שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    15
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    שלום לכולם,
    ברשותי מנוע OS 46LA (כחול) שלאחרונה הוא מתנהג קצת מוזר.... בשלוש דקות ראשונות של טיסה הכל עובד מצוין.... אחרי זה הסל"ד יורד לאט לאט עד שבמצערת פתוחה מלא הוא עובד בחצי כוח, שאלתי היא האם ניתן לעשות משהו או שהוא גמר את חייו?

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    נשמע כמו מנוע שעובד עני מידי - פתח קצת סיכה.
    בדיקה של כיוון מנוע: על הקרקע בכח מלא צבוט את צינורית הדלק לזמן קצר ותקשיב לתגובת המנוע, במידה ויש עליית מהירות הכיוון תקין,במקרה שיש נפילת מהירות המנוע מכוון עני מידי.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    15
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    תודה.... ננסה, רק לציין שבדקות ראשונות של טיסה הכל עובד כמו שעון מגיב מצוין יש למנוע כוח לטפס רק לאחר מספר דקות הוא מתחיל "להתעייף" והסל"ד יורד בחצי, עוד דבר יש חופש קל בין ציר ראשי לגוף המנוע כך שבסל"ד נמוך יש נקישות קלות..

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Mar 2009
    מיקום
    אבן יהודה
    הודעות
    239
    תודה!
    8
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    רק ארחיב קצת מכיוון שיש לי בדיוק את אותו המנוע וקרה לי אותו הדבר לא מזמן,
    לדעתי המנוע "נחנק" מעודף דלק, זה אכן קורה מכיוון לא נכון של סיכה, במקרה שלי המנוע היה עשיר מידי בדלק.

    אם אתה יודע לכוון סיכה, תן מצערת מלאה [על הקרקע כשהטיסן תפוס כן?] ותכוון עד שתגיע לסל"ד מנוע מקסימלי. זה אמור לפתור את הבעיה.
    אם אתה לא יודע לכוון, תיעזר במישהו שיודע ותבקש שעל הדרך ילמד אותך
    ----------------------------------------------------
    If you want a job done right - do it yourself
    ----------------------------------------------------
    if you can't do it yourself, buy ARF

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    ציטוט נכתב במקור על ידי RCspicer1234 צפיה בהודעה
    רק ארחיב קצת מכיוון שיש לי בדיוק את אותו המנוע וקרה לי אותו הדבר לא מזמן,
    לדעתי המנוע "נחנק" מעודף דלק, זה אכן קורה מכיוון לא נכון של סיכה, במקרה שלי המנוע היה עשיר מידי בדלק.

    אם אתה יודע לכוון סיכה, תן מצערת מלאה [על הקרקע כשהטיסן תפוס כן?] ותכוון עד שתגיע לסל"ד מנוע מקסימלי. זה אמור לפתור את הבעיה.
    אם אתה לא יודע לכוון, תיעזר במישהו שיודע ותבקש שעל הדרך ילמד אותך
    על הקרקע מכוונים לסלד מקסימלי ואז פותחים עוד קצת עד שהסלד יורד באופן מורגש.
    בד"כ מדובר ברבע עד חצי סיבוב פתיחה מנקודת הסלד המקסימלי .
    במנועי LA אפשר חשוב מאוד לפתוח עוד קצת סיכה עד שהסלד יורד באופן מורגש מאוד
    הנה הקישור למדריך למשתמש
    http://manuals.hobbico.com/osm/40-46-65la-manual.pdf

    אני היתי מהמר על בעיה במיכל דלק
    אחרי מספר דקות גובה הדלק יורד ומתחיל לשאוב אוויר .

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    12
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    תוודא שכל הברגים של המנוע מחוזקים, כולל הפלאג.

    אם אתה עדיין נתקל בבעיה אתה מוזמן לי צור איתי קשר אני אדריך אותך בטלפון
    052-6555834
    רביד

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    לא ציינת בן כמה המנוע וכמה הוא עבד עד עתה. קיימת אפשרות נוספת (כל מה שכתבו עד כה הוא נכון בהחלט), והיא קילוף הציפוי מעל פני הצילינדר (מה שנקרא בדך כלל שרוול).
    הבדיקה די פשוטה. הקל ביותר זה להסיר את המשתיק, להאיר בעזרת פנס זעיר ולהסתכל לתוך המנוע. הקילוף נראה כמו צבע צהוב מרוח לאורך הצילינדר. בדיקה יותר יסודית נעשית ע"י הסרת ראש המנוע והתבוננות פנימה. כמובן כאשר הבוכנה נמצאת למטה. תוצאת בדיקה זו היא מוחלטת. אם הצילינדר מקולף, הפתרון היחידי הנכון הוא החלפתו, כולל הבוכנה.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    15
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    תודה לכל העוזרים,

