שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

מאמר: כל מה שרצית לדעת על מחלקת ג-2 ולא היה לך כוח לחפש בעצמך באינטרנט

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הכנה לטיסה

    נו, אחרי שטחנו את מבנה הטיסן, נשאר לתאר את תהליך ההכנה לטיסה.
    (רב התמונות "באדיבות" האתר של סטפנצ'וק)

    פעם ( לפני כשנתיים שלוש..) היו משחילים את רצועות הגומי המוכנות אל תוך גוף הטיסן, מחברים את הגומי לפין גדול את הטיסן למתקן יציב בקרקע ומפתלים את הגומי תוך כדי מתיחה (להקטנת חיכוך)



    החיסרון בשיטה זאת הוא שהיו מקרים רבים בו הגומי נקרע תוך כדי המתיחה ואז הוא היה מתכווץ אל תוך הגוף החלול. כשזה קרה היה קשה לחלץ את הגומי וגם היה פוטנציאל נזק גדול לגוף ולמערכות הטיסן.

    כאמור, בשנים האחרונות פותחה שיטת מתיחה חיצונית:



    בשיטה זאת, את מנוע הגומי מרכיבים על חצי צינור:



    את חצי הצינור מחברים למתקן המתיחה ומבצעים מתיחה כאשר הטיסן מונח בביטחה בצד:



    אז הגומי מתוח ומפותל וזה נראה כך:



    מכניסים את חצי הצינור לתוך גוף הטיסן



    קצה אחד מחברים לפין קבוע בטיסן את הקצה החופשי משחררים מחצי הצינור ותופסים בעזרת פין נייד, עושים "הוקוס פוקוס" וחצי הצינור יוצא החוצה, מותיר בתוך הגוף גומי מפותל



    עכשיו נשאר להטיס...
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	DSC_3061.jpg‏ 
Views:	149 
Size:	185.4 קילובייט 
ID:	26476   Click image for larger version. 

Name:	d200068.jpg‏ 
Views:	144 
Size:	283.7 קילובייט 
ID:	26477   Click image for larger version. 

Name:	news-a2.jpg‏ 
Views:	160 
Size:	42.9 קילובייט 
ID:	26478   Click image for larger version. 

Name:	news-a3.jpg‏ 
Views:	159 
Size:	48.4 קילובייט 
ID:	26479   Click image for larger version. 

Name:	news-a4.jpg‏ 
Views:	153 
Size:	36.2 קילובייט 
ID:	26480  

    Click image for larger version. 

Name:	news-a5.jpg‏ 
Views:	171 
Size:	36.8 קילובייט 
ID:	26481   Click image for larger version. 

Name:	d200156.jpg‏ 
Views:	145 
Size:	293.3 קילובייט 
ID:	26482  

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הטסה

    אחרי שהכנו את הטיסן והגומי מתוח, גם המטיס נורא מתוח ונשאר לחפש טרמיקה ולהטיס.

    את הטיסן מטילים זווית ישרה מעלה וכתוצאה מכמות האנרגיה האגורה בגומי , הטיסן נוסק מעלה במהירות של כ- 13 מ"ש (הערכה..)
    יש לזכור שלהבי הטיסן דרוכים בכוח רב ועל כן יש מערכת מיוחדת אשר מחזיקה את הלהבים פתוחים ונעולים עד תחילת סיבוב הגומי (מערכת זאת נקראת "הנצה").
    מערכת נוספת , ושנויה במחלוקת היא מערכת של השהייה. להבי הטיסן עצורים ע"י הטיימר של הטיסן ורק לאחר זמן קצוב,משתחרר המעצור והלהבים מתחילים להסתובב. בזמן זה יש זמן לטיסן להיזרק מספר מטרים בגובה.
    על כל הפעולות "אחראי" טיימר הנמצא במגדל הטיסן (מתחת לכנף..)

    טיסן מוכן לטיסה..



    אלוף העולם (פעמיים) קולקובסקי מטיס



    טיסנאי מקומי מטיס



    בסרט קצר ניתן לראות את כל שלבי ההטלה:



    אחרי שהטלנו את הטיסן, הגומי פורק את האנרגיה שלו והלהבים מסתובבים במשך של כ - 40 שניות. בזמן זה הטיסן נוסק לגובה של 60-100 מטר. לאחר גמר סיבוב הלהבים הם מתקפלים וזאת מתוך רצון להקטנת הגרר שלהם וכן לשמור עליהם בזמן הנחיתה.

    טיסן ג-2 בטיסה חופשית:



    בזמן קצוב (שוב ע"י הטיימר) קופץ מייצב הגובה לזווית של 45 מעלות וגורם לטיסן להזדרות עמוקה. הטיסן מתחיל "לצנוח" מטה באיטיות

    מבט ממצלמה על טיסן
    מבט אחורה

    מבט קדימה


    עכשיו נשאר רק לחפש ולהחזיר אותו בשלום

    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	d200070.jpg‏ 
Views:	156 
Size:	274.5 קילובייט 
ID:	26483   Click image for larger version. 

Name:	c252_b.jpg‏ 
Views:	190 
Size:	29.6 קילובייט 
ID:	26484   Click image for larger version. 

Name:	d200148.jpg‏ 
Views:	156 
Size:	74.5 קילובייט 
ID:	26485   Click image for larger version. 

Name:	c182.jpg‏ 
Views:	153 
Size:	90.2 קילובייט 
ID:	26486   Click image for larger version. 

Name:	DSCF3846.JPG‏ 
Views:	186 
Size:	143.7 קילובייט 
ID:	26487  


Similar Articles

  1. כל מה שרצית לדעת על הלחמות והתביישת לשאול
    על ידי דניאל דקל בפורום מאמרים וסקירות
    תגובות: 41
    הודעה אחרונה: 07-07-2017, 10:31:55
  2. [נתונים] כל מה שרצית לדעת על מחלקת ג-2 ולא היה לך כוח לחפש בעצמך באינטרנט
    על ידי gil43 בפורום פורום טיסנים חופשיים
    תגובות: 90
    הודעה אחרונה: 03-08-2016, 07:39:23
  3. [חדשות] וידאו של מחלקת IMAC בקלוב.
    על ידי TazmanianDevil בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 11-02-2010, 20:48:25
  4. לבקשת חברי הפורום-חוקת מחלקת f5j
    על ידי ישראל אופק בפורום סקירות טיסנים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 25-02-2009, 15:54:32
  5. לבקשת חברי הפורום-חוקת מחלקת f5j
    על ידי ישראל אופק בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 16-09-2008, 17:44:06

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •