הפיח אכן מהווה אטימה בין הבוכנה והשרוול. הסרת שכבת הפיח הזו תגרום לבריחת קומפרסיה מראש הבוכנה לחלל בית גל הארכובה. הנזק כפול. גם קומפרסיה חסרה וגם הפרעה ליניקת תערובת חדשה מהקורבורטור לבית גל הארכובה.
התוצאה, המנוע יתפקד פחות טוב. עד כמה? תלוי בשחיקה הראשונית של המנוע וכמה פיח היה בהיקף הבוכנה לפני הסרתו. ככלל, אני ממליץ לשמור על נקיון המנוע בחוץ (חשוב לקירורו) ולא לגעת בחלקי הפנים, כל עוד אין הכרח ברור לעשות זאת.