ציטוט נכתב במקור על ידי wonderd צפיה בהודעה
שלום לכולם, להלן עדכון קצר;
בשתי השבתות האחרונות הטסתי עם בחור שהמריא ונחת בשבילי, להזכיר לכם שמעולם לא הטסתי טיסנים לפני כן..
היום בבוקר המראתי ונחתתי לבד כשהוא לידי נותן הוראות ומפקח.
בצהריים חזרתי עם קרוב משפחה וללא השגחה, היה מצוין - גם ההמראות ובעיקר הנחיתות, הטייס והנווט חזרו לבסיסם בשלום

למרות זאת נתקלתי בבעיה שהיתה קיימת מההתחלה - בריצה לקראת ההמראה המטוס פתאום מחליט לבצע סיבוב חד שמאלה ולבצע דריפט חזק, הזנב אפילו לא מספיק להתנתק מהקרקע, העניין מקשה מאוד על ההמראה.
האם זה נורמלי בקאב או שיש בעיה?
בכל טיסן, ללא יוצא מן הכלל קיים אפקט הנקרא 'פקטור P'. משמעותו, בקוים כלליים, בגלל אי אחידות בזוית ההתקפה של הפרופלור בין צידו הימני והשמאלי, לאורך ריצת ההמראה וגם בשלב הנסיקה, מרכז הסחב של הפרופלור זז ימינה מציר האורך של הטיסן. נוצר מומנט מימין כלפי ציר האורך שתוצאתו המידית היא סבסוב לשמאל. בטיסנים בעלי גלגל חרטום האחיזה של הגלגל בקרקע בולמת במידה מסוימת את הנטיה שמאלה, בריצת ההמראה. בטיסנים בעלי גלגל זנב אין עזרה מסוג זה והאפקט מורגש יותר. זו בדיוק התופעה שנתקלת בה.
על מנת להשתלט על אפקט הסבסוב, עליך להפעיל הגה כיוון בכיוון הפוך (ימינה) בהתאמה לעוצמת הסבסוב שמאלה. עם צבירת המהירות התופעה הולכת וקטנה, אבל עדיין קיימת ועליך להמשיך ולהחזיק מידה מסוימת של הגה כיוון ימינה במהלך הנסיקה, עד הגעה לטיסה אופקית וישרה.
הטיית המנוע לימין בשלב בניית הטיסן עשויה כדי להתגבר על תופעת הסבסוב לשמאל בתנאים המתוארים. בפייפר, בגלל כנף ארוכה וגוף קצר, יחסית, מהכנף לאחור, האפקט מודגש יותר מאשר בטיסנים אחרים.