תגובה להודעה: בשורה לא משמחת למזמינים מחו"ל - כלומר לכולנו

נכתב במקור על ידי
המרסק
המצער הוא שאנחנו בחלקנו גם אשמים.
הרי הסיבה האמיתית לשינוי היא הפופולאריות של eBay ואתרים דומים שהעלו את כמות הייבוא האישי בעשרות מונים.
רבים מצהירים ערכים נמוכים, בין אם במכוון או בעקיפין ע"י המוכר, ולמכס אין אפשרות באמת לטפל בזה.
הלוביסטים של היבואנים מנצלים עובדה זו ודוחפים לכיוונים שנוחים להם - למה אני משלם כ"כ הרבה כסף על יבוא שכל דכפין "מבריח" בחסות החוק וגורם לי להפסדים.
כאשר הפתרון המוצע הוא לבדוק כל חבילה באשר היא - אבל משיהו צריך לממן את תוספת העובדים ומקום.
ולכן, צריך לזכור מול מי אנחנו באמת עומדים ולגבש עמדה מולם - היבואנים.
אני לא מודע לאיזו גילדת יבואנים אפלה שמסוגלת להריץ מהלך כזה. יש יבואנים ספציפיים עם המון כוח פוליטי דרך קשרים\שוחד\שמור לי ואשמור לך (ע"ע הבוננזה במשרד התחבורה) אבל קשה לי להאמין שזה בא כתוצאה ממהלך מכוון של יבואנים. לדעתי מדובר ברשות המיסים, שמבינה שהזרם המטורף של סחורה מחו"ל פשוט ממוטט את הסכר הבירוקרטי המטורף שהם ניסו לבנות. אני שם לב לכך שפחות חבילות מעוכבות במכס כיום ויש פחות בעיות איתם מבעבר - אני לרגע לא מייחס את זה לשיפור בהתנהלות שלהם (אפילו לא לחילופי אישים; אחד הדברים המעניינים במערכות פלוטוקרטיות כמו שירותי המדינה הוא שבגלל שכולם קרובי משפחה, אותם הגנים שולטים במשך דורות). לדעתי הם פשוט לא משתלטים על הייבוא כרגע.
אתה יכול להעביר כמעט כל דבר, כל עוד הערך הגיוני ביחס לנפח והמשקל.
מאחר וזה לא ריאלי להרחיב את כוח האדם בצורה שתאפשר להם להתעלל בכל אחד ואחד כמו פעם - לפני חמש שנים, כמעט כל חבילה הייתה מעוכבת (!) - הם הולכים להפריט את הטירוף הזה באמצעות העמילים ולחייב אותנו.
חייב לבוא כאן לחץ חיצוני באמצעות WTO או גוף דומה על כך שרשות המיסים החליטה שישראלים נמצאים מחוץ לשוק הגלובאלי, וזאת עוד לפני שהמהלך מבוצע. אם מישהו, איכשהו, יצליח להשיג מידע רשמי בנושא - פרוטוקול, החלטה, מזכר, חוזר, אנאערף - נוכל להתחיל להריץ את זה. בניגוד לבג"ץ וכו', זה לא עולה שקל. מקסימום כמה שעות לטאה.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็