תגובה: האם הסטאפ שקיים לי על הטיסן באמת מתאים..
אני לא מכיר את הטיסן, ואם אתה ואודי אומרים שעם הסטאפ הזה הוא טס אז כנראה שהסטאפ עובד, אבל לדעתי, תאורטית לכל הפחות, זה סטאפ כבד מדי ועם הרבה יותר מדי כח...
ההצהרה של הסיני היא על משקל טיסה של 470 גרם. נהוג לחשב להטסת 3d לפחות 150 וואט לליברה שזה 430 גרם בערך, כלומר סביב 170 וואט נדרשים לטיסן הזה. נניח שלוקחים מקדם ביטחון ונותנים לו מנוע של 200וואט, אפילו 300 וואט. המנוע הזה מוצהר שנותן 650 וואט!! בשביל מה צריך מנוע כל כך כבד וחזק לטיסן קל כזה, גם עם חצי מההספק הזה הוא ימריא אנכית כמו טיל בליסטי. מנוע חזק יותר צורך יותר זרם, ולכן במצב הזה נדרש לך בקר גדול וחזק (וכבד יותר), שצורך יותר זרם ואז הסוללה שלך תספיק רק לזמן טיסה קצר. לדעתי הדרך הנכונה (שוב, מדגיש שאני מדבר תאורטית ולא מהיכרות עם הטיסן הזה) עבורך היא לעבור לסטאפ קל יותר - מנוע של 200-250 וואט, במיוחד אם אתה לא מטיס סופר אגרסיבי, בקר של 30A, ודווקא עם הסוללה הזו להשאר. זה יוריד לך לפחות 70-80 גרם להערכתי ממשקל הטיסן, שלטיסן קל שכזה זה המון. לדעתי תקבל טיסן זריז יותר שיטוס טוב יותר ויצרוך פחות זרם, מה שיאריך את זמן הטיסה שלו. כמובן גם להישאר עם הסטאפ הקיים ולהגדיל את הסוללה יאריך את זמן הטיסה אבל יגדיל עוד יותר את המשקל ובכך יפגע עוד יותר בהתנהגות הטיסה לה מתוכנן הטיסן הנ״ל.
אני מדגיש בשלישית, אני מתייחס לנתונים המוצהרים של הרכיבים שציינת אצל הסיני ולא מכיר את הטיסן, אבל גם אם נניח המנוע נותן 450 וואט ולא 650, והטיסן שוקל 900 גרם ולא 470, זה עדיין overkill מטורף להערכתי. אבל תתייעץ אולי עם אופיר או אודי או מישהו אחר עם יותר היכרות עם הטיסן הזה, כי תאוריה לחוד ומציאות לחוד... Ecalc למשל אומר שמנוע ערסי 2200 עם פרופ 6x4 יביא להזדקרות להב הפרופ ולצריכת זרם מוגזמת, ובמציאות רוב הביקסלרים בעולם טסים עם הסטאפ הזה...
נערך לאחרונה על ידי Friman; 22-04-2013 בשעה 21:56:11.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9