בשנה האחרונה יצא לי להטיס הרבה פעמים את הטיסן המיוחד הזה.
הוא קטן ומתפרק לצורך שינוע . הוא טס מהר, לאט וגם דואה טוב.
לאחרונה קניתי קיט נוסף שלו והרכבתי עליו סט אפ אחר.
החלטתי לעשות סקירה על ה - merlin
נתונים טכניים:
מוטת כנף 78 ס"מ
אורך גוף 60 ס"מ
משקל AUW כ- 350 גרם
שטח פנים כולל 11 דצימטר, עומס כנף 30 גרם פלוס מינוס
אפשר גם להרכיב אותו לצוק ללא מנוע ואז יש קונוס שסוגר את החרטום. במצב זה המשקל באוויר כ -270 גרם ועומס הכנף 23 גרם.
![]()
![]()
המייצב גובה של הטיסן הוא גם הגה הגובה. עם משרעת של 6 מ"מ UP ו - 6 מ"מ DOWN מתקבלת שליטה טובה מאוד בעילרוד.
אין horn להגה גובה וכל הפעלתו היא ע"י מנגנון פשוט שמסובב את הציר של ה - ELEVATOR למעלה ולמטה.
הדבר מאפשר את הפירוק של המשטח הזה לצורך שינוע.
ככה זה נראה:
הסרוו מושך/דוחף את הזרוע וככה את מקבלים את ההיגוי.
אלה שני האביזרים שמודבקים לכל צד של ה - ELEVATOR
שני חלקי המייצב גובה והחיבור שלהם לזנב
![]()
![]()
משחילים את החלק השמאלי דרך הקדח ונועלים אליו את החלק הימני.
![]()
![]()
![]()
הכנפיים בנויות משני חלקים. מחוזקות עם קורת קרבון. קורת הקרבון בולטת מהכנף וכשמחברים את הכנף לגוף כל קורה משתלבת לתוך החלק השני של הכנף מה שמחזק את המבנה של הכנף המחוברת
![]()
![]()
הכנפיים ננעלות לגוף ע"י בריח פלסטיק שמודבק על כל צד של הכנף .
אלה הבריחים:
על הבריח יש שני חריצים. אחד למוט הקרבון של הכנף שהוא מודבק עליה והשני קולט את מוט הקרבון של חצי הכנף השני בזמן החיבור.
יש לציין גם שהבריח הזה הוא סוג של פיוז. בזמן נחיתה לא טובה, במגע של הכנף עם הקרקע, הכנף תתנתק מהגוף.
לאורך הגוף מודבקות צינוריות פיברגלס דקות לחריצים בצדדים וגם למעלה ולמטה. זה סידור שמחזק את הגוף ומאפשר לטיסן תמרונים חריפים מבלי שהגוף יתעוות. בתמונה רואים את הצינורית הזאת בצד השמאלי של הגוף מתחילה מהקונוס של האף. ובתמונה השניה הצינורית מודבקת מעל הסרוו
![]()
הסרוו והפושרוד של ה - ELEVATOR מודבקים לצד הימני של הגוף לפני סגירת הגוף. כמו כן מודבקות לצד ימין של הגוף תושבת הפלסטיק של הכנף ומסגרת הפלסטיק של תא הסוללה. ואז מדביקים את שני חצאי הגוף.
![]()
![]()
SET UP
סרוואים של ELE ו - RUD :דרדסים HXT 500
סרוואים של הכנפיים. אני התקנתי HK -15178 הלבנים. אפשר גם 9 גרם אחרים
בקר מנוע: 25 - 30 אמפר.
סוללה : 3 תאים 850 מיליאמפר לפחות 25C
מנוע:
בטיסן הראשון מורכב לי המנוע הזה:
מאחר והקוטר שלו 26 מ"מ, צריך לחפור קצת בחרטום כדי שהוא ינוע בחופשיות.
אין לסיני מנוע בקוטר 22 מ"מ שמותקן בתוך החרטום.
אלה הנתונים של המנוע הנ"ל:
Dimension: 26mm x 27mm , 40mm(with shaft)
Weight: 39g (kv1200) (not including connectors)
Diameter of shaft: 3mm
Length of front shaft: 12mm
Lamination thickness: .2mm
Magnet type: 45SH
Max performance
Voltage: 2-3S
Prop: APC7x4
Thrust: 480g
Power: 130W
For 300~500g airplane.
המנוע הזה עם פרופ 8045 או 7060 עושה עבודה טובה מאוד
בטיסן השני הרכבתי את המנוע של RC TIMER הזה:
![]()
אלה הנתונים שלו:
Motor size: Ф22*25mm
Shaft size: Ф3.175*41mm
Weight: 32g
KV(rpm/v): 2000
Max Power: 120W
Battery: 2-3Li-Po
Test Prop: 6x4/6x5
Ri(M Ω): 0.143
ESC(A): 18A
המנוע הזה הוא בקוטר 22 ממ ואין צורך לעשות שינויים בחרטום. עם גראופנר 6030 הוא עובר בקלות את ה - 100 ואט.מנוע קטן שמפתיע לטובה. הוא גם שוקל כמה גרמים פחות מהטורניג'י
אלה הנתונים שלו שהוצאתי מ - RCGROUPS
BC1712/13 2000kv
Graupner CAM 6x3 folder, 30mm spinner, 20mm yoke: 11.8Vmin; 13.7Apeak; 161W
Aeronaut CAM 6x6 folder, 30mm spinner, 20mm yoke: 11.6Vmin; 19.3Apeak; 223W
Aeronaut CAM 7x4 folder, 35mm spinner, 38mm yoke: 11.8Vmin; 14.6Apeak; 171W
Aeronaut CAM 7x6 folder, 35mm spinner, 38mm yoke: 11.6Vmin; 18.8Apeak; 218W
The 6x3 and 7x4 props seemed to have good pull -I was holding the motor mount while testing -and should pull the Merlin vertical.
The 6x6 and 7x6 props seemed to be stalled and will probably unload while in flight.
I'll put my plane together and try some runs with an on board ammeter as soon as I can and post more data.
הרכבת הקונוס של החרטום
אפשרות ראשונה היא להדביק את הקונוס ואז הגישה למנוע לצורך פירוקו היא מאוד קשה
אפשרות שניה היא לכרסם שני משולשים בשני צידי החרטום ולהדביק שני משולשי דיקט עליהם ולהבריג את הקונוס לחרטום כמו בתמונות.
![]()
![]()
![]()
את החוטים של המנוע יש להעביר כמו בתמונות.
![]()
![]()
הבקר יושב מאחורי המנוע ממש מתחת לחופה ועם הסוללה ניתן לשחק לצורק קבלת CG מדויק.
![]()
![]()
לסיום הנה קצת וידיאו
זה עם המנוע של RCTIMER עפ פרופ 6030