קצת רקע:
הכל התחיל שגיא קנה את המיני F16 שלו , מה שהקסים אותי היה הרעש המהירות והארובטיות של הטיסן שלו, אולם לצד התכונות הללו מה שפגע בקיסמו היה מימדיו הקטנים (מוטת כנף של 53 ס"מ)
מה שהקשה על ההטסה וגרם לשיחרורו מהצי של גיא. לכן כאשר לפני חודש כשהגיע הטיסן החדש להוביסיטי דבר ראשון הסתכלתי על המימדים ,עם מוטת כנף של 78.5 ס"מ ומימדים כמעט זהים לפאן גט, לא התלבטתי לרגע ורכשתי אותו.
אז מה יש לנו?
עלות $57.48 בסוארם ומשלוח עוד כ $31.16 וכמובן מכס ע"פ חוק 67 ש"ח
הטיסן הגיע תוך 3 שבועות לבית.
הטיסן מגיע בתצורת RTF וזקוק לסוללה ומקלט בלבד. אך מכיוון שהוא מגיע עם קונקטור מוזר לסוללה , החלפתי אותו לקונקטור XT60 זכר שמתאים לסוללות שיש לי.
בנוסף יש להצטייד בדבק CA ורצוי גם מזרז.

אריזה:

הטיסן הגיע ארוז בשתי קופסאות קרטון. ושוכב בנחת בשקית פצפצים. עם הטיסן הגיע משהו לבן עם תמונות וציורים, מישהו סיפר לי שמדובר בחוברת הוראות הרכבה ,נחמד מהוביסיטי לצרף הוראות...
Click image for larger version. 

Name:	DSC00219.JPG 
Views:	135 
Size:	88.9 קילובייט 
ID:	36957
Click image for larger version. 

Name:	DSC00220.JPG 
Views:	140 
Size:	61.2 קילובייט 
ID:	36958
Click image for larger version. 

Name:	DSC00223.JPG 
Views:	122 
Size:	93.4 קילובייט 
ID:	36959
Click image for larger version. 

Name:	DSC00224.JPG 
Views:	151 
Size:	101.7 קילובייט 
ID:	36960
לצערי כל כך הקפידו לארוז את הטיסן טוב ושלא יזוז בדרך, שאחד מהנחירים של ה EDF נחתך קלות ע"י הקרטון שקיבע אותו למקומו.אחרי זה קראתי ב RCG שזו תופעה ידוע לטיסן זה.

Click image for larger version. 

Name:	DSC00226.JPG 
Views:	142 
Size:	84.8 קילובייט 
ID:	36961

ההרכבה:
אחד מהפוסטים ב RCG מציין כי כדאי לעבור על כל ההדבקות של ההורנים למאזנות ,ולהדביק בחדש במקרה הצורך . אצלי הורן אחד היה רופף ונאלצתי לחזור על ההדבקה.

Click image for larger version. 

Name:	DSC00229.JPG 
Views:	122 
Size:	75.4 קילובייט 
ID:	36962
Click image for larger version. 

Name:	DSC00231.JPG 
Views:	123 
Size:	75.1 קילובייט 
ID:	36963
לאחר מכן לפי ההוראות יש להדביק את הגה הגובה ולאחר מכן את ההורנים אליו, אני החלטתי קודם להדביק את ההורנים ורק אז את הגה הזנב. חשוב לשייף את הצבע מאזור ההדבקה , כי אחרת ההורן ידבק לצבע וישלף מייד. ההדבקות נעשו כאשר על הקלקר אני שם CA ועל ההורן אני שם זרז מחכה דקה ומצמיד זה לזה. לאחר מכן ולאחר שווידאתי כי ההורנים מוצמדים בחוזקה הדבקתי את הגה הגובה לגוף הטיסן.
Click image for larger version. 

Name:	DSC00234.JPG 
Views:	115 
Size:	69.9 קילובייט 
ID:	36964
Click image for larger version. 

Name:	DSC00242.JPG 
Views:	121 
Size:	82.0 קילובייט 
ID:	36965
Click image for larger version. 

Name:	DSC00240.JPG 
Views:	121 
Size:	85.1 קילובייט 
ID:	36966

שלב הבא הינו חיבור הכנפיים ע"י 3 ברגים.

Click image for larger version. 

Name:	DSC00243.JPG 
Views:	120 
Size:	79.0 קילובייט 
ID:	36967
לצערי שמתי לב זה שאין סגירה הרמטית וישנו רווח מסויים בין אחורי הכנף לגוף. עמדו בפניי 2 אפשרויות או לשייף את אחורי הכנף, או פשוט להשתמש בדבק סיבי זכוכית כדי לאטום את הרווח. אני בחרתי להשתמש בדבק , אני לא בטוח שזו הייתה הבחירה הנכונה ביותר.

Click image for larger version. 

Name:	DSC00245.JPG 
Views:	144 
Size:	211.5 קילובייט 
ID:	36968
אוף רווח!!!


לאחר מכן הדבקת הגה הגובה , שוב אין פה חוכמה גדולה ואין צורך בהקפדה על דברים מסויימים.


שלב אחרון הינו קוסמטי וכולל הוספת המיכלי דלק לקצות הכנף , אין צורך להשתמש בדבק רק להכניס והם יצמדו כבר בחוזקה. אם לא מדביקים יש אפשרות להוציא אותם ולשנות את תכונות הטיסה של הטיסן (ארחיב בהמשך).

Click image for larger version. 

Name:	DSC00247.JPG 
Views:	169 
Size:	84.2 קילובייט 
ID:	36969

שינויים הכרחיים:
הזרועות של הסרוואים של המאזנות בולטים כלפי מטה וחשופים למכות במקרה של נחיתה, בהתחלה הדבקתי שם קוביות של EPO אבל הם נתלשו אחרי שתי נחיתות , עכשיו שמתי שם פלסטיק מפקק של בקבוק מודבק ע"י דבק זכוכית, נראה איך זה יצליח. בעיה נוספת זה זיהוי מצב הטיסן מכיוון שכולו צבוע בכחול ואין הבחנה אמיתית בין החלק העליון לתחתון, אני ניסיתי להוסיף פס כתום לגחון הטיסן זה לא עזר במיוחד . אני אוסיף בהמשך השבוע פסים בצבע צהוב זוהר לחלק העליון של הטיסן אדווח אם זה עוזר.

פס אוריינטציה:
Click image for larger version. 

Name:	DSC00248.JPG 
Views:	147 
Size:	93.6 קילובייט 
ID:	36970

הגנה על הזרועות:
Click image for larger version. 

Name:	DSC00257.JPG 
Views:	142 
Size:	95.2 קילובייט 
ID:	36972
Click image for larger version. 

Name:	DSC00253.JPG 
Views:	130 
Size:	79.6 קילובייט 
ID:	36971
איזון הטיסן נעשה ע"י סוללת 3S 1000mha ננו-טק של טונרגי כאשר היא נמצאת הכי קדימה בגוף הטיסן.


טיסת המבחן:
לאחר שקראתי בRCG כי ממליצים על המראה בעזרת זריקה תחתית, זו הטכניקה שבה השתמשתי.
תכונות טיסה עם מיכלי דלק:
ובכן הוא טס יציב מאוד בצורה חריגה, מסוגל לדאות אבל לא מהיר במיוחד , לא מושך באנך ובעל יחס רעש מהירות הפוך. אבל עדיין אירובטי ביותר ונראה טוב באוויר.
תכונות טיסה ללא מיכלי דלק:
עדיין יציב ביותר דואה ,אבל שיפור ביחס רעש למהירות (מתחילה להיות קורלציה) . מהיר אבל עדיין לא מושך באנך- טעון שיפור. נראה פחות טוב באוויר אבל הרבה יותר מהנה.

סיכום:
טיסן מיני EDF שניתן לראותו מרחוק, אירובטי נחמד , לא למתחילים.כרגע אני מרוצה ממנו, אבל קצת אכזב אותי שהוא לא מושך באנך, אבל לכל דבר יש פתרון. מתברר שהמנוע והבקר מתאימים ל 4 תאים , יש רק צורך בהחלפת המניפה לאחת מהמניפות הללו או דומות. בהמשך אני מקווה להחליף את המניפה ולעבור ל 4 תאים. נראה איך הוא יתנהג אחר כך...