ציטוט נכתב במקור על ידי dani2002 צפיה בהודעה
אתה מערבב נושאים
השאלה נכונה - והתשובה עם החוטים המקבילים נכונה גם
שינוי במס' הליפופים משנה את ה KV של המנוע ואת יכולתו לשאת זרם
ובתרגום לעברית: יותר ליפופים = פחות KV = פחות זרם אפשרי (כי כאשר לאותו חלל אתה מכניס יותר ליפופים אתה חייב חוט יותר דק)
[QUOTE=DarZeelon;128365]

מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
"פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.

ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה
דניאל,


הבקיאות שלי בנושא אינה כה גבוהה, אבל זה אומר בדיוק מה שמשתמע...
erazz, הראשון שהגיב לשאלתך, כתב את הדברים כהוויתם.

כל 'שן' של הסטטור מלופפת רק ארבע פעמים. מניין הבאת את זה ?
אבל אם החוט המלופף הוא בעל 7 גידים, זה עלול להִראות למתבונן ההדיוט, כאילו יש על כל שן 28 ליפופים... ואם החוט הוא בעל 19 גידים; הם יִרָאו לאותו מתבונן כמו 76 ליפופים...
תיאוריה מעניינת אבל לא קשורה למציאות....
בחוטים המשמשים לליפוף מנועים, לרוב הגידים אינם מפותלים סביב עצמם; לכן קשה יותר לאבחן איזה גיד שייך לאיזה ליפוף...



דרימר הינה נושא המאמר....
אשקוד על מאמר שבו אנסה להבהיר מבנה מנועים וההשפעה על תכונותיהם.