שאלה האם אני חייב להדביק אותם בצורה קבועה או שאפשר אחרת?
אם לא חייבים אשמח לקבל הסבר איך
שאלה האם אני חייב להדביק אותם בצורה קבועה או שאפשר אחרת?
אם לא חייבים אשמח לקבל הסבר איך
לא חייבים. אפשר לחבר אותן זו לזו עם "סקוץ'" או עם מגנטים חזקים, או עם חוט ניילון חזק, או בכל דרך שתמצא לנכון שתהיה קלת משקל וללא גרר מיותר.
את האיזי הסיני אני מחזיק עם גומיה שמתוחה מסביב לגוף והיא מוסיפה גרר ועושה צלילים משונים באויר.
אבל מה שהכי חשוב במקרה של ריסוק אם הכנף מוחזקת על ידי גומייה יש לכנף לאן לזוז במקום להשבר..
חוץ מזה אני ממש אוהב את הרעש שהגומייה עושה!![]()
זה נכון, הAXN הראשון שלי סבל מסדקים עמוקים לאורך בסיס הכנף שמולאו בCA לבלי הכר. אם היה לכנפיים טווח לנוע ברגע המגע עם הקרקע (או עם הממטרות של געש בזמנו) אז עוצמת הפגיעה היתה פוחתת.
לא צריך לעשות אף הליך שאמור ל"הפחית נזק בעת התרסקות" צריך ללמוד להטיס כמו שצריך.
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
לא תמיד הריסוק הוא באשמת המטיס.. גם מטיסים מומחים יכולים לאבד ריכוז..
אז אם יש משו שיכול לעזור במקרה של....... למה ללכת עם הראש בקיר?
ממש לא עניין של ללכת עם הראש בקיר. אני פשוט חושב שההתעסקות צריכה להיות סביב ההטסה ולא סביב המצאת פטנטים על מנת שברגע שתרסק הנזק יהיה נמוך יותר בעזרת הפטנט.
מקווה שעמדתי ברורה
שי
עריכה:
נ.ב. ריסוק עקב איבוד ריכוז הוא ריסוק באשמת המטיס*
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
חבוב אתה מדבר כאילו ריסוקים הם לא חלק אינטגרלי מהטסה.
זה לא חלק נעים, אבל זה חלק בלתי נפרד, ואם אפשר לחבר את הכנפיים בצורה שהנזק יופחת בעת נחיתה לא אידיאלית - הרי שלדעתי זה חשוב וראוי לתכנן את זה מראש.
שלא תבין אותי לא נכון - אני מאוד בעד ללמוד לנחות בלי שום קשר לפירוק הכנפיים, ואני מוסיף שכנפיים מתפרקות גם הרבה יותר נוח לנייד ולאכסן.
בד"כ בטיסני מתחילים (חופשיים) נהוג לחבר את הכנף מעל הגוף בעזרת גומיות -
בדיוק בשביל למנוע שבר בנחיתה לא טובה או בהתרסקות.
מבחינה אווירודינמית, עדיף לחבר את הכנף באמצעות ברגים, או פלדה שעוברת בכנפיים ודרך הגוף,
ולכן בטיסנים מתקדמים יותר (שאותם גם מטיסים טיסנאים מנוסים יותר) החיבור הוא כזה,
אבל כאמור, הכנף נמצאת בסיכון גבוה יותר לפגיעה.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
מסכים עם שני האיילים
בטיסני טריינר מתחילים שאליהם אנו משייכים את ה AXN, רצוי שחיבור הכנפיים יהיה בעזרת גומיה.
לא משנה עם זה טריינר בלזה עם מנוע ניטרו או טיסן/דאון חשמלי מקלקר רצוי שתמיד הכנף תתחבר עם גומיות.