מדדתי עם בקר אחד צריכת זרם במצערת מלאה של 15A
ועם בקר אחר הצריכה במצערת מלאה הייתה 17A
שתי המדידות בוצעו כמובן על אותו מנוע ועם אותו פרופ.
מה בעצם יכול להשפיע על צריכת הזרם?
מדדתי עם בקר אחד צריכת זרם במצערת מלאה של 15A
ועם בקר אחר הצריכה במצערת מלאה הייתה 17A
שתי המדידות בוצעו כמובן על אותו מנוע ועם אותו פרופ.
מה בעצם יכול להשפיע על צריכת הזרם?
AXN Floater Jet, Fun Cub
Turnigy 9x
הבקר כמובן![]()
כן, יש בקרים יעילים יותר ופחות, כאלו שההתנגדות העצמית שלהם גבוהה יותר ולכן יאפשרו למנוע להגיע להספק פחות ממה שהוא מסוגל באותם תנאים עם בקר טוב יותר.
זרם משתנה כתוצאה ממתח הסוללה, העומס על המנוע וההתנגדויות של הרכיבים.
כמו שיוסי ציין יש בקרים יעילים יותר ויעילים פחות ההבדל לפעמים הוא די משמעותי.
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
יש מצב שמוגדר בהם תדר אחר ?
זה משנה את מהירות הסיבוב ואת הזרם הנימשך ?
האמת לא ניסיתי לשחק עם הגדרות וחיברתי את הבקרים כמו שהם הגיעו
Turnigy Plush 40A - שהראה את ה 17 אמפר
RC Timer ESC 30A - שהראה 15A
נבדק עם המנוע שמגיע ב AXN FLOATER JET, פרופ TGS 5x5E וסוללת ליפו 3 תאים (12V במהלך הבדיקה)
נערך לאחרונה על ידי razor1; 27-10-2011 בשעה 00:06:22.
AXN Floater Jet, Fun Cub
Turnigy 9x
Razor1,
הבדלים ב-timing בין שני הבקרים עלולים לשנות את צריכת הזרם של המנוע.
גם אם שניהם נמצאים באותו 'מיקום'; למשל Medium, עלול להיות הבדל בין שני היצרנים לגבי ההגדרה של Medium...
...כך שגם אם תשתמש בכרטיס תכנות ותתאם בין ההגדרות, עלול עדיין להיות הבדל.
כרטיס התכנות של Turnigy Plush הוא של HobbyWing (שמייצרים גם את הבקר הזה).
אבל מסתבר שהוביווינג מייצרים גם את הבקרים של RCTimer ומספקים את כרטיסי התכנות שלהם...
שני הבקרים שבדקת הם בעלי יכולות שונות. האחד 40A והשני 30A... הרכיבים בהם שונים בוודאות ומכאן יכולים להיות הבדלים בהתנגדויות הפנימיות; ולכן גם בזרם.
סיבה נוספת יכולה להיות גבולות שונים לכל בקר. "לימדת" את הבקר מהם גבולות סטיק המיצערת או שפשוט החלפת בינהם? יכול להיות שכשהסטיק במצב עליון בקר אחד רואה זאת כ-100% והשני פחות.