שלום לכולם,
מהו הס.ל.ד המומלץ (בראש) למסוק 450 בריחוף ובטיסות 3D?
גם שיטות למדידת העניין יתקבלו בברכה.
שבוע טוב,
שלום לכולם,
מהו הס.ל.ד המומלץ (בראש) למסוק 450 בריחוף ובטיסות 3D?
גם שיטות למדידת העניין יתקבלו בברכה.
שבוע טוב,
צחי
אני לא בקיא אך אם אני לא טועה זה 3500~4000
ואני לא חושב שיש דרך למדוד את זה, זה תלוי במנוע
תלוי איזה מסוק, תבדוק את המלצת היצרן של המסוק, זוהי הדרך לדעת.
יש הבדלים בין מסוק למסוק, לדוגמא ראש פלסטיק יעמוד בסל"ד נמוך מאשר ראש מתכת בד"כ ראש הפלסטיק לא יחזיק מעמד בסלד גבוה כמו מתכת.
עוד היום שיש כ"כ הרבה חומרים...
___________
בברכה
חי
סל"ד הוא דבר מאוד אובייקטיבי לכל מטיס ולכל מסוק בנפרד בעקרון הסל"ד המינימלי שמסוק צריך הוא מספיק כדי שהמסוק יהיה יציב ולא יתנדנד למעלה למטה (תופעה שנקראת BOBBING ונובעת מסל"ד נמוך) הסל"ד גם קשור לשיכוך שיש לראש המסוק וכמובן למטרת המטיס (מתחיל מרחף, או מתקדם 3D)
בעיקרון טווח הסל"ד למסוקי 450 הוא 2600-3300 (אבל גם יש מטיסים שמטיסים ב-4000, הכלתלוי במטיס), אבל הדרך למדוד את הסל"ד היא ע"י מכשיר שנקרא טכומטר, אבל רוב המטיסים בכלל לא טורחים להשתמש במכשיר זה אלא פשוט מטיסים לפי התחושה והצליל, מטיס מתחיל כדאי שיטיס בסל"ד נמוך אבל לא נמוך מידי כך שהמסוק עדיין יהיה יציב , סלד נמוך וזווית גבוהה בלהבים בריחוף יגרמו למסוק "לשבת" יותר טוב על הלהבים וכך יגרמו למסוק להיות יותר יציב בריחוף בנוסף בסל"ד נמוך יש פחות נזק בריסוקים
בהטסת 3D מומלץ להשתמש בסל"ד גבוה על מנת לקבל מסוק חריף יותר ובנוסף לקבל פחות דעיכה של מהירות הראש במהלך תרגילים שונים. כשמטיסים בסל"ד גבוה חשוב להשקיע בסט להבים טובים מקארבון מכיוון שלהבי עץ ופיברגלס אינם בטוחים במהירויות ראש גבוהות במיוחד
את הסל"ד ניתן להעריך על ידי תוכנות שונות לחישוב מהירות הראש בהן אתה מכניס פרטי המנוע, גלגל השיניים הראשי והפיניון להלן קישור למחשבון כזה
מקווה שעזרתי ואל תהסס לשאול משהוא במקרה ולא מובן לך
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz
תודה אלעד, עזרת מאוד!! , אגב האם התכוונת ל bogging ?
אשמח אם תסביר מה הערך Motor efficiency אומר..
אשמח גם להבהרה במינוח של תוצאות המחשבון :
Voltage for this calculation (avg):3,33/cell with a total of 9,99
Nominal voltage: Spoolup RPM 100% throttle no governor (11,1v): 3093
Avg RPM you will see with 100% throttle and no governor: 2792
Max normal bogging applied you will see RPM at: 2366
(this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)
זה המנוע שקניתי ל 450se v2 שלי (פיניון 11T ):
http://cgi.ebay.com/ESKY-Belt-Cp-Par...item20af0cb83f
תודה מראש
נערך לאחרונה על ידי galoz; 07-02-2010 בשעה 20:14:15.
ל 450 קח את ה X500 4000KV של טורניגי שנמכר אצל הסיני, אצלי הוא עובד חזק מאוד על הקופטר ואני מוצא את עצמי כל הזמן 'מרסן' אותו..
