נתחיל בשמן סינטטי
נקודות זכות-
שימון טוב
מיעוט פחמן הנבנה בקירות תא השריפה
פחות מלכלך את האזור-גוף הטיסן.
זמין במידות רבות של צמיגות
נמס לגמרי במגע עם הניטרומטאן
נקודות חלשות
נוטה ליצור קורוזיה עם אין מעכבי חימצון בדלק
נישרף ב 100 מעלות פחות משמן רגיל
עודף סוגים ותוצרות מונע בחירה של הטוב ביותר
המחיר -יקר בהשוואה לשמן רגיל
שמן קיק
נקודות זכות
שימון מעולה
אין צורך בכמות גדולה -מגדיל סל"ד
נישרף בטמפ של 100 מעלות יותר משמן סינטטי
מחיר-בערך 50%זול יותר מכל שמן סינטטי
מוריד את מחיר הדלק
מעכב חימצון(חלודה)טבעי
נקודות חלשות
גורם להצטברות פחמן מוגברת בתא השריפה
מטנף ומלכלך את אזור המנוע
רגיש לאיכסון בטמ"פ נמוכות
לא נמס במגע עם ניטרו דרוש חומר ממיס
זמין בדרך כלל רק במידת צמיגות אחת
* הנ"ל ציטוט ממאמר - המסקנה המתבקשת היא שהמנוע "אוהב" את השילוב של שני הסוגים. בד"כ בדלקים המוכנים כ- 1/5 מכמות השמן היא קיק ו 2/5 סינטטי - אל תוותר !
אני יכול לספר לך שאני התחלתי להטיס היינו מערבבים שמן בעצמנו (לא היתה אופציה אחרת) והשמן הזמין היחיד היה קיק, בקיצור לדעתי כמו כל דבר בחיים תמהיל נכון תמיד מנצח.