סבלנות בבקשה......
תמונות תחילה של המגדל החדש.....
אז ככה....פרופ. מושך עדיף על דוחף, כי בזמן פתיחת מנוע חזקה יש נטיה לפרופ. דוחף לבצע DOWN לכלי הטייס מה שלא קיים בפרופ. מושך. ניתן לתקן נטיה זו ע" הטית מנוע. יש לשים לב כי העמוד "ידית של מברשת" נמצא בדיוק מעל מרכז הכובד.
המגדל בנוי מדיקט תעופתי בעובי 0.8 מ"מ מכופף המים רותחים. השאר מדיקט תעופתי של 3 מ"מ. יש חורי איוורור מלפנים ומאחור כאשר הספיד קונטרול נמצא בתוך המגדל וכל החוטידה עוברת בחיבור הכנפיים לתוך הגוף. (בהשוואה למגדל הקודם שתמונות שלו ניתן לראות בתחילת השירשור).
בטיסת הניסוי שהיתה ביום חמישי האחרון בגבעה "העסק" עבד מצויין במיוחד הפרופ. "השקט" 9 על 6 תוצרת HK עשוי קרבון מחיר 30 דולר ללא משלוח.
לגבי "הספירט" אין בעיה עם פרופ. 9 על 6 או 8 על 6 בתנאי שתשתמש בציוד איכותי ויקר לאומת "הסיני" כך בחשבון כי ציפור הזמן עלתה לאויר עם מנוע קטן OS 10 עם פרופ. 7 על 4. כאשר היא שוקלת כ- 2 קילו במוטת כנפיים של 3 מטר.
נכון הסט הנ"ל לא מרים את הדאון ב-90 מעלות , פשוט אין צורך אני לא הולך להתחרות איתו, מספיק טיפוס של 20-25 מעלות.
גילוי נאות: אני משתדל להשתמש בציוד איכותי ויקר לאומת הסיני. המנוע עלה 50 דולר וגם הספיד קונטרול 50 ירוקים (נקנו בטאוור הוביס). כך גם להבי הפרופ 30 דולר ואצל הסיני פרופ. באותה מידה דולרים בודדים. סט כזה תואם אצל הסיני לא היה מרים את הדאון "הציפור". קניה מהסיני היה דורש ממני למנוע גדול יותר פרופ במידה גדולה וספיד קונטרול גדול, דבר שהיה גורם למגדל כבד וגבוה - לא רצוי. כך גם לגבי מעצורי האויר תוצרת "גראופנר" שעלו כ- 200 ש" הזוג לאומת אלו שנמכרים אצל הסיני בדולרים בודדים, לא נעים לראות התרסקות בגלל שאחד מהמעצורים לא רוצה להפתח או להסגר, וזה קרה.
תשאלו את אייל שפירא הוא ראה נגע בציוד והבין על מה אני מדבר.
מ.
נ.ב. מתוכנן בקרוב ספינר מדיקט תעופתי להשלמת הצורה האוירודינמית. (יהיו תמונות).