יותר טוב לחשוב על פתרונות הזרמת אויר מאולץ למנוע, מאוורר יכול להיות פתרון טוב (הרבה יותר מנחושת שמוליכה את החום לצלעות קרור המפנות אותו בהסעה חופשית ולא מאולצת,כשהרכב בעמידה).
יותר טוב לחשוב על פתרונות הזרמת אויר מאולץ למנוע, מאוורר יכול להיות פתרון טוב (הרבה יותר מנחושת שמוליכה את החום לצלעות קרור המפנות אותו בהסעה חופשית ולא מאולצת,כשהרכב בעמידה).
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
חשבתי על מאוורר, במקרה אפילו יש לי חמישיית מאווררים לקירור בדרך אליי, 2 פתרונות הכוללים מאוורר שחשבתי הם:
1. מאוורר עם צינור, הצינור מכוון את האויר למנוע
2. מאוורר על צלעות קירור המחוברות למנוע
הבעיות:
1. אין יציאה מספקת לזרימת אויר, ז"א יש מאיפה לדחוף אויר, לא יהיה לו הרבה היכן לצאת.
2. חצץ\חול\עצמים זרים נוספים יהרסו מאוורר די מהר, ניתן לכסותו ברשת לסינון עצמים "גדולים" אך חול אי אפשר לסנן ביעילות.
3. בעמידה גם ככה אין התחממות, היות והמנוע לא עובד (ככל שהמנוע עובד חזק יותר ומייצר יותר חום גם מהירות רוח הפנים על גוף קירור תהיה גבוהה יותר, יעני פתרון "פרופורציונלי")
4. גם אם יש תנועת אויר ממאוורר היא צריכה להתפזר על משטח גדול ככה האפשר (צלעות קירור), אין כמעט טעם לייצר זרימת אוויר גבוהה כשהיא תפזר חום ממשטח קטן.
אני לא פוסל את רעיון המאוורר על הסף, הוא יכול להיות תוספת מעשירה בעתיד, אך בוודאות (אאל"ט, "ככל הידוע לי" וכו') מאוורר כשלעצמו אינו ייתן אפקט משמעותי, הוא יכול להיות תוספת מצויינת לצלעות קירור, אך תוספת ותו לאו
נערך לאחרונה על ידי valaza; 24-10-2010 בשעה 21:52:21.
לא נכון, אויר בתנועה על פני המשטח החם יפנה חום טוב יותר מהולכת החום הצידה לצלעות קרור. התנגדויות המגע בדרך יהרגו את הפתרון.
אויר בתנועה, איטית ככל שתהיה יפנה הרבה יותר חום מהסעה חופשית הנסמכת על הפרשי טמפרטורה.
בקיצור, בניית תעלת אויר לכוון המנוע תתן לך פתרון טוב יותר מכל השאר, ועוד אפשרות : שימוש במניפה כפי שיש על מנועי מסוקים תעשה לך טוב.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
על מניפה לא חשבתי, אך המנוע אטום מכל הכיוונים בכל מקרה, פתרון טוב, אך לא לשימוש הנ"ל
בגלל התנגדות המגע יש לי סטוק של גריז טרמי בדרך, מקווה שזה יסגור חלק מהפינה, בנוגע למגעים בין הצלעות אתה צודק, בדיל מוליך חום גרוע מאוד, יש עוד אפשרויות לחיבור הצלעות (דברים קיצוניים כמו ריתוך לא באים בחשבון מן הסתם...)? לייצר הכל מחתיכה אחת של נחושת זו גם בעיה, אין לי גישה חופשית לעיבוד שבבי, ובשביל להכין חלק יחיד קאסטום צריך לקחת משכנתא...
חשבתי להיות קיצוני ולקחת DF של 40ממ ולכוון למנוע, אך החשש שלי שהנ"ל יהרס חיש מהר בגלל חול ואבנים