שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 19 מתוך 19

מאמר: Hacker Model Bf-109

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    218
    תודה!
    13
    הודה 8 פעמים ב 8 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: Hacker Model Bf-109

    כמובטח - מצ"ב הסקירה שלי על ה- ZOOM XL

    אצלי האנגלית היא ממש (אבל ממש) לא שפת אם, אבל במקרה הזה אני מעוניין שהיבואן (גיא יצחקי) יעביר את ההמלצות לשיפור לחו"ל, ועל מנת להקל עליו - כתבתי באנגלית.

    אז Here It Goes:

    Attached is my review of building and flying the Hacker-Model Super Zoom XL.
    First – I must state it is truly a great flaying model.
    To demonstrate that – please refer to the following link to a short video-clip (Thanks to Omri Launger) demonstrating the hovering stability in a very high (12-15kt) wind:


    Model design, building and material overall quality are very good, and far better than the well esteemed MS-Composit epp models.
    Hits:
    1. I especially liked the fuselage longerons – and the stiffening they provide – which makes the model fly very accurate compared to this brand of models.
    2. The size – is also very good, as the large wing and the resulting low wing loading result in a very nice, effortless flying, and enable very mild usage of the throttle.
    3. Another hit is the construction of the motor mount. Very smart and neat, yet a stiffening connection to the landing gear area is required – as described below

    Yet – in order to surpass what I believe to be one of the leading EPP models to date – the TELINK YAK, I would recommend the following improvements:
    First – for the setup I used (basic Chinese setup):
    Motor: TGY AerodriveXp SK Series 28-26 1000Kv / 240
    ESC: Otter 40A 2-3S Brushless ESC w/ 4A BEC (w/ G
    Prop: TP Slow Fly propeller 11x3.8
    Battery: ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 40C

    Now – for my impressions and suggestions (have implemented most of the suggestions below with great success):

    Structure:
    1. Nose section appears to be too soft – suggest addition of two carbon strips bridging between the bottom support of the firewall, and the landing gear mount. This will prevent un desired flexing of this area in flight, and possible breaking on hard landings.

    2. All control surfaces hinge line is prone to tear off very easily. Recommend addition of some segments of peel-ply or Kevlar cloth to be CA-glued on the tips of each control surface to reinforce it. I used CA hinges but they seem to be a little too rigid at the beginning.


    3. Tail skid is to low – allowing the rudder to be damaged from the ground when landing/checking controls before flight. Suggest addition of a small flat segment of fiberglass / ABS to continue the bottom surface of the tail skid and serve as a leaf-spring tail support (I used 0.6 mm glass epoxy sheet).

    Travel of controls:
    1. Travel of ailerons and rudder is sufficient.

    2. Travel of elevator is badly influenced by rudder horn and pushrod. Suggest rudder servo and rudder horn will be elevated by 15-20 mm upwards, and clearing a bigger opening in the rudder to allow elevator deflection to 50-55 degrees.

    Flying:
    1. Fuselage side surface is on the low side – hence requiring too much rudder for knife-edge flight - high angle relative to the ground and too much controls coupling. Suggest heightening the fuselage side profile by 10-15% to achieve larger lifting surface.

    2. To reduce coupling – I mounted the battery relatively upfront, and above the fuselage longerons. Suggest a cavity shall be made in that place to direct modelers to the preferred battery location
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	03102010322[1].jpg‏ 
Views:	209 
Size:	245.6 קילובייט 
ID:	32667   Click image for larger version. 

Name:	03102010323[1].jpg‏ 
Views:	201 
Size:	219.4 קילובייט 
ID:	32668   Click image for larger version. 

Name:	03102010324[1].jpg‏ 
Views:	198 
Size:	213.7 קילובייט 
ID:	32669   Click image for larger version. 

Name:	03102010325[1].jpg‏ 
Views:	215 
Size:	256.4 קילובייט 
ID:	32670   Click image for larger version. 

Name:	03102010326[1].jpg‏ 
Views:	229 
Size:	230.6 קילובייט 
ID:	32671  


Similar Articles

  1. תל אביב והסביבה סקייל AGUSTA 109.
    על ידי shimior בפורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-08-2010, 20:06:55
  2. [שרשור בניה] krill model su 29 33%
    על ידי ram130111 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 08-07-2010, 23:03:59
  3. צפון מחפש SD-MODEL 30%
    על ידי zach_c בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-04-2010, 13:07:05
  4. Royal Model Fox
    על ידי גיא חנוך בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 30-11-2009, 21:29:11
  5. מחפש מנוע של הסיני שתואם Hacker A10-12S 2900 KV
    על ידי geft בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 19-05-2009, 08:56:02

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •