ציטוט נכתב במקור על ידי eldadgold צפיה בהודעה
בתור אחד עם מספיק ניסיון בעולם הכטב"ם (כלי טיס בלתי מאוייש) -
לרב כלי הטיס של תע"א יש שני בומים כי הם בנו את הערבה על בסיס הנורד הצרפתי ופשוט יצא להם מטוס מטורף (הערבה מחזיק בכמה שיאי עולם בתעופה) והם פשוט המשיכו באותו הקו.

אם תחשבו על זה אז מבחינת המצלמה אין הרבה הבדל בין אם המדחף מושך או דוחף אלא במצב של "אף מטוס" שגם מצב זה הולך ונהיה לא שימושי כלל.

מה שכן נכון הוא ששני בומים נותנים שני הגאי כיוון ויתירות היא קריטית.

אם מישהו עם ידע רחב יותר בתעופה יודע על יתרונות אוירודינמיים לתצורת "בומים" אני אשמח לשמוע.
ספציפית לערבה (=נורד ) התצורה הזאת נתנה יתרון משמעותי - שני בומים עם הגאי הכיוון אפשרו מיקום של פתח טעינה/פריקה רחב בחלק האחורי של המטוס, בלי להגביה את הזנב (כמו במטוסי הרקולס למשל). חוץ מזה:
1. זה אפשר למקם את הגה הגובה מעל הגוף ורחוק מהמערבולות שנוצרות ע"י הכנפיים.
2. שני הגאי כיוון - משמעו הגאי כיוון קטנים יותר שניתן להפעיל ע"י סרוואים פחות חזקים ויותר חסכוניים בהספק (לא נשכח שמל"ט מלא בצרכני הספק הרבה יותר אכזריים, כמו המטע"ד ומערכות התקשורת)
זה מה שאני רואה...

לא חושב שיש ייתרון משמעותי מבחינת המצלמה - מנסיון שלי עם מל"טים, מה שבעיקר נכנס לשדה הראיה ומפריע הוא דווקא כן הנסע ולא הפרופ.