יש לי מנוע os 50 hyper .
נאמר לי (ע"י מישהו שמבין) שהמיסבים "גמורים".
מישהו יכול לומר לי איזה מיסבים אני צריך לקנות? ומהיכן?
הכוונה למינוחים הטכניים שעימם אני אפנה לבעל החנות.
אני מאזור המרכז.
תודה לעוזרים.
יש לי מנוע os 50 hyper .
נאמר לי (ע"י מישהו שמבין) שהמיסבים "גמורים".
מישהו יכול לומר לי איזה מיסבים אני צריך לקנות? ומהיכן?
הכוונה למינוחים הטכניים שעימם אני אפנה לבעל החנות.
אני מאזור המרכז.
תודה לעוזרים.
תפרק את המייסבים ה"גמורים" מהמנוע וגש איתם בשביל המידות לאחת החנויות המייסבים בדרום ת"א ברחוב צ'לנוב וקנה חדשים.
אני אקדים את המאוחר וכבר אענה לך על השאלה הבאה שלך: "איך להחליף?" אז הנה קישור למאמר שהכין אלון "אליקופטר" בחודש שעבר בנושא: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=25213
מאמר נוסף מוצלח באנגלית בנושא: http://www.raptortechnique.com/enginebearing.htm
בהצלחה
אני הייתי מזמין את אלה
http://www.rc-bearings.com/catalog/p...roducts_id=706
קראתי את המאמר שלו, ממש יפה.רק תיקון קטן.חייב לפרק קרבורטור כי הOרינג שם והוא גומי.
מידות מיסביים למנוע זה:
פנימי :
SPECS: Outer Diameter: 28mm
Inner Diameter:15mm
Thickness : 7mm
קידמי חיצוני:
SPECS: Inner Diameter: 9.5mm
Outer Diameter: 22.2mm
Width: 7.1mm
עם מידות אילו אתה ניגש לכל חנות מיסביים בת"א ,שים לב שאם אתה לא קונה מיסבים מקוריים (שזה לא רע בכלל )למנוע אתה צריך לפתוח צד אחד של המיסב כדי לאפשר שימון מהמנוע.המייסב הפנימי מגיע פתוח החיצוני מגיע סגור 3 שניות ופותחים אותו עם מברג דק(יכול להיות שיש חברות שמוכרות מידות כאילו שהמייסב כבר פתוח) אם יש לך אפשרות לפרק כבר את הימסב עליו חרוט המספר שלו גם אתו תוכל לגשת לאותה חנות בלי מידות.
נערך לאחרונה על ידי אליקופטר; 07-08-2010 בשעה 14:51:06.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
היי
אם כבר מחליפים מייסבים כדאי להחליף למייסבים קרמיים
מייסבים אלו עמידים יותר ומאפשרים מהירויות גבוהות יותר למנוע.
אפשר להזמין מהאתר שנאור המליץ אבל לא מפלדה - http://www.rc-bearings.com/catalog/p...roducts_id=711
יש ביוטיוב הרבה סרטי הדרכה מעולים איך להחליף מייסבים - תריץ חיפוש
בהצלחה
עמיחי
אסור לשים מיסבים קרמיים במנועים - הם לא עמידים יותר באפליקציה הזו, ויש להם נטיה להתפוצץ כשהם מתקרבים לסוף חייהם (ביחד עם המנוע שלך, כמובן). אפשר לקנות מrc-bearings, או את זה:
http://www.keimod.com/shop/product_i...roducts_id=344
אלו מיסבים מקוריים. אמנם בלי שקית של OS, אבל אלו בדיוק אותם מיסבי NTN שOS מוכרים (על המיסב שלך כתוב NTN).
אחרי פעם-פעמיים שתחליף מיסבים, יהיה לך קל מאוד.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
אם אתה באזור נתניה יש באזור התעשיה החדש את "דלתא-אלקון"
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
אייל יש עדכונים? אחרי כל התגובות תעדכן שנלמד ונדע מאיפה להשיג גם מיסביים![]()
תודה לכל העונים.
קראתי את המאמר על פרוק המיסבים. בכ"ז אני מקווה שאצליח לרתום לעזרה חבר (למרות שלא מצליח להשיג אותו כבר כמה ימים).
דווקא נראה לי הרעיון לרכוש מיסבים מקוריים של OS, במקום תחליפיים כאלה ואחרים.
אפילו ראיתי בהליקרפט שהמחיר לא גבוה, סה"כ 17.95 דולר, וזה כולל משלוח.
אם אתה מוכן להגיע לרחובות אשמח לעזור לך בהחלפת המייסבים. בפעם הבאה שיקרה תהיה כבר ספץ![]()
המיסביים לא מייוצרים ע"י OS. תבדוק מחיר בארץ, נראה לי שזה יוצא זול יותר.
במידה ותפרק את המיסבים יש סיכוי שתראה את שם היצרן ומספר המיסב מוטבע עליו.
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
עדכון חברים -
נראה לי שהכי טוב זה לעשות את זה בפעם הראשונה עם מישהו שכבר עשה משהו דומה !!!
אז ככה:
החבר שלי השתמש בברנר ידני ולא בתנור, ולכן בכל פעם חיממנו אזור אחר.
באמת המיסבים יוצאים ממקומם די מהר, אפילו החדשים הוחזרו די בקלות (חוכמה גדולה למי שיודע איך).
* הערה בעניין פירוק הקרבורטור (מישהו העיר על זה) שימו לב שיש, מלבד אטם גומי, גם דיסקית אטימה בין הקרבורטור לבין המנוע.
* הערה לעניין שרוול הבוכנה (הסליב) מסתבר שיש איזה "קונץ" שבזמן ההרכבה השרוול מוכנס 1/4 סיבוב מהכיוון הנכון (הכיוון לפי מגרעת קטנה) ואחרי הכנסה קצרה, מסובבים את השרוול לכיוון הנכון.
לכן לדעתי עדיף לבדוק את זה לפני שמנסים עם הבוכנה.
אני מקווה שאני לא מטעה אף אחד. ככה זה היה אצלי במנוע os50sx-h.
מחר אראה איך המנוע עובד.
אה, כמעט שכחתי, באמת מרגישים את ה"גרגור" של המיסבים. בעיקר של המיסב הגדול.
המנוע הזה אוכל מייסבים סדרתי זה ידוע ומתועד בכל העולם מאז שיצא לפני כמה שנים, אין מה להתרגש, יש כאלה שהמייסב האחורי מחזיק אצלם יותר ויש שפחות, אין כאן עקביות מסויימת וגם קשה לשים את האצבע בדיוק על הסיבה לכך. כנראה שהסיבה נעוצה בקורוזיביות של שאריות הדלק במנוע בשילוב האויר שחודר למנוע מבחוץ. בסוף יום הטסה מומלץ להפעיל את המנוע על "אדי הדלק האחרונים כדי לשרוף הכל ולאטום את האגזוז עם פקק או סמרטוט כדי שלא יכנס אויר למנוע. החוכמה זה לתפוס בזמן ולהחליף לפני שהמייסב מתפורר וגורם נזק ליתר המנוע מה שעלול לעלות במנוע ויותר גרוע אפילו במסוק.
עדכון נוסף -
חזרתי מהשטח. ההבדל העיקרי שאני הרגשתי במנוע זה שיש שיפור אדיר בסרק המנוע.
אפשר להחזיק את המנוע בסרק כמעט אפס ועדיין המנוע לא ידומם.
לא יכול להגיד ב 100% שאני מרגיש הבדל בסל"ד גבוה יותר, אם כי נראה שלמנוע קל יותר לעבוד.
שוב תודה לכל המסייעים ובמיוחד למי שסייע בידיו ומזמנו.
נערך לאחרונה על ידי אייל; 14-08-2010 בשעה 10:17:25.
שמח שהצלחתעניין החימום יכול להעשות בכל דרך ,יצא לי כבר להישתמש בבלאוור בכדי לחמם, כשהתנור היה בשימוש הלא טבעי שלו(עוגה)
לא חייב להרגיש שינוי במנוע ,החלפת המיסבבים הכרחית לעבודה תקינה ואריכות חיים.
קבל דלי מים על ההצלחה והפעם הראשונה(אני מקווה שאתה לא לובש לבן)
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
אייל,טוב לשמוע, איזה מיסבים הרכבת בסוף ?
ההבדל העיקרי הוא בזה שהמייסבים לא יתפרקו לך וייגמרו את המנוע (וזה כבר קרה לי)
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
תודה תודה על הפירגון.
השתמשתי במיסבים מהליקרפט בסוף.
והתחלתי גם ליישם מה שאמר לירן (שהאמת גם נאמר לי בתחילת התחביב) - בטיסה אחרונה המנוע מסיים את הטיפה האחרונה. לא קאט מהשלט.