ובכן, זוהי שאלה קשה
הטירקס 250 הוא קודם כל יותר חזק מה-MCPX, ושמירת הזנב שלו הרבה יותר טובה- מה שנותן לו את האפשרות לבצע תרגילים מורכבים יותר (כגון תקטוקים, פירופליפים וכו' וכו)
מה שמפתיע אבל, הוא שמבחינת יציבות המסוקים מאוד
דומים, אמנם הטירקס 250 מרגיש יותר "נעול" ביציאה מתמרונים שונים
ודורש פחות קלט מהשלט כדי להתייצב אחרי הפיכה לדוגמא.
אבל מבחינת יציבות בריחוף- גם רגיל וגם הפוך הMCPX יציב מאוד, ממש בצורה מרשימה ומעוררת התפעלות ביחס לגודלו ומשקלו הזעירים
למרבה ההפתעה שני המסוקים עובדים בסל"ד דומה של 4000RPM
מה שכן, ה-MCPX ניתן להטסה בנוחות במקומות קטנים וצפופים ביחס לטירקס 250
לדוגמא אני מטיס בחנייה המשותפת של הבניין, עם הטירקס 250 העזתי מקסימום לבצע הקפות, ולא שום דבר יותר מזה
עם ה-MCPX באותו השטח אני לא מהסס להפוך, לרחף הפוך ואפילו לבצע רבעי פירופליפים. ואני בטוח שעם הזמן אני אבצע שם גם הוריקאנים ופאנלים
לי ה-MCPX נותן את האפשרות להתאמן על אוריאנטאציות הפוכות וחשוב מכך
היות שמירת הזנב של ה-MCPX, והכוח שלו אינם גבוהים, יש צורך בניהול סייקליק וקולקטיב טובים כדי להפוך אותו ולהטיס אותו בהצלחה.
דבר חשוב מאוד לביצוע תמרונים מסובכים יותר, אבל שמאוד מבאס "לבזבז" זמן של מסוקים גדולים בשטח כדי להתאמן עליו. אבל מי שילמד לבצע פאנלים עם ה-MCPX
בחנייה במקום יחסית מוגבל- יבצע אותם בצורה מושלמת ומדוייקת להפליא על טירקס 500 בשטח פתוח. ככה שהמסוק הנ"ל נותן לי את האפשרות להתאמן על הדברים האלה
ואז ליישם את מה שלמדתי על המסוק הנ"ל בהתפרעות בשטח עם המסוקים הגדולים
בקיצור, למטיס מתקדם שרוצה גם כיף וגם להשחיז את הכישורים הבסיסיים הדרושים לטיסת 3D- אני ממליץ
