
נכתב במקור על ידי
lior_bar_ami
המסוק טבעית ישאף להרים אף בלי קשר להיותו מנוהג FLYBAR או FBL עקב אפקט הלהב התוקפת/רודפת שמקבלת עילוי גבוה יותר מהלהב השניה ועקב הפרסציה מייצרת מומנט מעלרד - יחד עם זאת, במסוק מיוצב FBL מע' שמכוונת היטב יודעת להתמודד עם נטייה זו ושומרת ATTITUDE בצורה טובה מאוד גם במהירות גבוהה מאוד; לכן ניתן להתייחס למסוק מיוצב FBL כמתמיד בזווית ה PITCH.
אגב, סייג למה שרשמתי הוא במהירויות מאוד מאוד גבוהות עם זוויות קולקטיב שעוברות זווית קריטיות (AOA>15°-20° ברוב סוגי הפרופילים), במצב זה הלהב הנרדפת שבנוסף לזווית הקריטית, מהירות האוויר עליה גם קטנה יותר מזו שעל הרודפת, עד למצב של אי יעילות הלהב הנרדפת או בהקצנה הזדקרות הלהב - במצב זה כבר מע' הייצוב, טובה ככל שתהיה, לא תוכל להתגבר על מומנט העילרוד שיווצר והמסוק יזרק מעלה.