אכן מזל גדול.
הסיטואציה הייתה מאוד לא נעימה ...
מזלך באמת שהיית עם מישקפיים...
ברצוני לאחל לך בשמי ובשם רועי ובשם כל הנוכחים שם בשטח החלמה מהירה ומקווה לראותך גם בימיי שישי הבאים..
שבת שלום ורפואה שלמה
עוזי ורועי
אכן מזל גדול.
הסיטואציה הייתה מאוד לא נעימה ...
מזלך באמת שהיית עם מישקפיים...
ברצוני לאחל לך בשמי ובשם רועי ובשם כל הנוכחים שם בשטח החלמה מהירה ומקווה לראותך גם בימיי שישי הבאים..
שבת שלום ורפואה שלמה
עוזי ורועי
אפרופו מה שקרה עם אריה
המסוק שלך הוא באמת מפלצת מדהימה
אבל הקירבה שהטסת אותו היום אליך ואל שאר האנשים, בטח עם המסה העצומה שהוא מייצר, ובטח עם אופן ההטסה שלך, היה שערוריה מבחינה בטיחותית. כל כמה שכולנו לא מקפידים ברגיל, אני לא זוכר שראיתי הטסה כל כך מסכנת אנשים כמו ההטסה שלך היום. אני ועוד כמה אנשים לקחנו עשרה מטר אחורה ופשוט תפסנו מחסה מאחורי המכוניות. מה שקרה עם אריה היום צריך להיות צלצול אזהרה לכולנו, ובטח כשאתה מטיס את המסוק הענק בעל העוצמות המדהימות שלך.
דורון
ערב טוב דורון.
אני לא בטוח שאני מקשר את השם לפרצוף..
בכל מיקרה אני מקבל ברצינות את הערתך...
אבל..
כשרועי מטיס אין הוא יכול לדעת או לראות מי עומד מאחוריו או באיזה מרחק עומדים מאחוריו.
האחריות צריכה , בין היתר להיות על הצופים , להפעיל שיקול דעת והיגיון פשוט ולהתרחק...כך עשיתם וטוב שעשיתם.
לדעתי אכן יש מקום גם מצד המטיס לבקש מקהל הצופים לשמור על מרחק סביר ולא להתקרב יתר על המידה , ואם ניתן גם לבקש שמישהוא יקפיד שאכן הצופים לא מתקרבים קירבה יתרה..
ממש כפי שמקובל במינחתים מסודרים עם הוראות וכללי בטיחות מוגדרים מראש.
באשר לסיכון של המטיס את עצמו , הרי נוכחת במו עינייך וגם אנחנו לצערי שלא צריך כלי גדול ע"מ לגרום לנזק חמור.
השאלה מה הוא המרחק הסביר של המטיס , שהריי במסוקיי 600 או 700 נייטרו אם נתקת להב ראשית ופוגעת בך גם 30 מטר יהוו מרחק קטן...והנזק יהיה חמור..
אינני יודע מה יותר מסוכן...
מטיס מנוסה שמטיס טיסה אגרסיבית שנראית מפחידה או מסוכנת למי שאינו רגיל לראות את זה , או מטיס לא מנוסה , שמטיס טיסה רגועה אבל לא שולט היטב בכלי...או אינו יודע לתחזק את הכלי כהלכה , ...
בכל מיקרה אני מקבל את הערתך...נוכחנו היום מה יכול לקרות...
ומיכוון שבדיני נפשות אנו עוסקים , הרי כל המרבה להקפיד בכללי הבטיחות הרי זה משובח.
ותמיד עדיף להקפיד במישנה זהירות ע"מ להימנע ככל האפשר ממצבים קשים כאלו.
בברכת שבת שלום
עוזי
נערך לאחרונה על ידי TooLy; 23-01-2010 בשעה 00:41:24.
אז עכשיו המקצוענים מתבקשים להציע סדרה של בדיקות תקופתיות: מה ואיפה לבדוק, כל כמה זמן ועל מה לשים דגש, ומה כדאי להחליף, כדי להקטין את האפשרות של גזירות, שבירות ושאר כולרות.
מסכים בהחלט!
מקרה די מפחיד, כיצד ניתן להמנע ממצב שבו בורג נגזר? האם ניתן לבצע בדיקה תקופתית או החלפה של הברגים לאחר X טיסות?
גם אני אשמח אם מומחי הפורום יצינו מספר עצות כיצד ניתן לזהות מבעוד מועד מצב שכזה בהנחה שאין לכל מטיס בנמצא מיקרוסקופ אלקטרונים שיאפשר להבחין בסדקים מיקרוסקופים בחומר שיכולים להוביל למקרה כמו שתואר בשרשור זה.
רועי
לצורך כולנו שנדע להזהר איזה מסוק מדובר???
מאחל לך החלמה מהירה ועל זה יאמר"זה היה קרוב"
תהיה בריא