תודה על ההסברים, אכן עכשיו ברור יותר
אשמח לקבל קישור למנוע חזק..
לחץ כאן לקישור למנוע חייתי
להלן קישור לסרטון בו אני מטיס את הקופטר איקס שלי עם המנוע הנ"ל ופיניון 12 שיניים (מהירויות ראש וכוח מטורפים) המנוע הנ"ל הוא בעצם בעל 4000KV והוא מספק מומנט עצום
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz
אלעד, גדול!!! מקצוען אמיתי
הלוואי עליי
עם איזה ESC המנוע הזה מורכב ? מה הסט אפ של הקופטר שלך ??
טוב אני הולך להתאמן קצת ב clearview ... כל פעם שאני עושה היפוך בסימולטור
הכיוונים מתבלבלים לי...![]()
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz
http://hobbycity.com/hobbyking/store...00W_Heli_Motor
זה 'ה'מנוע מבחינתי, חזק מאוד ולא נחנק באף מצב, רק צריך להיזהר עם הפיניון ולא לעבור את ה 11 שיניים - אני הייתי עם 13 שיניים והמסוק היה מכוון על 35%-40% ועדיין היה חזק מאוד.
נערך לאחרונה על ידי galoz; 08-02-2010 בשעה 09:30:40.
כן, ב IDLE UP יש לכוון 10- עד 10
כאשר באמצע סטיק זווית הפיטש צריכה להיות 0
כשהפיניון היה 13 שיניים אז המנוע היה מסתובב מהר מדי, הייתי חייב להוריד את עקומת הTHROTTLE לאיזור ה 40%. אח"כ החלפתי את הפיניון ל 11 שיניים והמסוק אמנם 'עצבני' אבל עכשיו אפשר להטיס גם באיידל בלי חשש לסל"ד יתר, והגרף מנוע עלה ל 65%.
לא, אין בכלל בעיות בהרכבה, הכל חלק.
קצוות הפיטצ' יכולים להיות 10 מעלות או 11 מעלות, לא ממש משנה, העיקר שזה יהיה סימטרי.
להטיס במצערת מלאה זה יעיל? באיזה מובן? אולי ל 3D, לא לזמן שהייה...
טיסה במוד NORMAL, כאשר הסטיק רוב הזמן בחצי מצערת (בערך בחצי סל"ד מקסימלי) תארך כ 10 דקות
בעוד טיסה דומה במוד IDLE UP תארך לכל היותר 5 דקות
אז מי יותר יעיל כאן? עבודה בסל"ד מקסימלי ופיטש נמוך כמוה כטחינת מיים, אבל מי שצריך תגובות מהירות (3D) אין לו ברירה אלא לעבוד במוד זה...
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 09-02-2010 בשעה 20:30:15.
זווית הפיטש הדרושה לקופטר במוד NORMAL כאשר הסטיק באמצע הינה 5 מעלות
תשתמש במד פיטש כדי לכוון את עקומת הפיטש
Shanti צודק, המנוע נותן יעילות מקסימאלית בטווח של 80% - 90% סלד ובקר המהירות יעיל ביותר במצערת מלאה. אך צריכת הזרם תהיה מקסימאלית במצב זה ולכן צריך למצוא את האיזון הנכון לאופי ההטסה.
רועי
כל אחד רואה יעילות באופן אחר
בעיני יעילות זה מקסימום זמן הטסה
כלומר צריכת זרם מינימלית, המתקבלת מן הסתם במוד NORMAL...
אני חושב שכולם מסכימים שעבודת מנוע ב 40% זה מעט נמוך גם בשביל ריחופים לא?
בכל מקרה כשקניתי את הנוע לא ממש בחרתי פיניון ולא הבנתי מה בדיוק אני עושה - קיבלתי את המנוע עם הפיניון מורכב עליו ואפילו לא בדקתי כמה שיניים יש עליו. רק לאחר זמן כשהתחלתי להבין קצת על מה מדובר הבנתי את הבעיה והחלפתי פיניון.