אני מדבר על מנועים גדולים מ- 60. מחירם של מנועי דלק סיניים ירד לאיזור ה- 120 דולר. נניח לרגע שזה כפול ממחיר של מנוע גלואו דומה בכח (וזה פחות מכפול). ההפרש מתכזז במחירי דלק תוך גלון וחצי...
מישו רוצה פיילה של מנועי גלואו?
מ
אני מדבר על מנועים גדולים מ- 60. מחירם של מנועי דלק סיניים ירד לאיזור ה- 120 דולר. נניח לרגע שזה כפול ממחיר של מנוע גלואו דומה בכח (וזה פחות מכפול). ההפרש מתכזז במחירי דלק תוך גלון וחצי...
מישו רוצה פיילה של מנועי גלואו?
מ
למה "לכל הרוחות" ?נגמרו הביטויים הצנועים יותר ?
חוץ מזה, אני ממליץ לך מאד לקרוא את מה שכתבת לפני המשלוח. יתכן שתמצא שם טעות.
ובענין הפיילה, אני מוכן לקבל ממך את הפיילה המדוברת.
מה בין כל הרוחות לצניעות?
בכל מקרה - אני יותר יותר נוטה לכיוון הדלק. יש לי כוונה לשים יד על קרש גדול השנה - ואין לי כל ספק שהמנוע שאשים עליו יהיה DLE20 או DLE30...
מרק
אני יכול לחשוב על כמה סיבות.
1) יחס כוח למשקל עדיף
2) אינם דורשים הצתה
3) אפשר להשיג בגדלים קטנים (לא תמיד יותר גדול זה יותר טוב)
4) בכ"ז מנוע 60. עולה פחות ממנוע בנזין 20 סמ"ק. גם הטיסן יהיה יותר זול. (ועם מחירי הדלק ההפרש לא כזה גדול).
5) טיסנים יותר קטנים יכולים להיכנס למכונית יותר קטנה.
6) בד"כ פחות רעש.
7) כמעט שאין מנועי 4 פעימות לבנזין.
אני חושב שלא הכל נמדד בכסף. למנועי GLOW דווקא יש הרבה מה להציע.
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
גדעון,
אני נאלץ להזדהות עם רוחו של מיסטרפיקס; ודעה זו הבעתי גם באתר RCUniverse האמריקאי.
כמי שחי על, עם ובסביבת מנועי גלואו, אני חייב לציין שצריכת-הדלק שלהם, הנובעת מהיחס הסטויצ'יומטרי של חומרי הבעירה שבו; ומהעובדה ש 15-20% מנפחו הוא שמן שאינו אמור לבעור; גבוהה פי 2.4 לערך, ביחס לדלק המבוסס על בנזין.
הוסף לכך את העובדה שמחירו לליטר גבוה פי 3 לערך, וזאת עם 5% ניטרו...
עבור כל דקה של טיסה עם מנוע להט, העלות עם דלק דל-ניטרו גבוהה פי 7.5, מאשר אילו היה המנוע מצויד בהצתת-ניצוץ ומופעל על בנזין... הוסף לכך דלק עתיר-ניטרו והעלות לכל דקת טיסה עולה לְפִּי 20 ואף יותר; גם עקב עלות גבוהה יותר לכל גלון וגם לצריכת-דלק מוגדלת בהרבה!
השיקול היחיד שמעודד שימוש במנועי להט הוא פשטותם; והעלות הגבוהה יחסית של מערכות-הצתת-ניצוץ אמינות.
אילמלא סיבות אלה, אפילו מנוע Cox .010 היה מצויד בהצתת-ניצוץ.
עלותן היורדת של מערכות-הצתה כבר הביאה לכך שמשתלם להפעיל כל מנוע מנפח 15 סמ"ק ומעלה, עם בנזין.
בקרוב, כל מנוע מעל 6.5 (40.), יהיה כדאי להפעיל על בנזין... או פשוט לעבור למנועים חשמליים; בלי הרעש ובלי כל השמן.
עוד מעט, ידידי גדעון, אהבתנו את הריח של הניטרו ושל שמן-הקיק השרוף, תהיה השיקול היחיד המצדיק מנועי גלואו...
יחסי כח/משקל - אכן נכון.
לא דורשים הצתה, דורשים בוסטר.
גדלים קטנים של גלואו לא מי יודע מה רלוונטי לדיון - אני מראש מדבר על מנועי ביניים.
מחיר גאלון ניטרו - 100ש"ח, מחיר גאלון דלק - 35ש"ח? פי שלוש...
רעש זה טוב.
טיסנים זה אותו גודל לגודל מנוע נתון...
אם השאלה המקורית הייתה "למה צריך מנועי GLOW?" אז אני חושב שנתתי כמה סיבות טובות. כלומר אני עדיין רואה מקום שכדאי להשתמש בהם גם בטיסנים גדולים יותר.
אין בזה בכדי לקחת דבר ממנועי הבנזין של הסיני. השאלה נשאלה ואני חושב שעניתי עליה.
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
http://www.mldengines.com/mldengine_testsite-2_002.htm
MLD הוא גם כן מנוע סיני אשר מקבל תמיכה ושירות מלא בארה"ב (לא שזה עוזר פה בארץ).
קראתי עליו המון ביקורת טובות במיוחד עבור הטיסן שאני מתכנן:
http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=288
הטיסן או הדוגמנית?
![]()
לגבי חוות דעת - היות ואיני מכיר את המנועים אישית, ההערכה יכולה להיות רק מנתוני נייר...
מרק
איפה תקנה את היאק? אני מאוד מתעניין בכמה דגמים שלהם...
יש להם משווק מורשה בארץ, גיא משלט רחוק הרצליה.
אני עדיין מחכה שהוא יוציא הזמנה.
מגניב... יש להם קרשים גדולים שאני הייתי רוצה לבנזן...
מרק
דרך אגב, ל- Aero-Net יש שלושה-ארבעה טיסנים (שניים - הססנה והסטירמן יקרים פחד) שממש עשים לי את זה!.
http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=232
http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=84
http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=426