שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: בטריות מאבדות כוח

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Feb 2012
    מיקום
    kfar saba
    הודעות
    69
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל בטריות מאבדות כוח

    חברי הפורום שלום האם מישהו יכול להסביר לי למה הבטריות 3 תאים מוטענות לגמרי נגמר להם הכח ?

    אני אסביר , הבטריה טוענה במלואה אני מחבר את הבטריה לטיסן בודק את כוח המנוע ואני רואה שפתאום אחרי 10 שניות ממהירות הכי גבוהה של המנוע היא יורדת לחצי מצערת . כלומר חצי מצערת לא מזיזה לכוח המנוע?
    האם אני צריך לעשות משהו אחר בהטענת הבטריה? או שהם פשוט גמורות ? מה יכול לגרום לבעיה זו?
    Trex 500
    F3A RainBow A-388 Aircraft
    Bixler HK
    Remote Dx7 Spektrum

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Oct 2011
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    229
    תודה!
    23
    הודה 13 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    יכול להיות שהסוללות שלך עברו הרבה והם נפרקות מהר מידי , אך בלי שום קשר לסוללה יש כוח מתפרץ וזרם קבוע . מן הסתם שלאחר 5-10 שניות עם מצערת מלאה תרד זרימת החשמל .. אך הקיבולת עדיין ישנה בזרם נמוך יותר ..
    רן , זהו שמי .

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    302
    תודה!
    9
    הודה 9 פעמים ב 8 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    אלו סוללות נאנו-טק?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    קצת יותר פרטים בהחלט יעזרו...

    יכול להיות שאתה מדבר על טיסן שרק ירד מטיסה עם בקר חם? יש בקרים שמורידים הספק שהם חמים..
    אולי הסוללות עברו פריקת יתר ואז ההתנגדות הפנימית שלהם גבוהה?

    בטעינה כמה מיליאמפר נכנס לסוללה? כמה היה אמור להיכנס?

    אם אין לך כלי מדידה מתאימים, אפשר לבדוק בעזרת המטען:
    פורקים את הסוללות ל 3.7V לתא.
    מפעילים יטעינה ב 0.1 אמפר - רושמים את המתח שהמטען מודד על התאים (בדר"כ לא רחוק מ 3.7)
    עוצרים את הטעינה
    מפעילים טעינה ב 1.1 אמפר
    רושמים את המתח שהמטען מודד על התאים (קצת יותר גבוה מ 3.7 )

    בסוללה תקינה ההפרש בין המתחים יהיה נמוך יותר מ 0.04 ... אם ההפרש בין המתחים גבוה מ 0.2 אפשר לזרוק את הסוללה לפח ..

  5. המשתמשים הבאים אמרו תודה לאננס על הודעתו:

    bna016 (20-05-2013)

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    222
    תודה!
    14
    הודה 29 פעמים ב 15 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי אננס צפיה בהודעה
    אם אין לך כלי מדידה מתאימים, אפשר לבדוק בעזרת המטען:
    פורקים את הסוללות ל 3.7V לתא.
    מפעילים יטעינה ב 0.1 אמפר - רושמים את המתח שהמטען מודד על התאים (בדר"כ לא רחוק מ 3.7)
    עוצרים את הטעינה
    מפעילים טעינה ב 1.1 אמפר
    רושמים את המתח שהמטען מודד על התאים (קצת יותר גבוה מ 3.7 )

    בסוללה תקינה ההפרש בין המתחים יהיה נמוך יותר מ 0.04 ... אם ההפרש בין המתחים גבוה מ 0.2 אפשר לזרוק את הסוללה לפח ..
    אפשר הסבר איך הגעת דווקא למספרים האלו? תודה.

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי noam_h צפיה בהודעה
    אפשר הסבר איך הגעת דווקא למספרים האלו? תודה.
    מה בדיוק לא מובן?

    אם זרם של 1 אמפר גורם לעלית מתח של 0.2V אזי ההתנגדות הפנימית הינה 0.2 אוהם לתא..
    אם תנסה למשוך זרם של 20 אמפר מתא כזה מפל המתח על התא יהיה 4V כלומר המתח שתראה יהיה 0.2V ...

    סוללות ננו טק חדשות של 25C ..
    אצלי הפרשי המתח הם 0.16 שאני מזרים 10 אמפר בטעינה, ב 1 אמפר ההפרש הוא 0.02..

  8. המשתמשים 2 הודו ל אננס על הודעתו:

    bna016 (20-05-2013),noam_h (20-05-2013)

  9. #7
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי אננס צפיה בהודעה
    מה בדיוק לא מובן?

    אם זרם של 1 אמפר גורם לעלית מתח של 0.2V אזי ההתנגדות הפנימית הינה 0.2 אוהם לתא..
    אם תנסה למשוך זרם של 20 אמפר מתא כזה מפל המתח על התא יהיה 4V כלומר המתח שתראה יהיה 0.2V ...

    סוללות ננו טק חדשות של 25C ..
    אצלי הפרשי המתח הם 0.16 שאני מזרים 10 אמפר בטעינה, ב 1 אמפר ההפרש הוא 0.02..
    אודי, הסבר שנית בבקשה את עניין מדידת ההתנגדות הפנימית... השיטה הזו חדשה גם לי, וגם אני לא הבנתי בדיוק הפרש בין מה למה למדוד ומה המשמעויות ??
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  10. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    אודי, הסבר שנית בבקשה את עניין מדידת ההתנגדות הפנימית... השיטה הזו חדשה גם לי, וגם אני לא הבנתי בדיוק הפרש בין מה למה למדוד ומה המשמעויות ??
    נתחיל בהבהרה שאין אחריות וכל הנאמר המשך הינו הדרך שבה אני בודק את איכות הסוללות שלי ומחליט מתי אני זורק אותם לפח.

    יש למוטי סירטונים איכותיים שבהם הוא מסביר לעומק לגבי התנגדות פנימית של סוללות ומה המשמעות שלה, מומלץ לעבור את הסרטונים שלו הם מכילים הרבה ידע.

    http://www.efly.co.il/forums/entry.p...זים-במקום-אחד!


    למוטי יש מטען יקר שיכול למדוד התנגדות פנימית של הסוללות, אבל כל מטען אפילו סיני ב 17 דולר יכול לעשות זאת.
    בוודאי שמתם לב שאתם מתחילים להטעין סוללה אזי המתח שהמטען מראה הוא לא המתח שהסוללה ירדה אחרי ההטסה.

    עכשיו אני מדבר על תא בודד ללא קשר האם מדובר בסוללות 3 תאים או 6 תאים.

    נניח סיימנו הטסה ומתח התא הוא 3.7.
    חיברנו להטענה – בזרם של 2 אמפר. ומייד המתח הינו 3.75 .. כלומר הטעינה בזמן אפס העלתה את המתח ב 0.05V .
    זה לא אומר שהצלחנו לטעון את הסוללה.. אלא זה אומר שיש התנגדות פנימית לתא וזרם של 2 אמפר מעלה את המתח ב 0.05V
    אזי המתח חלקי הזרם יתן לי את ההתנגדות - מכאן נובע שההתנגדות הפנימית הינה 0.025.

    למה אני מציע לבדוק בזרם של 0.1 ואז בזרם של 1.1 ... זה נועד לבצע את 2 המדידות באותו ציוד.
    אם אני בודק את הסוללות בעזרת מודד סוללות פשוט ואז במטען בזרם של 2 אמפר .. יכול להיות לי אי דיוק במדידה שנובע מהשוני בשני מכשירי המדידה.
    ולכן אני רגיל לחבר את הסוללה – להטעין בזרם של 0.1 ... ולראות את המתח של התאים בעזרת המטען
    ואז להעלות את הזרם (סוללות טובות אני לפעמים בודק אפילו בזרם של 10 אמפר – מקבלים את אותה תוצאה) ל-1.1 אמפר או 2.1
    ואז מייד להסתכל על המתח של התאים.
    בקלות רואים את הפרשי המתח שנובעים רק מזרם הטעינה, עם קצת מיומנות הבדיקה לוקחת מספר שניות..

    יש סוללות שאפילו טעינה ב 1 אמפר העלתה את המתח ב 0.2 לתא.. סוללה כזאת על טיסן בזרם גבוה המתח יפול מתחת ל 3 וולט לתא אפילו עם הסוללה מלאה לחלוטין.
    אם ההתנגדות הפנימית הינה 0.1 אוהם – אזי בסוללה מלאה לחלוטין (מתח תא של 4.2) זרם של 12 אמפר יגרום לנפילת מתח של 1.2 וולט.
    כלומר נקבל 3V לתא.ואז הבקר יכנס למוד של הפחתת הספק למנוע.

    מניסיוני – סוללות שעברו פריקה עמוקה (מתחת ל3V ) ההתנגדות של התא עולה פלאים, סוללות שהיו על סטאפים רוצחים .. (EDF או סתם על גבול הC של הסוללה)
    ויורדות חמות מאוד מהטסה גם הם מאבדות מהר את ההתנגדות הנמוכה שהייתה להם..

    ועכשיו לתרגיל:

    סוללה עם התנגדות פנימית של 0.05:
    נבחן את התנהגותה בטיסן שצורך 5 אמפר קבוע וטיסן שדורש 15 אמפר קבוע.
    ב 5 אמפר – נפילת המתח תהיה 0.25 מתוך 4.2 לתא 6% מהאנרגיה הולכת לחימום הסוללה .
    ב 15 אמפר – נפילות המתח תהיה 0.75 מתוך 4.2 לתא 18% מהאנרגיה הוכלת לחימום הסוללה.

    זאת הסיבה שצריך לשאוף לסוללות עם התנגדות פנימית נמוכה, ואם כבר יש לכם כמה סוללות וכמה טיסנים
    אז עדיף את הסוללות הטובות לשים על הטיסנים הדורשים יותר..
    סוללה עם התנגדות של 0.05 על טיסן שצורך 15 אמפר... תגמר מהר מאוד... בגלל ש15% האנרגיה מחמם אותה במקום להגיע לטיסן
    נערך לאחרונה על ידי אננס; 20-05-2013 בשעה 19:21:18.

  11. המשתמשים 6 הודו ל אננס על הודעתו:

    AvSa (21-05-2013),bna016 (20-05-2013),erjerjerj (27-05-2013),Friman (20-05-2013),noam_h (20-05-2013),pomerus (20-05-2013)

  12. #9
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    תודה, חידשת לי
    אנסה אחרי יום ההטסות הבא
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  13. #10
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    אני מודד התנגדות פנימית עם זה

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...r_Monitor.html

    יש לו ביקורות שליליות בגלל כבל טעינה עם מגעים הפוכים אבל זה כבר סודר.

  14. #11
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    104
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    אני התבלבלתי. יש לי מטען שמודד התנגדות פנימית ומדדתי בסוללה שעברה פעם אחת פריקה רצינית התנגדות פנימית של 22 מילי אוהם בכל תא סה"כ 66 מילי אוהם או 0.066 אוהם. לפי מה שנאמר כאן זה לא טוב? כי קראתי את המאמר הזה http://www.helifreak.com/showthread.php?t=233111 ולפיו זה נראה סביר

  15. #12
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי feffer צפיה בהודעה
    אני התבלבלתי. יש לי מטען שמודד התנגדות פנימית ומדדתי בסוללה שעברה פעם אחת פריקה רצינית התנגדות פנימית של 22 מילי אוהם בכל תא סה"כ 66 מילי אוהם או 0.066 אוהם. לפי מה שנאמר כאן זה לא טוב? כי קראתי את המאמר הזה http://www.helifreak.com/showthread.php?t=233111 ולפיו זה נראה סביר
    0.022 זה על הגבול, הכל תלוי לאיזה טיסן הסוללה הזאת מיועדת.
    בזרמים של עד 20 אמפר , נפילת המתח תהיה 0.44 לתא שזה בערך 10% מהמתח לתא שהסוללה מלא.
    אם יש לך צפצפה על הטיסן שמכוונת ל3.2V אז הטיסן יתחיל לצפצף שתגיע ל 3.6.

    המשמעות של נפילת המתח זה שחלק מאנרגיה של הסוללה במקום להגיע למנוע מפיקה חום בתוך הסוללה.
    אז סוללה כזאת על טיסן של 20 אמפר תבזבז 10% מהאנרגיה על חימום הסוללה. וזה לא מעט!!

    אם יש לך טיסן של 8 אמפר אז רק 4% יחמם את הסוללה וזה כבר יותר טוב..

    בכל מקרה על תעלה את הסוללה הזאת על טיסן שצורך 40 אמפר.. כי אז 20% מהאנרגיה תלך לחימום הסוללה והיא תרד רותחת ותיגמר לך מהר מאוד (או תתלקח באויר)


    עריכה:
    גם במאמר שצירפת הוא מדבר על 22 מילי אוהם כגבולי, במחינתו 25 מילי אוהם זה לזרוק לפח...

    a) Packs that are as good as new: between 0 and 5 milliOhm/cell
    b) Packs that have been used dozens of times, but still feeling fairly good: between 5 and 10 milliOhm/cell
    c) Packs that have been used even more, and start to feel weak: between 10 and 20 milliOhm/cell
    d) Packs that almost won't hold your heli in the air anymore: over 20-25 milliOhm/cell
    נערך לאחרונה על ידי אננס; 27-05-2013 בשעה 13:37:52.

נושאים דומים

  1. הטענת בטריות
    על ידי ahifly בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28-03-2011, 12:06:28
  2. [שאלה] החלפת בטריות למקלט+שלט
    על ידי z999 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 08-12-2010, 10:11:05
  3. [אוף!] בטריות לסולו פרו
    על ידי oxymetan בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 13-09-2010, 20:45:31
  4. בטריות LiPO
    על ידי zvok בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 13-07-2009, 08:27:45
  5. בטריות לטירקס 250
    על ידי rberkner בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 10-07-2009, 13:13:25

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •