טוב - בתור אחד שיש לו טלינק יאק 55 ופלאש, והיה לו סופר זום, זום זום ועוד, אני יכול לומר ככה :
יתרונות ליאק על פלאש :
גדול ומרשים יותר באויר
לא מושפע מרוחות כמו הפלאש (כמו ההבדל בין טירקס 500 ל 450)
מדויק יותר - בין השאר מהסיבה הקודמת
סכמה מדהימה עם טייס מצויר

יכול לגרור דאונים כמו הפוקס בקלות
יתרונות לפלאש על היאק :
היתרון הבולט - חריפות הרבה יותר גדולה, תמרונים במקום, סנאפים ועצירות בזק מדהימות
מגלגל הרבה הרבה יותר מהר
הגה כיון יותר גדול - נייף לופ ברדיוס קטן, נייף יותר קל. היאק סוגר לוף נייף בקושי, במיוחד לכיון בו הפושרוד רוצה להתקפל.
סוללות זולות (800-1000 3 תאים ב 7-9 דולר)
סטאפ זול יותר
מנוע RCTIMER של 10 דולר לקוחאותו כמו טיל בליסטי. ביאק עם מנוע EFLITE 480 כבד לא הגעתי לכזה טיפוס מטורף.
נכנס בקלות באותו (טלינק בקושי נכנס למזדה 3 ורק עם מורידים גלגלים, הגרסה המתפקת כבדה מידי לטעמי)
קל ובעל עומס כנף נמוך (פי 1.63 פחות מהפלאש מבחינת עומס כנף יחסי למשקל. פלאש שוקל 420 גרם, יאק 730 גרם)
כנסע הכי טוב שראיתי לחשמליים - קרבון שלא נשבר לעולם + הטיסן לא נוגע עם קצה כנף במסלול בנחיתה, מה שקורה הרבה ביאק
הורנים יותר טובים ופחות שבירים (פיבר טוב לעומת הורנים מפלסטיק ביאק עם חור זערורי)
עם הפלאש הרבה יותר קל לרחף.
בכל מקרה מומלץ בפלאש לעשות PUSH PULL מכמה סיבות שפירטתי בשרשור הבנייה של הפלאש.
בקיצור - הפלאש טס יותר כמו שוקפלייר ועמיד פחות לרוחות, אבל טס משוגע.
היאק מתאים ליותר רוחות וטס יותר כמו טיסן גדול מאשר הפלאש.
שניהם מאוד מהנים , אבל למי שרוצה ללמוד 3D אני ממליץ על הפלאש.
חפשו בפורום, שמתי שרשור לכל אחד מהטיסנים האלה. ליאק יש גם סרטון ביוטויב שלי (sharonxy).
אם תכחו לשבוע הבא, ויהיה מי שיצלם אנו מוכן לצלם סרטון השוואה בין השניים.