למרות ש NTN נחשבת לחברה טובה מאוד
לדעתי התחליפים מחזיקים יותר
למרות ש NTN נחשבת לחברה טובה מאוד
לדעתי התחליפים מחזיקים יותר
אילן שלום.
מהצצה בתמונות שלך נראה כי המנוע בזמן מסויים עבד עני.
מה שכן נראית שריפת דלק יתרה רק בחלק קטן על הבוכנה כך שההתחממות של המנוע לא היתה לאורך זמן.
שנית וזה משהו חשוב מאוד:
לא מודדים טמפרטורה על המנוע בגוף המנוע או בבק פלייט.
איזה חלק הכי מתחמם במנוע? הבק פלייט או ראש המנוע?
למה חיישני קארב סמארט או כל מכשיר מדידת טמפרטורת מנוע מותקן על ראש המנוע? כי שם צריכה להיות ההתייחסות.
כלומר כשמדדת את טמפרטורת המנוע על הבק פלייט והיא ציינה 117 מעלות או השד יודע כמה, תתאר לך איזו טמפרטורה היתה בראש המנוע ובבוכנה עצמה?
ולכן אני סמוך ובטוח כי לא כיוונת את המנוע כהלכה, הוא היה עני מידיי בנדוקות מסויימות, התחמם וכך את המשך הסיפור אתה מכיר.
שנית.
לעיתים מטיסים לא מכיילים את המסוק מיכאנית כמו שצריך, ניהול הפיטצ' לעומת המיצערת לקוי ונוצרת תחושה של "חוסר כוח" ואז הם נוהגים לסגור סיכה כדי להוסיף לעצמם כוח במקום להוסיף פיטצ' וכדומה.
אני אישית לא ממש סופר כמה קליקים הסיכה פתוחה או כמה סיבובים, אני פשוט מכוון עד למצב אופטימום.
מנועי 50 בדרך כלל באופטימום באיזור פתיחת סיבוב ורבע של הסיכה וזה היה המתכון הבטוח שלי במנועי החמישים.
את המסוק 600 שלי מכרתי לאחר שהמנוע שלו ליווה אותי עודמהרפטור לאחר כמעט שנתיים והוא היה שד ככה ואמנם החלפתי מייסבים אבל ההחלפה נבעה מהמחלה שהציג בפנינו מר "לטאה" בפוסט הקודם שלו מפאת היווצרות "חלודה" על המייסבים מפאת מנוחת המסוק על המדף מידיי פעם.
לא מטיס ריפקון ואין לי דרך לתת בדיקה נוספת על הדלק אבל ללא ספק לדעתי המנוע לא היה מכוון כמו שצריך.
אגב.
הטמפרטורה המומלצת למנועי אלה היא סביב ה- 110 מעלות.
אני אישית את שלי היטסתי ב100 ועבד שד.
מייסבים מומלצים ו"חד פעמיים" הם מייסבים BOCA.
ולא לקנות קירמיים זה בזבוז כסף.
בהצלחה
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
יש לי טיפ קטן.ישנם בשוק וגם בארץ 2 סוגי מנועי 50.ניתן ליראות את ההבדל על ידי פירוק של הבקפלט.בדגם החדש הסליב בעל גוון בהיר ויש לו מיגרעות במוט הבוכנה.מי ניסיון הוא העריך ימים יותר מאשר הישן(בעיקר המייסבים) אגב כול מנועי ה50 שכתוב עליהם אליין הם החדשים.
הבהרה לכל הצדקנים!!
להלן ציטוט ממה שכתבתי במקור
"עלי לציין כי אני מטיס עם תערובת עשירה (כמעט 2 סיבובים) ואני נוהג למדוד חום ב BACK PLATEשבתחתית המנוע.
"חלילה לי להאשים את הדלק או איכותו," אולם גם לי סימני שאלה ואני רוצה לדעת מה קורה למשתמשים אחרים
ובכן לגבי הדלק כמו שכתבתי מלחתחליה הוא "מנגן מצויין עם המנועים שלי" מטיס עם רפיקון כמו כל חברי צוות הרכבת, וכמו שכתבי "התייעצתי עם טובי המטיסים המטיסים רפיקון שלא נתקלו בבעיה דומה"
אין לי כל כוונה לפגוע ביבואן אני לקוח כבוד בחנותו, והדלק מצויין.
