תגידו יש איזה דרך לחבר דינמו למנוע o.s 46ax על טריינר ככה שכל עוד המנוע פועל יהיה לי חשמל למטוס?
אם זה הגיוני בכלל?
תגידו יש איזה דרך לחבר דינמו למנוע o.s 46ax על טריינר ככה שכל עוד המנוע פועל יהיה לי חשמל למטוס?
אם זה הגיוני בכלל?
נראה לי תוספת משקל רצינית
מה קרה לך דינמו כימעט לא שוקל קלום
איתן - אם כבר ראיתי כמה פוסטים בחול שדווקא מדברים על לוחות סולריים.
שווה הצצה וגם חיפוש ב- ebay
אבל שאלה קטנה ... :
מה הבעיה להעלות סוללת ליפו על טיסן כזה ? הרי המשקל בטח לא יורגש.
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
הוא עצמו אולי לא שוקל הרבה אבל המערכת מסביב תעלה את המשקל , חוץ מזה שזה בטוח לא כזה פשוט אחרת היינו רואים את זה אצל הרבה אנשים.. תצתרך סוללה בכל מקרה מכיוון שמה תעשה אם יהיה לך פתאום קאט ?
ל giluriel
כמה עולים הלוחות הסולריים האלה כמה הם שוקלים
ואם אתה יכול להביא לי קישור למרות שזה לא כל כך טוב לי כי זה לא עוזר בטיסת ליליה
ואני מעדיף חשמל קבוע שאין דבר כזה להטעין לפני הטסה ואתה יודע כל הבעיות של סוללות
על דינמו שמבטיח לך חשמל קבוע כול עוד המנוע עובד
אז אנשים אם יש דרך נגיד איכשהוא לחבר דינמו מאחורה או בכל דרך שהיא אז דברו
אפשר הכל השאלה אם כדי ..
שוב - מה תעשה במידה ויכבה לך המנוע באוויר ?
אני עדיין לא ראיתי מישהו מנחית טיסן בקאט בלי רדיו מה שאומר שבכל זאת תצטרך להתעסק עם סוללות .
מה שנשמע יותר יציב ובטוח זה לוחות סולריים השאלה היא אם יש לך כוח להתחיל להתעסק עם הדברים האלו במקום כל פעם לפני הטסה לחבר את הסוללות למטען..
אתה גם יכול לקנות מטען מהיר לשטח וליהיות בטוח שלא ייווצר מצב שבו לא תוכל להטיס בגלל סוללות.
אני אתמול קניתי מטען מהיר של robbe ... פשוט תענוג
יש כאלה מוכנים למסוקים :
http://airstarintl.com/webshop/index...roducts_id=474
ראיתי גם לטיסנים אם כי אני לא בטוח שיש למנוע 46
בכל אופן אם המחיר עדיין לא הרתיע אותך אתה מוזמן לחפש בגוגל
נ.ב.
אתה יכול גם לבנות כזה לבד
ואפילו תוכל להפעיל אותו כסטארטר .
מה שאני אוהב בתחביב הזה שכל יום מגיע טירון צפל"ד שלא ממש מבין עדיין איך הכל עובד ויש לו רעיונות לסטארטאפים מפה עד להודעה חדשה.
אני מציע שתחבור לבחור שרצה לשים טורבינה שתייצר אנרגיה מהטיסה ותזין את המערכת, השילוב של שני הרעיונות שלכם זה שוססס.
בהצלחה, אני אהיה הלקוח הראשון שלך![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
במטוס הסקיהוק יש מנגנון שברגע שיש הפסקת חשמל במטוס, נפתח מאורר קטן שמונע מהתקדמות של המטוס קדימה ונותן חשמל למטוס...
ניראה לי יהיה הרבה יותר קל ליישום.
בהצלחה
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
וגם כדי שלא תרגיש שאתה מקופח במיוחד
הנה מוצר מדף כזה :
http://www.sullivanuv.com/images/pro...ta%20Sheet.pdf
אין מחיר באתר שלהם אבל הנה הצעת מחיר :
http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=il
מישהו פה באמת יסמוך רק על המנוע שיספק חשמל כשהוא יודע שאם יש קאט אז הלך כל המטוס בגלל איבוד של רדיו ?
גם אם המערכת מותקנת לדעתי חובה סוללה ל "שעת חרום" שתפעל במידה ויש קאט (כמובן שחובה גם מכשיר נוסף שידע להפעיל את הסוללה הנוספת מתי שצריך) .
