בטיסני הג'ט החשמליים בהם המנוע ממוקם מאחור מה שונה ממנוע קדמי ,הפרופ? כיוון הסיבוב של המנוע? או שאולי זה איזשהו סט-אפ
תודה לכל העונים (גם הצינים)
ליאור
בטיסני הג'ט החשמליים בהם המנוע ממוקם מאחור מה שונה ממנוע קדמי ,הפרופ? כיוון הסיבוב של המנוע? או שאולי זה איזשהו סט-אפ
תודה לכל העונים (גם הצינים)
ליאור
מצטער שאני לא ממש ציני (את זה אני משאיר לבנצי....).
אלה מנועי EDF - electric ducted fan - מנועי מניפה שאליהם מחוברים מנועי Inrunner - תוכל לראות זאת במיראז' של הוביסיטי.
אני חושב שהוא מתכוון ל PARKJETS שהם מותקנים כפושרים.
במצב הזה, משתמשים באותם המנועים, ומחברים את הפרופ הפוך (כשהצד עם הכיתוב לכיוון הטיסה). את כיוון סיבוב המנוע מגדירים בהתאם.
יחד עם זאת כדאי מאוד להשתמש במנוע שמורכב מאחור בפרופ' Pusher ולא בפרופ' רגיל, שמורכב הפוך עם מנוע שמסתובב הפוך. הסיבה היא שבמנוע שמסתובב רגיל האום שסוגר את הפרופ' מתהדק (בגלל כוון הסיבוב) ולא נוטה להפתח ואילו כשהמנוע מסתובב לכוון השני יש סכנה שהאום הנועל את הפרופ' ישתחרר ויפול תוך כדי טיסה (או גרוע יותר, על הקרקע, ויפגע באנשים שבסביבה).
נערך לאחרונה על ידי umbo; 29-01-2010 בשעה 08:50:55.
הכל תלוי בסוג מהמחבר, המנוע החשמלי נותן פתרון מעולה למחזור בפרופי פושר ובסה"כ הם די מיותרים.
שימוש במחבר קולט (COLLET) איכותי והידוק נכון מחזיקים יופי (אולי זה רק אצלי??) וברוב המקרים כדאי ומומלץ להשתמש בחיבור פרופ סייבר (PROP SAVER) אשר לא רק שומר על הפרופ במגע עם הקרקע אלא גם מונע את כל נושא ההתעסקות עם פתיחת התבריג של הפרופ.
אגב היום , בהטסה בנגב (ממליץ על המישור צפונית לשיזפון למי שיורד מ/ עולה לאילת) , הוכחתי לעצמי שוב את יתרון הפרופ סייבר- מפגש עם הקרקע של פרופ רגיל בתצורת פושר נגמר במותו של הפרופ שהיה מהודק היטב על ציר המנוע![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
מהו כיוון הסיבוב הנכון עבור מנוע בראשלס? אם אני עומד מול שלי הוא מסתובב שמאלה ,זה בסדר?
למנוע בראשלס אין כיוון סיבוב נכון או שגוי, המנוע סימטרי
הדבר החשוב יותר מהכל זה ללמוד פרק קטן במושגי יסוד באוירודינאמיקה, ואז השאלות האלה בכלל לא עולות.
פרופ הוא בעצם כנף, וככל כנף יש לו שפת התקפה, שפת זרימה, עקימון עליון ועקימון תחתון
הבנת המושגים האלה תגרום לכך שתמיד תדע איך הפרופ צריך להיות מורכב, ולא משנה בכלל איזה מנוע והיכן הוא מותקן על הטיסן.
כל פרופ מכל סוג צריך להסתובב כששפת ההתקפה שלו פונה אל כיוון הסיבוב, והעקימון העליון אל כיוון הטיסה,אין שום דבר אחר מלבד זה, ולא משנה סוג הטיסן, סוג הפרופ סוג המנוע או מיקומו בטיסן.
מצרף סקיצה של חתך פרופ או כנף:
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
משהו נוסף: ההבדלים בין פרופים שונים, מניפות סגורות וכו', הם הבדלי אופי ניצול האנרגיה, כל מערכת כזאת מותאמת לביצועים שונים לפי אופי הטיסן, אבל בשורה התחתונה כל המערכות האלו מייצרות עילוי על מבנה הכנף של הפרופ ועל ידי כך דחף מניע את הטיסן. ההבדלים באים לידי ביטוי ביעילות במהירויות שונות
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
אני בעצם מבין שניתן להפוך את כיון המנוע ללא חשש,ורק צריך להפוך את הפרופ
אני צודק?
אי אפשר לדעת אם אתה צודק או לא מהניסוח שלך
אין קשר בין הצבת הפרופ לבין הצבת המנוע
המנוע יעבוד לכל כיוון שתבחר עבורו, הפרופ עובד רק לכיוון אחד, לא הופכים פרופ, מתקינים אותו בהתאמה לכיוון האחד והיחיד שנכון לו,וכאמור בלי כל קשר לאיך ואיפה מותקן המנוע.
הפרופ גם לא יודע איפה נמצא הטיסן,מלפניו או מאחוריו. הוא רק יודע לאיזה כיוון הוא אמור לטוס,פרופ מאחור, פרופ מלפנים, בצדדים או באמצע, תמיד באותו כיוון,כיוון הטיסה
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
אז אני צריך להזמין פרופ מיוחד?(מצטער על השאלות הטפשיות)
ליאור, הכוונה של עודד היא שפדחף ניתן להתקין אך ורק במצב אחד והוא הנכון. לא הופכים פרופ ולא בטיח. פרופ תמיד עובד רק כשהוא מסתובב לכיוון הנכון. כדי שתבין בפשטות הכיתוב על הפרופ מופנה לכיוון הטיסה. אז אם תסים אותו מקדימה הוא צריך להיסתובב לצד אחד וגם אם תעביר אותו אחורה אין להפוך תפרופ או לסובב אותו הפוך אתה צריך לגרום לו להסתובב לכיוון הנכון גם כשהוא מקדימה וגם כשהוא מאחור הכיוון הוא אחיד. זה נכון שכשאתה מחבר פרופ למנוע קדמי האום של ציר מנוע נסגר בצד הפרופ עם הכיתוב ובמנוע אחורי האום נסגר על פרופ בצד ללא כיתוב. הכיתוב על הפרופ, שזה לרוב מידותו ולפעמים גם שם ומותג יצרן, יתן לך בתחילת דרכך לדעת מה הוא כל צד של הפרופ. ובהמשך כשתתבונן בפרופ כלשהו תראה שפרופ לא סימטרי קמור ומפותל לכל מיני כיוונים. אה, זה שיש פרופ ימני ושמלי כבר אמרתי? אחד חייב להסתובב עם כיוון השעון והאחר נגד. בהצלחה.![]()
נראה לי שאם עד עכשיו הנושא לא הובן עד הסוף הגיע הזמן לשיחת טלפון ואפילו לביקור בביתי.
5 דקות ואתה תבין לכל החיים את הנושא....
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
בקיצור מה אני צריך לעשות אם אני בונה פארקפלייר כשהמנוע בו פונה לאחור?
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
קראתי שוב בעצתך עודד את כל השרשור ובכולו אף אחד לא יכול לכתוב דבר פשוט כמו
מה שהבנתי לבד בסוף שאם אני הופך למנוע את כיוון הסיבוב ומחבר אותו לטיסן כשהוא הפוך(זאת אומרת שהציר של הפרופ פונה לאחור )ומרכיב את הפרופ הפוך אז הפרופ יסתובב לכיוון הרצוי (בכיוון השעון )ויווצר דחף אחורה כי הפרופ מסתובב בכיוון הנכון ביחס לטיסן
צודק אחי , תודה
על זה נאמר: "אל תיתן להם דגים, תן להם חכות, עם דגים הם יהיו שבעים היום, עם חכות הם יהיו שבעים תמיד"
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
שבת שלום לכולם
על זה יש לאמור : "הפוך גוטה הפוך...."
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי