תגובה: שאלה למטיסים המנוסים ביותר.

נכתב במקור על ידי
tzahi
חברים, ידוע לי שהפונקציה של FS אינה קשורה לאיבוד מצב, אלא שזו אופציה קיימת ורציתי לדעת מה ההשפעה שלה במקרה של איבוד מצב.
אם היא יכולה להועיל.
התשובה של עודד למעשה אומרת הכל, שכן מאחר ולא ניתן להפעיל את הפעולה באופן עצמאי, היא לא רלוונטית.
אפילו בהנחה שאפשר היה להפעיל את ה-FS סתם ככה, אם הוא מכוון נכון אז מה שהיה קורה זה כל הסרוואים במסוק יחזרו למצב אפס, ככה שהמסוק פשוט ימשיך להתקדם לאיפה שהוא התקדם מקודם. לדוגמא אם המסוק היה נכנס ל-FS בזמן שהוא מאונך לרצפה
המסוק היה נשאר מאונך לרצפה, עד שהוא נכנס ברצפה. זה לא מחזיר את המסוק למצב מאוזן :P
לגבי השאלה המקורית של יואב, אנשים רבים כתבו פה דברים נכונים מאוד
בגובה נמוך הרבה פעמים אין זמן להגיב, ואם נראה שאבוד מרימים -HOLD
אם נראה שיש מה לעשות ויש זמן להגיב אז באמת "נדנוד" המסוק יכול לגלות לך את המצב
ואני רוצה להדגיש במיוחד את מה שאלעד (WONDERED-שממש לא צריך להתנצל על זה שהוא לא "מומחה", והעצה שהוא נתן מעידה על נסיונו) אמר
שאתה צריך לנסות לזכור מה היה המצב האחרון של המסוק
זה משהו שדורש אימון, ומומלץ להתאמן על כך בסימולטור. לנסות "להקליט" בראש את מה שאתם עושים, כך שבמקרה והיה איבוד מצב תוכלו להיזכר
באיזה מצב היה המסוק.
ואם יוצא מצב שהמסוק כבר מתרחק , אין מושג באיזה מצב הוא, אין מי שיעזור ולא מצליחים לזהות את המצב במשך זמן ממושך וכו' וכו'
להכניס ל-HOLD, זה יגרום הרבה פחות נזק למסוק ממה שהתרסקות עם מנוע במלוא המהירות תגרום
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz