שלום.
למה נועדה הדיסקה המחוררת שמותקנת באגזוז?
ממבט ראשון ניראה כאילו היא מפריעה לגזי הפליטה לצאת החוצה, צד שני מה יהיה אם להוציא אותה?
בברכה.
שלום.
למה נועדה הדיסקה המחוררת שמותקנת באגזוז?
ממבט ראשון ניראה כאילו היא מפריעה לגזי הפליטה לצאת החוצה, צד שני מה יהיה אם להוציא אותה?
בברכה.
ההגיון מחייב שאכן היא מפריעה. אבל זה ממש לא ככה. לדיסקה יש שני תפקידים ושניהם חשובים. אחד - להקטין את רמת הרעש לרמה התקנית. שניים - לייצר לחץ נגדי לגזי הפליטה. אם תוציא את הדיסקית כמעט לא תרגיש הבדל בכוח המנוע, אבל הרעש יגדל באופן משמעותי.
אם יצרן המנוע חושב שהיא צריכה להיות שם, משמע זה מה שצריך להיות !
זה לא עניין של בריאות. למנוע לא ממש איכפת אם יש לחץ חוזר או לא. הלחץ עוזר בדיחוס המיכל ובכך נותן אספקת דלק יותר יציבה למנוע.
הוצאת הדיסקה יכולה להגביר את תפוקת המנוע בכמה אחוזים בודדים אך גם הופכת אותו לפחות אמין ונוח לתפעול.
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
האחרון שכתב צודק, יצירת לחץ הדוחף את הדלק באופן קבוע למנוע היא הסיבה לדיסקה הזו.
לא נכון, ינון!
הדיסקה אכן מעלה במעט את לחץ-הדלק במיכל, אבל הסיבה להתקנתה ע"י יצרן המנוע, היא ההפחתה בעוצמת הרעש שהמנוע מפיק; כדי שיוכל לעמוד בתקנות-רעש ההופכות לנפוצות יותר באתרי הטסה.
רוב הקרבורטורים (המילה 'מאייד' אינה נכונה לשונית) בהם מצויידים מנועי הלהט, מאפשרים למנוע לפעול גם ללא כל דיחוס במיכל הדלק; ובאמצעות יניקה בלבד, תודות לתת-הלחץ הנוצר בוונטורי.
יהיה שיפור כלשהו באמינות המנוע כתוצאה מהדיחוס, אבל זהו בגדר Fringe benefit, הנלווה להפחתת הרעש.
קודם כל אני תמיד בעד הפחתה של גורם (במקרה הזה רעש) היכול לפגוע בכלל. מניסיון (לא גדול) במקרים בהם הטסתי ללא הצינורית המתחברת לצינור הפליטה, נתקלתי במקרים רבים יותר של קאטים במנוע ובנוסף, המנוע עובד "לא עגול".
ינון,
אתה צודק במידת מה. כפי שכתבתי (שורה אחרונה בהודעה #6), הדיחוס אכן משפר את האמינות.
לגבי עבודה 'עגולה' של המנוע; יש לכוונו מחדש, אם אתה רוצה שיפעל כראוי ללא דיחוס...
...הכיוונים שעשית עם דיחוס לא יתנו לו תערובת דלק מתאימה.