ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
כמה סיבות:
1. ביקוש מועט - אין הרבה טיסנאים חופשיים בעולם, בניגוד לטיסנאי רדיו.
2. אין מפעל לייצור חלקים - כל החלקים (חוץ מהסרוו והסוללה) מיוצרים בעבודת יד ע"י אנשים פרטיים.
אפילו הטיימר האלקטרוני ייוצר ע"י טיסנאים שונים, ורק הוא יכול לעלות 100 יורו.

3. זמן בניה ארוך - לי למשל יכול לקחת 10 חודשים לבנות כזה טיסן, אבל אני זה לא דוגמה.
אבנר, מה הזמן הכי קצר שלקח לך לבנות ד-2 קומפלט?

4. חומרי בניה יקרים - קרבון, קוולאר, פיברגלאס, איפוקסי 24 שעות...
5. איכות בניה ודיוק ברמות הגבוהות ביותר.
6. כי יש אנשים שמוכנים לשלם - לפני 10 שנים הטיסנים הכי יקרים עלו פחות מ-1000$. במשך הזמן הטכנולוגיה משתנה והטיסנים רק משתפרים ויחד עם זה עולים המחירים - לדעתי באופן מוגזם ולא מוצדק. יתכן שאני טועה ועליית המחירים מוצדקת, אבל אין לי שום הסבר לזה...
אתה טועה מאד מאד... מה שאמר גיל זו התשובה הנכונה!! אין סיכוי שבעולם שעלות של טיסן ד-2 תעלה יותר מעלות של F3J (ואני לא מתבר בכלל על עלות הכנת התבניות שעולה עשרות אלפי דולרים)! כמות ואיכות החומרים הם עשירית ממה שיש בדאון F3J, וכמות שעות העבודה לא שונה עד כדי להצדיק הפרשי מחירים כאלה לא שפויים!
לראיה אני לוקח לדוגמא את המחיר שבו מקרוב וחבריו מוכרים סרוואים GWS (שהם המיץ של הזבל בערך), עלות של אותו דגם סרוו בארץ (שזה מחיר יקר ביחס לחו"ל) היא קצת פחות מ-100 ש"ח בעוד שהם מוכרים במחיר כפול ולעיתים יותר!

איתן.