
נכתב במקור על ידי
master_bebe
צר לי לחלוק עליכם רבותיי...
דבר ראשון, אי אפשר לדבר על "מנוע שמייצר אמפרים"
במנועים חשמליים, אם כבר משתמשים במונח הזה, אז הפרופ "מושך" אמפרים.
צריכת הזרם תלוייה בפרופ' (עומס על המנוע).
דבר שני, מבחינת תפיסה (קונספט), מנוע חשמלי הוא בסך הכול ממיר אנרגיה או לענייננו, הספק, מחשמלי (זרם כפול מתח) לקינטי (מומנט כפול סל"ד).
לצערנו, מה שנכנס זה לא מה שיוצא, כאן יש עניין של נצילות. מה שנכנס חלקי מה שיוצא נקרא נצילות. נצילות של מנוע בראשלס טוב מגיעה לקצת יותר מ 80 אחוז. כנראה שלמנוע סיני זול זה יהיה נמוך יותר. כלומר רק 80 אחוז מההספק החשמלי מועבר לציר המנוע בתור הספק מכאני. אח"כ נכנסת עוד נצילות של הפרופלור, אבל בזה לא ניגע עכשיו.
בכל מקרה, ככלל אצבע, ככל שמנוע גדול יותר מבחינה פיסית, הנצילות שלו יותר טובה, מי שירצה הסבר על זה בהמשך אז שיבקש.
בפועל לא חייבים לקחת מנוע גדול יותר, אפשר גם מנוע איכותי יותר, אבל אם הנצילות שלו יותר טובה, והוא מייצר לנו יותר דחף באותו הספק נכנס (מבחינתנו צריכת זרם) והתוספת דחף שהוא נותן מפצה על עוד כמה גרמים שהוא שוקל, אז עדיף לקחת אותו. קפיש ?
איך יודעים איזה מנוע יותר טוב, או יותר נציל ? קונים את כולם ועושים ניסויים.
אי אפשר לסמוך על אף אחד, כולם מושחתים.