עד היום הוצאתי הרבה יותר כסף על ריסוק ה450 שלי מאשר על ריסוק ה600\700, שעד היום לא פגשו קרקע (תודה לאלוהים, וישנו ואללה).

לילד לא הייתי ממליץ להתחיל עם מסוק 600, זו אחרי הכל מכונה מסוכנת ואם אתה רוצה לשרוד את הלימוד עליה - לפחות מבחינה כלכלית - אתה חייב משמעת עצמית.

אבל - אם אתה אחראי ויודע להתקדם בקצב מתון ולא לדחוף את עצמך יותר מדי מהר, ה600 הוא פרטנר אידיאלי. רוב הריסוקים ב450, לפחות במקרה שלי, היו כתוצאה מאובדן אוריינטציה עקב גודלו של המסוק. זה כמעט ולא קורה במסוקים הגדולים יותר. ב600 הכל קורה לאט יותר וגבוה יותר.
אל תשכחו שלפני מסוקי ה450, המסוק איתו אנשים היו מתחילים את הלימוד כברירת מחדל היה 30., שהוא עם להבי 550 מ"מ - כמעט בגודל של 600.

אני לא מאמין בתיאוריית ה"ריסוק ב50 שקל". להבים טובים עולים כסף, לפעמים גם הולך סרבו וכו'.

כמובן שיש עוד מסוק אחד באמצע - ה500. מבחינה לוגיסטית מדובר בפתרון אידיאלי, לא מאסיבי כמו ה600 אבל גדול משמעותית מה450. העלויות קצת נמוכות משל ה600 (אך לא בצורה דרסטית), והוא טס נהדר.