במדריך שפרסמתי יש תמונות של פרופילים של ד-1 מתחילים וד-2.
http://www.efly.co.il/forums/showthr...ewpost&t=25529
הקמור-שטוח הוא של הד-1.
בטיסנים חופשיים הדבר הכי חשוב הוא שהטיסן יטוס כמה שיותר זמן.
איך עושים את זה? בעזרת פרופיל שמייצר הרבה עילוי.
בנוסף, אין צורך שהטיסן יטוס מהר - ולכן לא תוכננו בעבר טיסנים עם פרופילים חדירים, וזו הסיבה שבד"כ צורת הפרופיל היא קמור-קעור.
לאחרונה, בעקבות הנסיון לגרום לטיסני ד-2 להיזרק לגובה גבוה יותר, פותח פרופיל BE שצורתו היא "עקימון חוזר" - הוא מזכיר את צורת הפרופילים הקיימים רק שהוא פחות קעור מלמטה ומלפנים הוא גם קמור, על מנת לגרום לו להיות הרבה יותר חדיר (מעט גרר), וכך למנוע ממנו לאבד הרבה אנרגיה בזריקה.
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=21258
יתכן שאני לא מדייק לחלוטין בהסבר, אז ניתן למומחים לדייק ולתקן אותי![]()