לסיכום ,
פתחתי נושא לדיון על מנת למצוא פתרון לבעיה שעוברת כרגע על מנועי מבלי לקבוע כלום!!
פשוט ציינתי את העובדות ומבקש עזרה, אשמח לפתרונות.
ולהבא כשעלה נושא לדיון אצטרך להתנהג כמו "פיל בחנות חרסינה".
אשמח לקבל תגובות מקצועיות לגופו של עניין.![]()
מטלון
צוות הרכבת פ"ת
FLY bar less or FLY less
ציקי לא פספסת כלום, מטיסי המיפעל ובניהם מר חן צרפתי ערכו ניסויים על הקרקס סמארט כשזה היה להיט חם מהתנור והגיעו למסקנות הללו בעצמם ופרסמו אותם בפורומים שונים. על כך הסתמכנו ובאמת הניסיונות שלנו העלו תוצאות דומות למרות שאני הייתי מרוצה ממאה מעלות ולא מאה ועשר וזה שמר לי על המנוע לאורך זמן עם תוצאות מצויינות תעשה חיפוש ביוטיוב ותוכל למצוא טיסה שבדקתי את הרכיב ואת חום המנוע וכן סרטון הדרכה על הקארב סמארט עצמו. . בהצלחה
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
תודה עמית.
מאד תמוהה בעיניי שיצרני המנועים אינם ממליצים על טמפרטורת עבודה מתאימה למנוע.
גבוה מידיי או נמוכה מידיי יביאו לנזק למנוע לאורך זמן עקב סמיכות לא תקינה של חומרי הסיכה בדלק מה שיגרור נזק לחלקי המנוע בהתאם למתכות/סגסוגות מהם בנוי המנוע על כל חלקיו.
בכל מקרה אני מקבל את המלצתם של אלו בעלי הניסיון![]()
ממליצים או לא, המנועים האלה לא בנויים לעבוד בטמפרטורות גבוהות כלכך. ב100 מעלות המנוע טס יופי ויורד כמו חדש. ב160 מעלות המיסבים כבר מתפרקים החוצה מהקייס, תעשה את החשבון... בתמונות רואים מנוע שהתחמם, חד וחלק. צריך להסתכל על קלוז אפ של הבוכנה בשביל לראות בוודאות, אם יש משקעים שחורים ופנים לא חלקים (שקעים) כנראה שהמנוע סופר את ימיו אחורה במרץ.
המדידה בבקפלייט שגויה לחלוטין, המדידה צריכה להעשות בראש בלבד. כל איזור אחר יתן טמפרטורה שונה לחלוטין. הבקפלייט צריך להיות במצב בו ניתן להניח עליו את האצבע כשלוש שניות - 117 מעלות נשמע לי מופרך לגמרי. אולי פרהנייט. יש הבדל של 20-30 מעלות צלזיוס בשקט בין הבקפלייט לבין הראש.
ב90 מעלות, מנוע חדש יראה חדש, בלי כתמים ומשקעים. אפשר לסגור בחזרה בקופסה, למכור כחדש ואף אחד לא ידע אף פעם. ב100 מעלות אפשר להתחיל לראות צבעים על החלקים הפנימיים, קודם כל הבוכנה, אחר כך גם הראש מסביב לפלאג, אבל זו עדיין טמפרטורה סבירה. מעבר לכך כבר מתחילים להצטבר משקעי פחמן עם הבוכנה, ולאחר מספיק זמן הבוכנה פשוט תתפרק באוויר.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
אילן, אישית לא הטסתי מעולם עם RAPICON אבל הייתי שותף לכיוון המנועים במסוקים שלך ובעיקר בשני המסוקים שהטסת עם הדלק הזה ומעניין שבשניהם התחילו הבעיות פחות או יותר באותו הזמן.
על פניו שניהם היו מכוונים כמו שצריך,עברו הרצה נכונה, מעשנים יפה ולא מוציאים שאריות פיח שחור, לא נחנקים באוויר, מגיבים טוב, שומרים סרק באופן מדוייק ביותר והכי חשוב עולים לאוויר באופן קבוע אחת למספר ימים.
יתכן ובדיקת החום לא נעשתה כראוי אך זו נעשתה באופן זהה גם על המסוקים האחרים שברשותך שניזונו מדלק אחר לאורך זמן ושם לא היתה שום בעיה.
גם על המסוק שלי שבינתיים ניזון עד היום מ CP הוחלפו מייסבים לאחר 12 גלונים (קצת הגזמתי והייתי צריך להחליף לאחר 10 אבל זה גם סביר ביותר).
מאד מוזר שבתנאים כאלו הולכים מייסבים לאחר שני גלונים ועוד בשני מנועים.
שלום,
אני מחליף כל כ- 8 גלון מיסבים אחורי (שבד"כ מרעיש) וקדמי על הדרך....בעבר הרחוק הטסתי עם דלק שהיה גורם חלודה למנוע ולאגזוז ...אך לא היה פוגע במיסבים בשום צורה!!!או שהייתי יכול לומר מאיץ את שחיקת המיסבים...ומיסבים ובמיוחד האחורי נדפקים חופשי בסל"ד של 2100 וב- 3D בינוני עד קשה...
מוטי ואקנין
[COLOR="Blu
TREX-700N[/B]
מוטי.
אני לא החלפתי מייסבים בתדירות מטורפתכמו שלך.
משהו אצלך בכיוונים לא נכון חבר.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
מנוע 50 על ה600 שלנו וכן מנועי 90 על ה-700 מעולם לא עברו את רף ה-100 מעלות צלסיוס , ומעולם לא סבלו מחוסר כוח.
עם רפיקון לא יצא לנו להטיס , אלא עם מגנום ( הישן ) וה c.p .
מיסבים הוחלפו בשל קורוזיה בשל תקופת מנוחה ארוכה על המדף ללא שימוש.
לאחרונה אנחנו נוהגים לטפטף מעט after-run דרך פתח הקרב לאחר ההטסה ( וגם זה לאחר " יבוש " המנוע לפי הוראות היצרן.)
( הפעלה בסרק לאחר ההטסה ע"מ לשרוף את שאריות הדלק במנוע ) .
מחזק את דבריו של עמית.
בכיוון נכון של המנוע וניהול פיץ' נכון אין סיבה שהמנוע לא יאריך ימים.
בברכה
עוזי
ציקי, ולמעשה לכל חברי הפורום המעורבים בנושא. טמפרטורת העבודה של המנוע קשורה לא רק במנוע אלא (ואולי אפילו באופן מירבי) בדלק שמניע את המנוע. לכן לא יכולות להיות הנחיון של יצרן המנועים לגבי טמפרטורת העבודה המומלצת, הדבר תלוי במשתנים נוספים.
אני אסביר:
דלק ה-CP עושה שימוש בחומרי סיכה מסויימים (לצורך העניין שמן). דלק ה-RAPICON עושה שימוש בחומרי סיכה אחרים לגמרי (כך הבנתי מקריאת שירשורים קודמיםת אין לי כל ידע מהימן בעניין זה).
כל אחד מהשמנים הללו בעל תכונות אחרות. התכונה החשובה ביותר לצורך הדיון הנ"ל הוא טמפרטורת העבודה שבה השמן לא מאבד מתכונותיו. ברור שכולנו רוצים שהמנוע יפיק את מירב הכוח ולצורך כך סוגרים את הסיכה עוד ועוד. המנוע יעבוד גם בטמפרטורה של 120 מעלות אבל בטמפרטורה זו השמן שבדלק מאבד מתכונותיו וכבר אינו משמן בכלל. מנוע שעובד ללא שמן או עם שמן שלא משמן . . . . כולנו יודעים מה התוצאה.
עכשיו, אני לא מכיר את אילן ומעולם לא פגשתי אותו ולא ראיתי את המסוקים שלו, אבל שוחחתי איתו היום בטלפון והבנתי שכל המנועים שלו עובדים בסביבות ה-100 מעלות, אולי טיפה יותר, אבל הוא לא מטגן את המנועים. (וכן, המדידה נעשית בראש המנוע).
לאחר שנכתבה כל ההקדמה, ולאור התמונות שראינו, הינה רעיון - האם יתכן שמרכיבי הסיכה (השמן) בדלק ה-RAPICON מאבד מתכונותיו בטמפרטורה של 100 מעלות ? האם יתכן שהדלק הזה מיועד לעבוד בטמפרטורות נמוכות יותר מטמפרטורת העבודה לה אנו מורגלים מדלק ה-CP למשל ?
אני מהמר שכך הם הדברים.
האירו את עיניי . . .![]()
Gaui X7
Scorpion Power System
V-Bar 5.2 Pro
Futaba 8FG
שלום לכולם
זה מנוע שעבר 18 גלונים
1. 8 גלונים של רפיקון
2. 10 גלונים של פלטניום
כמו שניראה בתמונות אין סריטות על הבוכנה .
המנוע עבד כמו שעון עד היום .
פורק להחלפת לגרים למרות שהם נראים מאוד טובים אין חריקות, בהזדמנות זאת אני מחליף גם רינג.
אני נוהג לאחר כ 15 גלונים להחליף גם לגרים ורינג.
אני לא מחכה שהמנוע ימות ואחר כך לעשות לו הנשמה
ותאמינו לי המנוע הזה עובד מה זה קשה.
וזה לא מנוע ראשון שלי מי שמכיר אותי יודע שיש לי לא מעט מסוקים אני בגדר חנות
אז מה זה אומר![]()
משה שמואלי
FPV
מסוקים
טיסנים
דאונים
סירות
מכוניות
בקיצור כל מה שאפשר לחבר לו שלט![]()
![]()
החלפת רינגים ומייסבים כתחביב היא לא דבר מומלץ לדעתי...
משחק מיותר - שוב לדעתי אבל רעיון נחמד למשחק נחמד בימים גשומים.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
נערך לאחרונה על ידי משה שמואלי; 27-12-2009 בשעה 20:32:31.
משה שמואלי
FPV
מסוקים
טיסנים
דאונים
סירות
מכוניות
בקיצור כל מה שאפשר לחבר לו שלט![]()
![]()
חלילה אף אחד לא זלזל הבעתי את דעתי בצורה מכובדת מאוד ועם דיעה מיקצועית.
אני את ההמלצה שלי בדקתי ועומד מאחוריהה ועדיין עומד עלכך שאין שום צורך להחליף רינגים במנוע.
למה אתה לא מחליף ברכב שלך רינגים ומיסבים כל כמה קילומטראז'ים? למה לחכות לשפוך מנוע ברכב?
כי פשוט לא צריך.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
הדוגמא לא הכי טובה.
אבל גם ברכב אנחנו מדי פעם מטפלים אם בהחלפת שמנים שרשרת תימינג רצעות והרשימה עוד ארוכה.
אם זה היה חוסך לי להחליף מדי פעם לגרים ורינגים במנוע של הרכב הייתי עושה את זה אבל ברכב זה קצת שונה העליות של פירוק והרכבה של מנוע כזה זה כמו אוברול שלם.(מאוד גבוהות).
לעומת זאת במנועים של טיסנים / מסוקים, החלפת מיסבים ורינג ביחס לתועלת ,עליות מאוד נמוכות.
וזה רק מאריך את תקופת חיי המנוע.
בכל זאת זה דעתי.
נערך לאחרונה על ידי משה שמואלי; 27-12-2009 בשעה 21:24:23.
משה שמואלי
FPV
מסוקים
טיסנים
דאונים
סירות
מכוניות
בקיצור כל מה שאפשר לחבר לו שלט![]()
![]()
עמית,
ההשוואה לא כל כך נכונה.
אם הרכב שלך היה מונע ע"י ניטרו, ומגיע ל- 18000 סל"ד - תאמין לי הייתה מחליף לא רק מייסבים ורינג, אלא עוד כמה מכללים בדרך. ראה ערך מנועיי פורמולה, או לחילופין מנועי דראג ( 0-400 מ').
במנועים שלנו שעובדים רק על איידל, מומלץ אחת לתקופה להחליף מייסבים ורינג, שהרי אלו שני המכללים "שאוכלים" את רוב השחיקה.
ניסן
גם במנועי 2פעימות של קטנועים מקובל להחליף והרבה.בימיוחד באופנועי שטח רצחניים.