    המנוע בן יותר משנה וחצי... אך לא עבד תקופה ארוכה ולאחרונה התחלתי להשתמש בו,
    עבד עם חצי גלון באופן תקין ולאחר מכן התחילו כל הבעיות

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    102
    תודה!
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    בדך כלל שינוים בתערובת הדלק לאורך הטיסה נגרמים בגלל מיכל דלק נמוך מידי, ואו לחץ דלק נמוך מלכתחילה, מומלץ לעבור על צנרת של דיחוס אגזוז, וגם לוודא גובה מרכז מיכל דלק בגובה הקרבורטור,שיטה לבדוק אם זה בגלל גובה מיכל הי לטוס הפוך ולראות מה קורה עם התערובת

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    מר שגיב,


    הייתה לי תופעה דומה במנוע OS.40FP.

    הבעיה נובעת מעיוות שרוול-הצילינדר כתוצאה מחום.

    אין לה פתרון, למעט החלפת שרוול-הצילינדר+בוכנה ואני מקווה בשבילך שכל זה קורה בתקופת האחריות.

    המנוע שהיה שלי, הפסיק לעשות את התופעה, רק לאחר שהניקל התקלף מכשליש מהיקף השרוול. שוחחתי על זה עם קלארנס לי...


    באופן פלאי, החל המנוע לפעול לאחר מכן בצורה נורמלית... לאורך יותר מ-30 שעות נוספות, ללא החלפת חלקים כלשהם (יענו: עם השרוול המקולף...), אך זה חריג, לדעתי.


    דר צאלון
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 26-04-2009 בשעה 15:52:43.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    הודעות
    538
    תודה!
    20
    הודה 38 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    ציינת כי קיים חופש בין ציר המנוע לגופו + רעשי נקישה של מתכת במתכת, לכן קיימת אפשרות שלרוב הינה נכונה כי מייסבי המנוע שחוקים וקיימת בהם אפיצות גבוהה דבר שמוביל באופן ישיר להתחממות יתר של המנוע עד כדי קאט מנוע או פעולה שאינה יציבה.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תקלה מוזרה במנוע 46LA OS

    ציטוט נכתב במקור על ידי videoman4 צפיה בהודעה
    ציינת כי קיים חופש בין ציר המנוע לגופו + רעשי נקישה של מתכת במתכת, לכן קיימת אפשרות שלרוב הינה נכונה כי מייסבי המנוע שחוקים וקיימת בהם אפיצות גבוהה דבר שמוביל באופן ישיר להתחממות יתר של המנוע עד כדי קאט מנוע או פעולה שאינה יציבה.
    VM,


    המנוע הוא OS.46LA... אין לו מיסבי-כדורים!
    יש בצינה (crankcase) רק תותב-החלקה העשוי ברונזה, בו מסתובב גל-הארכובה.

    במנוע מסוג זה, כדי שלא 'יתפס' כאשר הצינה מתחממת ומתפשטת בעת פעולה, יש לגל-הארכובה (העשוי פלדה), 'משחק' אורכי של כ-1/2 מ"מ בתוך הצינה (העשויה אלומיניום).

    טבעי לגמרי שהמנוע ישמיע נקישות מתכתיות קלות; ביחוד כאשר הוא פועל בסיבובי-סרק, כתוצאה מתנועת גל-הארכובה קדימה ואחורה. הרעש מושמע ע"י פגיעת איזור הארכובה (crank-web) בחזית פנים הצינה, ופגיעת המרווח שמאחורי דיסקית הנעת המדחף (prop drive washer), בקצה הקדמי של הצינה.

    הרעש אינו מורה על שחיקת-יתר, או על כל אי-תקינות אחר.


    חוץ מזה, במנוע שיש בו מיסבי-כדורים; אפיצות גבוהה במיסבים כתוצאה משחיקה, אינה גורמת להתחממות-יתר, לפעולת מנוע בלתי-יציבה, או לקאטים... לא באופן ישיר ולא באופן עקיף.
    אתה נשמע כמו מוסכניק, המנסה לשדל לקוחה המתלוננת על רעש מחזורי מאחד הגלגלים; שהיא צריכה להחליף את מסנן-אויר, פלאגים, פלטינות, שמן-ברקס..., כדי שהרעש ייפסק...

    Some things are better left unsaid.


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •