רציתי לדעת פעם אחת מה זה אומר הKV ואיך אפשר לחשב סיבובי מנוע
המנוע של מגיע ל755W עם פרופ 4.75X4.75
והוא 3000KV
איך אפשר לדעת כמה RPM הוא מגיע
ואם אני ישנה לו פרופ איך אני ידע כמה אז לדוגמא 5X5
רציתי לדעת פעם אחת מה זה אומר הKV ואיך אפשר לחשב סיבובי מנוע
המנוע של מגיע ל755W עם פרופ 4.75X4.75
והוא 3000KV
איך אפשר לדעת כמה RPM הוא מגיע
ואם אני ישנה לו פרופ איך אני ידע כמה אז לדוגמא 5X5
אתה לא יכול לחשב, כי אין לך מספיק נתונים, כמו למשל העומסים שנוצרים על ידי הפרופ
אבל אם זה מאד חשוב לך, קנה לך מד RPM פשוט ותדע בדיוק.
הנתון הזה של RPM לא ממש חשוב לך, מה שצריך לעניין אותך זה האמפר העובר במערכת כי זה מה שיכול לשרוף לך את הבקר מהירות למשלאו להזיק לסוללה אם אינה מתאימה
וגם כאן אין מקום לחישובי אלא למדידה בעזרת מכשיר שגם אותו קל להשיג אצל הסיני, ואז אתה יכול למצוא את הפרופ המתאים לצרכים שלך
הנתון KV אומר כמה RPM תקבל לכל וולט ללא עומס על המנוע
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
אני מסכים עם עודד באשר למדידת הסל"ד - לא ניתן לדעת בוודאות אלא אם תמדוד עם מכשיר מדידה - על פניו התאוריה הינה שהסל"ד אליו ישאף המנוע הינה כמות הסיבובים לדקה כפול המתח שסיפקת למנוע כלומר מנוע המוצהר כ 1000KV תחת מתח של 11.1V ייצר סל"ד של 11100 . ( 1000X11.1 = 111000 )
אני לא מסכים עם עודד לגבי החשיבות של הנתון הזה ואסביר גם למה ...
כשאתה מתכנן סטאפ לטיסן חשמלי חשוב מאוד לדעת איזה פלטפורמה - קרי סוג הטיסן שאליו המנוע מיועד , למשל טיסן מניפה ( EDF ) עובד בסל"ד של 40000-50000 אם ברשותך סוללה של 3 תאים קרי 11.1V לעולם לא תוכל להגיע לסלד זה עם מנוע של 1000KV אלא תזדקק למנוע 4000KV לפחות ולהפך - טיסן טריינר בעל מנוע מקביל ל- 46. שבד"כ טס סביב סל"ד של 9000 לא יהיה אפקטיבי עם מנוע של 150KV תחת אותה הסוללה ( 150X11.1 = 1665 ) בלי קשר למה שעודד אמר על הזרם שכמובן נכון .. אסור לעבור את הזרם המקסימלי המוצהר על המנוע אחרת הוא יתחמם וישרף... אבל כשאתה מתכנן לחבר מנוע לטיסן חשוב שתדע מה המשמעות של הסל"ד שאתה תקבל לטיסן שלך ולהתאים אותה לצרכיך.
בברכה ,
שחר ג.
ההבדל בין מי שאתה ,
לבין מה שאתה רוצה להיות ,
הוא במה שאתה עושה ...
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
מסכים לגמרי עם מה שנאמר, ובנוסף - יש ברשת המון מידע על מנועים שונים. יש תוכנות חינם שאפשר להוריד שנותנות נתוני מנוע עם סוגי פרופ שונים, יש אתרים (כמו זה http://www.flybrushless.com/), יש מידע שנותנים משתמשים בתגובות למנועים (למשל אצל הסיני).
הנסיון האישי שלי זה שהתהליך הוא מידע + ניסוי וטעיה (ולפעמים תהייה).
אני אישית משתמש לאחרונה הרבה ב
http://www.ecalc.ch/motorcalc_e.htm
נותן הערכה טובה יחסית ...