שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: חור בבוכנה מנוע o.s 50

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Mar 2010
    הודעות
    113
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל חור בבוכנה מנוע o.s 50

    ]שלום לכולם !
    לפני יומיים הטסתי ראפטור 50 עם מנוע o.s 50 ולפתע כשהמסוק באוויר היה לי קאט מנוע והמסוק התרסק.
    כשפתחתי את ראש המנוע גיליתי חור בבוכנה כפי שנראה בתמונות שצירפתי.
    יש לציין שהמנוע עבד מצויין ללא כל קושי בהתנעה או שריפה מוגברת של פלאגים.
    אני מטיס עם דלק cool power 30% והסיכה הגדולה פתוחה כ 4\3 סיבוב והסיכה הנגדית כפי שנראה בתמונות.
    המנוע יחסית חדש והיה במצב הרצה יחסית והסיכה לא נפתחה מעבר לזה כלל.
    המנוע עשה +- 2 גלונים של דלק cool power
    חום המנוע היה תמיד סביר והמנוע "ניגן" יפה ולא עשה רעשים או הראה סימנים מוקדמים.
    האם החור בבוכנה הוא תוצאה של מנוע עני מדי? עשיר מדי?
    אני די חדש בתחום והבנתי בנושא מנועים מועטה ואני צריך את עזרתכם וחוות דעתכם בנושא ואשמח לעצות כיצד ניתן למנוע הישנות של מקרה כזה בעתיד.
    תודה מראש,שי.
    [IMG][/IMG


    נערך לאחרונה על ידי Shai_B; 21-04-2010 בשעה 21:32:40. סיבה: תמונות לא עלו

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rehovot, Israel, Israel
    הודעות
    894
    תודה!
    63
    הודה 57 פעמים ב 47 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: חור בבוכנה מנוע o.s 50

    מזל טוב חביבי,
    טיגנת את המנוע הראשון שלך... בתקווה שגם האחרון.
    המנוע פעל באופן עני מאוד ולכן קרה מה שקרה. 3/4 סיבוב פתיחה לסיכה ראשית זה מעט מדי דלק שמגיע למנוע. לגבי ה"ניגן יפה" בין אם יש לך אוזן מוזיקלית או שמיעה אבסולוטית או לא, זיהוי ה"ניגון" הנכון זה משהו שנרכש עם הנסיון, ולכן סביר מאוד שפיספסת כאן את ה"ניגון" המאוד לא יפה של מנוע עני. להבא העזר בבעל ניסיון.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    702
    תודה!
    1
    הודה 55 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: חור בבוכנה מנוע o.s 50

    כנראה שהמנוע עבד חם מדי. זה קרה גם לי כמה פעמים ובכולם המנוע היה מכוון עני מדי. מטיס ותיק ששומע את המנוע יכול להרגיש בירידת כוח ורעש שונה כאשר המנוע מתחמם מדי והוא מספיק להוריד עומס מהמנוע לנחות ולכוון מחדש את המנוע. עם הזמן תלמד " ל הרגיש את זה ". בדר"כ הנזק למנוע גדול במקרים כאלה כי הרינג והשרוול נשרטו משבבים.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: חור בבוכנה מנוע o.s 50

    מנוע עני מאד
    מנוע OS 50 צריך להיות מכוון עם דלק 30% באיזור שבין 1.6 סיבובים ל 1.8 סיבובים בסיכה הראשית, תלוי בתנאי מזג האוויר.
    סיכה נגדית סגורה בכ 1/8 סיבוב ממצבה הטבעי.
    כל זה לאחר הרצה של לפחות שלושה מיכלים בסיכה ראשית פתוחה של כ 2.5 סיבובים וסגירה הדרגתית לאחר כל טיסה עד לכיוון הסופי הנ"ל.
    גם אם אין לך ניסיון קודם או מי שידריך אותך יכולת להימנע מהתוצאה הכואבת הזו אם רק היית מציץ בחוברת המנוע.
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 21-04-2010 בשעה 21:32:18.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: חור בבוכנה מנוע o.s 50

    זה אכן נראה כמו תוצאה של מנוע עני מאוד - יש טבעת כחולה סביב החור.
    אבל ליתר בטחון - בדוק את מצב המייסבים במנוע להתחילת התפרקות.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Mar 2010
    הודעות
    113
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: חור בבוכנה מנוע o.s 50

    תודה רבה לכל העונים !אכן זוהי תוצאה של חוסר נסיון ולמרבה הצער תוצאה לא נעימה, בינתיים רכשתי מנוע חדש O.S 55HZ
    עכשיו שאלתי היא איך מומלץ לבצע הרצה למנוע זה, לפי מה שהבנתי מומלץ לפתוח סיכה ראשית כ 2.5 סיבובים ולהטיס ב 4\3 מצערת כ 3-4 מיכלים ולאט לאט לפתוח ולכיוון המיכל ה 8 לסגור למצב 1.6-1.8 בערך.
    הבחור שרכשתי ממנו את המנוע אמר שלדעתו צריך לפתוח את הסיכה כמה שיותר עד למצב בו המסוק עשיר עד כדי שהוא בקושי ממריא במקסימום מצערת ולהטיס כך 6 מיכלים בערך.
    מהי הדרך הנכונה?

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: חור בבוכנה מנוע o.s 50

    ציטוט נכתב במקור על ידי shai-raptor30 צפיה בהודעה
    תודה רבה לכל העונים !אכן זוהי תוצאה של חוסר נסיון ולמרבה הצער תוצאה לא נעימה, בינתיים רכשתי מנוע חדש O.S 55HZ
    עכשיו שאלתי היא איך מומלץ לבצע הרצה למנוע זה, לפי מה שהבנתי מומלץ לפתוח סיכה ראשית כ 2.5 סיבובים ולהטיס ב 4\3 מצערת כ 3-4 מיכלים ולאט לאט לפתוח ולכיוון המיכל ה 8 לסגור למצב 1.6-1.8 בערך.
    הבחור שרכשתי ממנו את המנוע אמר שלדעתו צריך לפתוח את הסיכה כמה שיותר עד למצב בו המסוק עשיר עד כדי שהוא בקושי ממריא במקסימום מצערת ולהטיס כך 6 מיכלים בערך.
    מהי הדרך הנכונה?
    הרצה באופן זהה למנוע 50 כמו שציינתי בתגובה האחרונה.
    לאחר הטסה שלישית להתחיל לסגור סיכה באופן הדרגתי לכיוון 1.8 סיבובים (כ 4 קליקים כל הטסה) ולהתחיל כיוון של סיכה נגדית בסגירה של כ 1/8 סיבוב ולבדוק החשה נקייה מסרק ללא גימגומים.
    אין לפתוח את הסיכה הראשית עד הסוף לשם הרצה, המנוע יהיה עשיר מידיי ולא יתפקד כראוי.
    OS ממליצים על פתיחה של כ 3 סיבובים ומניסיון זה כבר עשיר מידיי ומיותר, 2.5 סיבובים יעשו את עבודת ההרצה וישמרו על המנוע.
    אההה, ותתחדש!
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 22-04-2010 בשעה 20:38:34.

נושאים דומים

  1. [מדליק] בואינג 747 בבאז נמוך במיוחד!
    על ידי tisanir בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 12-03-2010, 18:22:45
  2. מחפש מניפה EDF 64 + מנוע או מנוע למניפה בלבד
    על ידי gal בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-01-2010, 17:45:51
  3. מחפש מניפה EDF 64 + מנוע או מנוע למניפה בלבד
    על ידי gal בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-01-2010, 17:44:12
  4. מחפש מנוע 61 אואס גמור או ראש מנוע ל61
    על ידי רוקטיר5 בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 03-05-2009, 17:46:38
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 16-01-2009, 22:27:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •