שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 13 מתוך 13

נושא: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    503
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    שלום,

    בניתי טיסן מקאפה, בדיוק לפני התוכניות.
    היום לקחתי לטיסה (זה הקאפה השני שבניתי) והוא טס ממש טוב: יציב, יפה, עושה תרגילים, אבל.....
    הוא לא דואה, אין לא כח עילוי כמובן.

    קראתי באינטרנט על כח עילוי וראיתי שכח עילוי נוצר בגלל מבנה הכנף.

    עכשיו לשאלה שלי: האם אפשר להוסיף/להדביק לכנף תוספת שתיצור כח עילוי. אולי לחתוך מקלקר צורה של חצי עיגול שטוח (לא מצאתי דרך אחרת לתאר את זה) ולהדביק על החלק העליון.

    מה אתם אומרים? מישהו פעם ניסה את זה?


    גלעד

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    הודעות
    2,956
    תודה!
    48
    הודה 204 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    You can build profile wings from depron and other flexible materials. A foamboard plane is engine bound.

    M

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    חפש KF AIRFOIL אולי זה יוכל לעזור לך....
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    503
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Shay צפיה בהודעה
    חפש KF AIRFOIL אולי זה יוכל לעזור לך....
    בדקתי באינטרנט עכשיו, זה פשוט ליישום עם תוצאות מבטיחות. אדווח לכם על התוצאות.

    גלעד.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    אל תתאמץ
    טיסן קאפה נועד להיות זול ופשוט, ולא טיסן משוכלל
    אם אתה רוצה שהקאפה יטוס יותר טוב, תחסוך משקל
    אם אתה רוצה פרופיל אוירודינאמי ואיכות טיסה שונה, תבנה מחומר אחר
    אי אפשר להגיע לתוצאות ממש טובות עם חומרים זולים ולא איכותיים כמו קאפה, המטרה היא בניה בשעות ספורות, הטסה פרועה, ובניית חדש כשהישן מתרסק. אין טעם להשקיע בפורמט הזה.
    כשתרצה הסברים והכוונות על טיסנים שדואים היטב, דבר איתי בטלפון, אתן לך את כל המידע שתרצה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    503
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    ציטוט נכתב במקור על ידי wind556 צפיה בהודעה
    אל תתאמץ
    טיסן קאפה נועד להיות זול ופשוט, ולא טיסן משוכלל
    היי עודד,

    כטיסנאי חדש (השיעור הראשון שלי היה אצלך) אני עדיין לומד וחוקר את התחום. לפי הסרטון הזה ה - KF AIRFOIL מאוד פשוט ליישום וההבדל בטיסה מורגש מייד - ריחוף טוב יותר.
    את האמת - בלילה חתכתי את החתיכות המתאימות מקאפה מקולפת לחסוך במשקל וכבר הדבקתי. 5 דקות עבודה, נקווה שהטיסן לא יתרסק אחרי 5 דקות

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    גם לוח שטוח מייצר עילוי בזוית התקפה שאינה 0. פשוט זוית ההזדקרות שלו קטנה יחסית לפרופיל אוירודינמי.
    ולכן, כנף שטוחה תטוס!! הבעיה ששמים מנוע אימתני ואז הופכים את זה לסוג של הליקופטר וקוראים לזה 3D
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    503
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    ניסיתי את רעיון מספר 3 מהסרטון שצרפתי בתגובה שלי למעלה. לא היה הבדל ניכר בצורת הטיסה או ביכולת הדאייה.
    אבל עדיין לא התייאשתי, אני אגדיל את עקומת כח העילוי (למי שראה את הסרטון) בכך שהגביה את זווית המדרגה הקידמית.


    גלעד

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    ציטוט נכתב במקור על ידי giladba צפיה בהודעה
    היי עודד,

    כטיסנאי חדש (השיעור הראשון שלי היה אצלך) אני עדיין לומד וחוקר את התחום. לפי הסרטון הזה ה - KF AIRFOIL מאוד פשוט ליישום וההבדל בטיסה מורגש מייד - ריחוף טוב יותר.
    את האמת - בלילה חתכתי את החתיכות המתאימות מקאפה מקולפת לחסוך במשקל וכבר הדבקתי. 5 דקות עבודה, נקווה שהטיסן לא יתרסק אחרי 5 דקות


    5 דקות זה בוודאי שווה, ולו רק בשביל ההתנסות והלימוד.
    דווח בבקשה על התוצאות
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    לב השרון
    הודעות
    2,469
    תודה!
    864
    הודה 541 פעמים ב 361 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    5 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    ציטוט נכתב במקור על ידי wind556 צפיה בהודעה
    אל תתאמץ
    טיסן קאפה נועד להיות זול ופשוט, ולא טיסן משוכלל
    אם אתה רוצה שהקאפה יטוס יותר טוב, תחסוך משקל
    אם אתה רוצה פרופיל אוירודינאמי ואיכות טיסה שונה, תבנה מחומר אחר
    אי אפשר להגיע לתוצאות ממש טובות עם חומרים זולים ולא איכותיים כמו קאפה, המטרה היא בניה בשעות ספורות, הטסה פרועה, ובניית חדש כשהישן מתרסק. אין טעם להשקיע בפורמט הזה.
    כשתרצה הסברים והכוונות על טיסנים שדואים היטב, דבר איתי בטלפון, אתן לך את כל המידע שתרצה
    עודד, אתה מאבד סבלנות סביב היום הולדת (שאלה רטורית - אני יודע שאין מצב)?
    אני בניתי בזמנו כנף עם פרופיל KF4 ב5 דקות ללא כל בעיה וראיתי לאחרונה פתרון דומה על כנף אחרת בגעש.

    לגבי גובה המדרגה, יש מידות מדויקות והגבה לאו דווקא תשפר, ראה תמונה מצורפת.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	kfm-airfoils.jpg‏ 
Views:	123 
Size:	110.3 קילובייט 
ID:	18711  

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    צור יגאל
    הודעות
    223
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    צריך לשים לב שבסירטון מדובר על תחושות ולא על מדידות.

    העילוי בכנף דלתא בזויות שמצוינות בסירטון נגרם בעיקר מערבול שיושב על שפת ההתקפה.

    דרך פשוטה לשיפר עילוי טיסן היא הגדלת מוטת הכנף - הוספת כנפוני קצה כנף יוצרת אפקט דומה (ראה דוגמא בטיסני סוויפט סלינגר וכ"ו )

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    503
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    Hagay- בניסוי שלי זווית המדרגה הקדמית היתה פחותה מהמומלץ, לכן בניסוי הבא אני אגדיל אותה.

    טל2 - רעיון מעניין ששווה ניסיון, במיוחד שהטיסן כבר בנוי ומוכן ולהוריד ממשקלו (400 גרם כולל סט-אפ מלא) לא אפשרי עכשיו.

    לסיכום - אני אגדיל את זווית המדרגה הקידמית ואוסיף כנפון קטן בכל קצה.

    יש למישהו רעיון איך להוסיף את הכנפונים כך שזה יהיה מקסימום חזק במינימום תוספת משקל?
    נערך לאחרונה על ידי giladba; 10-01-2010 בשעה 16:14:18.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה

    כנפוני קצה כנף עוזרים לכנף להתנהג ככנף אינסופית במקום ככנף סופית, הבעיה העקרית בכנף סופית היא שבשל הפרשי הלחץ בין הצד התחתון לעליון נוצרת יניקת אויר בקצה הכנף וזרימת אויר רוחבית ממתחת לכנף אל מעליה וכתוצאה מכך מערבולת שניתקת מקצה הכנף .
    בשביל להתגבר על התופעה אך לא להשפיע על ההתנהגות הרוחבית בשל תוספת שטח למייצבי הכוון צריך ליצור קיר בגובה מספק שהזרימה מתחתית הכנף לא תעלה למעלה. כתחושת בטן הייתי מסתפק בבליטה של עד 2 ס"מ מעל ומתחת לכנף לכל אורך המיתר. זה לא אמור להוסיף משקל וגם לא לפגוע בחוזק.
    במטוסים ה"רגילים" מנצלים את הכנפונים להשפיע במישור הרוחבי ולכן עושים אותם כבר גדולים יותר, מה שאתה כנראה לא צריך.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •