נו, אחרי שטחנו את מבנה הטיסן, נשאר לתאר את תהליך ההכנה לטיסה.
(רב התמונות "באדיבות" האתר של סטפנצ'וק)
פעם ( לפני כשנתיים שלוש..) היו משחילים את רצועות הגומי המוכנות אל תוך גוף הטיסן, מחברים את הגומי לפין גדול את הטיסן למתקן יציב בקרקע ומפתלים את הגומי תוך כדי מתיחה (להקטנת חיכוך)
החיסרון בשיטה זאת הוא שהיו מקרים רבים בו הגומי נקרע תוך כדי המתיחה ואז הוא היה מתכווץ אל תוך הגוף החלול. כשזה קרה היה קשה לחלץ את הגומי וגם היה פוטנציאל נזק גדול לגוף ולמערכות הטיסן.
כאמור, בשנים האחרונות פותחה שיטת מתיחה חיצונית:
בשיטה זאת, את מנוע הגומי מרכיבים על חצי צינור:
את חצי הצינור מחברים למתקן המתיחה ומבצעים מתיחה כאשר הטיסן מונח בביטחה בצד:
אז הגומי מתוח ומפותל וזה נראה כך:
מכניסים את חצי הצינור לתוך גוף הטיסן
קצה אחד מחברים לפין קבוע בטיסן את הקצה החופשי משחררים מחצי הצינור ותופסים בעזרת פין נייד, עושים "הוקוס פוקוס" וחצי הצינור יוצא החוצה, מותיר בתוך הגוף גומי מפותל
עכשיו נשאר להטיס...