איתן,
רק עכשיו הבנתי שאתה מתכוון להפעלה של מערכת הרדיו.
אני חייב להודות שחבריי צודקים ומעוד כמה סיבות:
ראשית - דינמו ישנה את המתח שהוא מייצר לפי המהירות של המנוע ז"א שאתה צריך שבסרק כבר יהיה לך מספיק מתח (ומערכת שתוריד אותו כשהמנוע בסל"ד גבוה יותר)
שנית - ברור שתזדקק לסוללה אחרת ... לא תוכל לפתוח מצערת כדי להניע למשל ..
אני דווקא בדעה שסוללה היא הפתרון שלך (כמו של כולנו .. )
ואם אתה באמת חושש אז .. מטען שטח או מקלט עם חיבור לשני מקורות מתח. (יש כאלה)
לחילופין,
אם באמת יש אצלך משהו שמייצר בעיות עם סוללה - ספר את זה כאן וננסה לעזור לך
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
כנראה שלא הסברתי את עצמי די ברור. איתכם הסליחה.
לגופו של דבר, המערכת שדיברתי עליה מתפקדת ממש בדיוק כמו מערכת חשמל של מכונית, אבל בקטן. אלטרנטור מייצר זרם חשמלי בכל סל"ד, החל מסרק ועד סל"ד מלא. חשבתי לתומי שמיותר לציין, אבל כנראה שלא, שהמערכת הזו מצוידת בבקר ומייצב מתח וסוללת הטיסן. המערכת הזו פותחה ונבנתה לפני שנים, כאשר קיבוליות הסוללות היתה נמוכה. התקנת המערכת הזו על הטיסן פתחה אופקים חדשים של זמני טיסה.
בארה"ב קיימת קטגורית הטסה למרחק, כאשר מדובר על טווחים שמעל 1000 ק"מ (כן, זו לא טעות). מיכל הדלק בן 1 גלון מאפשר זמן טיסה של כ-10 שעות ברציפות. מערכת זו נתנה תשובה חד משמעית לאספקת החשמל לטיסן.
כאשר, ואם קורה קאט, הסוללה בטיסן נמצאת טעונה במלואה.
אחרי כל השרשור הזה ......
לא נראה יותר כדי, פשוט לטעון את הסוללות לפני יום הטסה ומקסימום לקחת מטען מהיר לשטח ?
גדעון, איזה מנוע וכמה שוקל הטיסן שסוחב גלון דלק??
אני מניח שמדובר לא במנוע 0.46![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
בקטגוריה המדוברת, גודל הטיסן חופשי למתחרה. הבעיה שעליו להמריא ולשאת משקל של 1 גלון דלק (מעל 3.5 ק"ג, כולל המיכל). הטיסנים שניבנו לתחרויות אלו, הם בעלי עומס כנף נמוך במיוחד (לפני ההעמסה). לרוב באמת השתמשו במנועי 0.61. מעיון במאמרי טיסנאות המתפרסמים בחוברות בארה"ב, קראתי שהמתחרים חוצים גבולות של מדינות. ממריאים באור ראשון במדינה מסוימת ונוחתים לעת ערב במדינה אחרת, לפעמים אפילו מדינה שלישית. המטיס יושב בארגז פתוח של טנדר נוסע ומשם שולט על הטיסן. כאשר הרכב עוצר לתדלוק, הטיסן מסתובב מסביב לתחנה ושב לטיסת מרחק עם היציאה לדרך. בדרך כלל ההטסות נעשו במדינות המדבריות, נבאדה, אריזונה ושכנותיהן. לגבי סוללה למשדר לא היתה בעיה. המקור היה מצבר גדול שהיה מונח על רצפת ארגז הרכב וחוט הזנה חיצוני נמשך עד למשדר, דרך מייצב מתח מתאים.
המערכת עליה אני מדבר שווקה בזמנה ע"י גרייט-פליינס. היא קלה מאד במשקל וניתן להתקינה כמעט על כל מנוע מתנול מצוי, בטווח שבין 0.46 ומעלה. אני לא זוכר כמה ההספק שלה, אבל העומס הנוסף על המנוע קטן מאד.
נשמעת תחרות משעממת במיוחד
סתם , פשוט מדהים .. לא ידעתי ש 0.61 יכול לשאת משקל נוסף כזה.
אבל ברצינות .. נראה לי קשה מאוד להטיס יום שלם ללא הפסקות .. גם למטיס וגם למטוס
אלא אם זה כמה מטיסים.
ד'א מנוע באמת יכול להחזיק מעמד כאשר הוא מונע כל כך הרבה שעות ?
המנוע אינו נושא את משקל הטיסן. הכנף היא האחראית לנשיאת משקל הטיסן. תפקידו של המנוע להביא את הטיסן למהירות טיסה. כלומר להתגבר על הגרר הנוצר בעקבות המהירות. כאן אנחנו מדברים על טיסן שצריך להמריא ממש על גבול המהירות ולטפס לאט לאט.
אני מסכים איתך לגמרי שהטסה כזאת משעממת ברמות גבוהות. אבל האתגר גדול וכנראה שווה את המאמץ.
לפני 6 שנים השיגה קבוצת טיסנאים שיא עולמי כאשר הטיסו טיסן מעל האוקיאנוס האטלנטי. חלק מחברי הקבוצה המריאו את הטיסן מהחוף המזרחי של קנדה והחלק האחר הנחיתו אותו בחוף המערבי של אירלנד. הטיסה היתה מעל 3000 ק"מ וארכה כמעט 40 שעות. הטיסן היה מצויד בגלון אחד בלבד של דלק. ההמראה היתה ידנית, בהמשך עבר הטיסן לבקרה אוטומטית ושוב להנחתה ידנית. הטיסן הגיע לנחיתה על טיפת הדלק האחרונה.
אני אנסה למצוא קישורים מתאימים למאמרים הנוגעים לאירוע הזה ולהעלותם בפורום.
אמרתי וקיימתי. ריכזתי מתוך שני מאמרים שמצאתי באינטרנט תוך השמטה של החלקים שאינם רלוונטיים לנושא.
ב 11 לאוגוסט נחת באירלנד על טיפות הדלק האחרונות טיסן מנוע שהמריא קצת מעל 38 שעות קודם לכן מניו-פאונדלנד, קנדה, לאחר שחצה בטיסה את האוקינוס האטלנטי. הטיסן, מבלזה ומיילר, משקלו בהמראה כחמישה ק"ג, מוטת כנפיים של קרוב ל 180 ס"מ, תוכנן ע"י המהנדס בגימלאות מיינרד היל, בן 77, אשר העלה את רעיון צליחת האוקינוס ע"י טיסן כבר לפני עשר שנים. היל המריא ידנית את הטיסן והמשיך להטיסו באמצעות טייס אוטומטי ומערכת העברת נתונים עד לחוף אירלנד, שם הועבר הטיסן מחדש לניהוג ידני והונחת ע"י נשיא האקדמיה האמריקאית לאירונאוטיקה של מודלים. הטיסה נמשכה 38 שעות, מרחק 1,900 מייל.
הרעיון של היל היה להתחיל את הטיסה עם בקרת-רדיו ידנית, להעביר לטייס אוטומטי מעל רוב האוקיאנוס ולחזור לטיסה ידנית להנחתה ע"י צוות שהמתין באירלנד. בעיה "קטנה" שצצה להיל היתה שמנוע ארבע-הפעימות שהוא בחר וביצע סביבו את התכן, כבר לא היה בייצור במשך שני עשורים, ולכן היל פרסם מודעה ב-eBay וכך השיג את המנוע.
לאחר תלאות לא מעטות, שיגר היל את הטיסן הראשון ב-8 באוגוסט 2003. ההמראה היתה חלקה והטיסה היתה יציבה עד שלפתע, כעבור 430 מייל, לא התקבל אף אות מן הטיסן. הניסיון השני התבצע ב-9 באוגוסט אך המטוס החל לבצע תנודות כעבור 560 מייל וכעבור יומיים פסקו האותות להגיע מן הטיסן. באורח פלא, כעבור מספר שעות האות חזר והראה טיסה יציבה.
השעות האחרונות היו קריטיות, שכן כמות הדלק חושבה לפי תנאי מזג אוויר נוחים מכפי שהיו בפועל, אך לבסוף הדלק הספיק למטוס כדי להגיע בבטחה ליעדו. דייב בראון, זוכה 6 אליפויות עולם בטיסני רדיו, הנחית את הטיסן באירלנד, סמוך לאנדרטה שנבנתה לציון הטיסה ההיסטורית מ-1919.
מרתק.
תודה על המידע![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי