אחרי שהכנו את הטיסן והגומי מתוח, גם המטיס נורא מתוח ונשאר לחפש טרמיקה ולהטיס.
את הטיסן מטילים זווית ישרה מעלה וכתוצאה מכמות האנרגיה האגורה בגומי , הטיסן נוסק מעלה במהירות של כ- 13 מ"ש (הערכה..)
יש לזכור שלהבי הטיסן דרוכים בכוח רב ועל כן יש מערכת מיוחדת אשר מחזיקה את הלהבים פתוחים ונעולים עד תחילת סיבוב הגומי (מערכת זאת נקראת "הנצה").
מערכת נוספת , ושנויה במחלוקת היא מערכת של השהייה. להבי הטיסן עצורים ע"י הטיימר של הטיסן ורק לאחר זמן קצוב,משתחרר המעצור והלהבים מתחילים להסתובב. בזמן זה יש זמן לטיסן להיזרק מספר מטרים בגובה.
על כל הפעולות "אחראי" טיימר הנמצא במגדל הטיסן (מתחת לכנף..)
טיסן מוכן לטיסה..
אלוף העולם (פעמיים) קולקובסקי מטיס
טיסנאי מקומי מטיס
בסרט קצר ניתן לראות את כל שלבי ההטלה:
אחרי שהטלנו את הטיסן, הגומי פורק את האנרגיה שלו והלהבים מסתובבים במשך של כ - 40 שניות. בזמן זה הטיסן נוסק לגובה של 60-100 מטר. לאחר גמר סיבוב הלהבים הם מתקפלים וזאת מתוך רצון להקטנת הגרר שלהם וכן לשמור עליהם בזמן הנחיתה.
טיסן ג-2 בטיסה חופשית:
בזמן קצוב (שוב ע"י הטיימר) קופץ מייצב הגובה לזווית של 45 מעלות וגורם לטיסן להזדרות עמוקה. הטיסן מתחיל "לצנוח" מטה באיטיות
מבט ממצלמה על טיסן
מבט אחורה
מבט קדימה
עכשיו נשאר רק לחפש ולהחזיר אותו בשלום
![]()