריך לחרוץ פס על ראש הבורג כך שניתן יהיה להכניס שם מברג שטוח. אפשר לעשות את זה עם דרמל ודיסק שטוח, או אם מדובר בבורג עם ראש צר יותר- אני מעדיף להשתמש בפצירה שטוחה דקה למתכת. תחרוץ חריץ ברוחב של המברג ובעובי מספיק כדי שלמברג יהיה מקום להיתפס כמו שצריך, חמם את ראש הבורג לשחרור הלוקטייט, ונסה להבריג החוצה עם מברג שטוח. אם גם זה לא עובד - עוברים לשטח שני קצוות נגדיים של הבורג ולנסות לתפוס אותו עם פלייר ולהבריג החוצה (בברגים עם ראש צר אחרי שחרצת באמצע עם פצירה, לרוב לחיצה משני הקצוות החיצוניים עם פלייר תגרום לראש להתקפל פנימה כך שאין צורך לחרוץ מבחוץ).
במצב הגרוע ביותר, ראש הבורג עלול להישבר. במצב כזה, נסה לפרק את כל יתר הברגים שמחזיקים את החלק, ואז כשנותר לך רק הראש השבור מחוץ להברגה נסה לתפוס אותו עם פלייר ולהבריג החוצה. אם הבורג נשבר ממש בתוך ההברגה, שזה המצב הכי גרוע, הדבר היחיד שאפשר לעשות באמצעים ביתיים זה לנסות לקדוח אותו מבפנים באמצעות דרמל עם מקדח דק (להיזהר לא לדפוק את ההברגה שלתוכה הוא מוברג!) ובתקווה שכך ניתן יהיה לתפוס אותו מבפנים עם מברג צר ולהבריג החוצה. מנסיוני זה שלב שלרוב כבר לא מצליחים בו. יש ציוד מיוחד לחליצת ברגים תקועים אבל לרוב זה לא משהו שאנשים מחזיקים בבית, אני לא יודע מי מחזיק כאלו, אולי מכשירנים; בכל אופן זה לא מיועד לברגים דקים וקטנים אלא רק לברגים גדולים ורחבים יותר.
וכלל הזהב - להבא הקפד לעבוד עם מברג בעל ראש שמתאים לבורג, ועם ראש במצב טוב- ראש מברג שחוק הוא ב90% מהמקרים הסיבה לשחיקת ראשי הברגים. עדיף להחליף ראש או מברג אחת לכמה זמן מאשר להיתקע כל הזמן עם ברגים שחוקים.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
אשר, הוא עשה את שלו כי הבורג מתברג לתוך פלאסטיק וזה הרס את ההברגה שם...
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
ההברגה הייתה הרוסה לפני הלוקטייט
הזמנתי את הפלסטיק שנשחקה שם ההברגה בינתיים סוחב על לוקטייט
ושוב תודה לכול העוזרים
אשר
Jato 3.3 Traxxas
חביבי, לוקטייט שמים רק בהברגות בין מתכת למתכת! בוודאי שלא בהברגה לפלסטיק, לוקטייט תוקף פלסטיק! ובשום אופן לא ״סוחבים הברגה על לוקטייט״! הלוקטייט נועד למנוע שחרור של ההברגה עקב רעידות, אין לו חוזק מבני מספק בשביל להחזיק את הבורג במקומו במקום ההברגה...
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
ושני טיפים להבא,
בהברגה הראשונה בחלק פלאסטיק תלחץ על הבורג בזמן ההברגה כי הוא יוצר את התבריג.
וכשאתה מפרק ומכניס שוב תבריג לכיוון פתיחה עד שאתה מרגיש קליק שאומר שאתה בתוך ההברגה ואז בעדינות תבריג פנימה.
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
אגב אם יש צורך לחזק הברגה של בורג לתוך פלסטיק, שמים טיפה, אבל טיפ טיפה, CA דליל. ממש טיפה אחרת זה יישאר מחובר ככה לנצח. אני לוקח מברג דק ובעזרתו מורח ממש מעט ca בתוך ההברגה עצמה, זה עדיף מלשים על הבורג ואז להבריג, כי אם מורחים על הבורג אז בתהליך ההברגה הדבק נוזל מהבורג החוצה, ועלול להדביק את ראש הבורג מאחור לחלק עצמו על פני השטח, מבלי לחזק את ההברגה עצמה
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
מה זה ca דליל ?
נערך לאחרונה על ידי asher_p9; 16-05-2013 בשעה 13:15:40.
עשיתי את זה
זה לא מחזק את ההברגה
חשבתי למרוח אפוקסי על כל החור למלא את כל ההברגה ואחרי שיתייבש לבצע הרגה חדשה מה דעתכם ?
אשר פאילייב
Jato 3.3 Traxxas
אם זה היה מסוק הייתי אומר לך חד משמעית להחליף את החלק. אני לא יודע איך זה במכוניות וכמה עומס הברגים האלו מחזיקים.
לאפוקסי יש חוזק מבני גבוה אבל אין לו גמישות שיש לפלסטיק, ותחת עומס גבוה הוא פשוט נשבר.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
גיל, גם במכונית אמורים להחליף את החלק. אבל בגלל שזאת לא מכונית תחרותית אז מקסימום היא תשבר ולא תיסע.
בתחרותיות התחזוקה הרבה יותר פדנתית.
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
החלק הוזמן
ביצעתי סיבוב שני של מריחת דבק מהיר
והפעם זה עשה את העבודה החלק כמו חדש
תודה על הטיפ עזר מאוד
אשר
Jato 3.3 Traxxas
עוד שיטה שעובדת תמיד, אם יש אפשרות אז תופסים את ראש הבורג עם קאטר ומסובבים. עובד תמיד
Sent from my GT-I9000 using Xparent Skyblue Tapatalk 2