חברים, מס' חידודים (עפ"י סדר כרונולוגי):
1. ציר מסלול בשמירה בפיינל לא שומרים באמצעות הגה הכיוון, במהלך הטיסה בפיינל - כיוון טיסה נכון, שהוא פועל יוצא מ TURN (או פנייה לפיינל) נכון. במקרה של יציאה מצלע בסיס לפיינל ב OVER/UNDER TURN יש לתקן חזרה לציר המסלול באמצעות המאזנות - אין סיבה להחליק את המטוס. שים לב! ברוח צד כיוון טיסה מיושר לפיינל בהכרח לא יהיה במצב בו אף המטוס מיושר למסלול, את היישור הסופי ניתן לבצע כבר בגובה (תוך ביצוע החלקה) אך רצוי לבצע בשלב ההצפה - ממש לפני הנגיעה עקב הגרר המוגדל הכרוך בתהליך (כמובן כתלות בפוטנציאל, ניתן להשתמש בפעולה זו לאיבוד פוטנציאל יתר במקרה הצורך).
2. מוקדם מדי - הטיסן יסחף עם רוח הצד אל מחוץ למסלול.
מאוחר מדי - הטיסן (שנמצא באלכסון למסלול) ירד מהר מאוד מהמסלול לשולים.[/QUOTE]
מואחר מדי - הטיסן יגע במסלול כשאפו לא מיושר לכיוון הטיסה/הנסיעה שלו. כתלות בגודל הטעות (זווית הנגיעה) הגלגלים יגררו רגעית על המסלול ללא יכולת להסתובב ויזרקו את הטיסן חזרה לאוויר.
במקרה הטוב הקפיצה תרוסן, תבוצע הוצאת אף מסודרת ונגיעה שניה מוצלחת יותר. במקרה הרע הטיסן יקפץ שוב למצב הנקרא קנגורו (אנלוגיה די ברורה) שהוא מצב מסוכן בו הטיסן יקפץ נמרצות לאוויר, לעיתים גם במצב בו אין מהירות מספקת ליצירת עילוי מספיק ו/או בזווית התקפה קריטית עד למצב של הזדקרות וגרימת נזק לטיסן.
נחיתה נכונה ומתוזמנת ברוח צד היא אמנות שיש לתרגל כדי לשלוט בה כראוי - אך אין ספק שברגע שרכשתם את המיומנות, זוהי אחת התירגולות נחיתה הכי מהנות שיש, בכלי טיס מאויש ולא מאויש כאחד!