מאחר ובבדיקה על הקרקע לא נתגלו הפרעות מכל סוג שהוא (בהנחה שביצעת את הבדיקה עם מנוע עובד בסל"ד משתנה), אני הייתי בודק ועושה לפי הסדר הבא:
1. הייתי מחליף פרופ. למידה 20X8. התוצאה תהיה סל"ד יותר גבוה, טיסן יותר זריז, פחות עומס על המנוע ופחות מומנט פיתול על הגוף בציר הגלגול.
2. כמעט ודאי שמרכז הכובד אחורי מידי. אם חוברת היצרן בידיך, רשום שם בדיוק היכן מרכז הכובד צריך להיות. אם איננה בידיך, קבע את מרכז הכובד לפי 30% משפת ההתקפה כנקודת מוצא ומשם תזיז אחר כך לפנים או לאחור, בהתאם לתכונות הטיסה שיתאימו לך.
בינתיים מצאתי ב-manual של היצרן שמרכז הכובד צריך להיות בין 156 מ"מ ועד 178 מ"מ משפת ההתקפה ליד הגוף.
בדוק אם אכן כך המצב אצלך.