וואלה אם הייתי זוכר איפה מחברת מקורס המסוקים של אביב רוזן ...היה שם דיון שלם על מספר הלהבים , יחס המילוי של הדיסקה וכו'.
מאידך, אני זוכר שאם מגדילים את מספר הלהבים מגיעים למבנה של מדחס, ואז כבר לא מתייחסים ללהבים כלהבים אלא דווקא לשטח החתך בין כל שני להבים אשר יוצר תעלת זרימה מתכנסת.
פה מתחיל גם להכנס למשוואה גורם מהירות הסיבוב של עסק.
בקיצור , לא זוכר כלום.
אבל () אם נחשוב רגע בהגיון , הרי אנו יודעים (מישהו כתב בלוג בנושא
) שלאותו הדחף הוספת להב מקטינה קוטר או פסיעה ולכן אם שומרים על קוטר ופסיעה ומוסיפים להב, מקבלים יותר דחף !! אבל גם משלמים ביותר הספק. היות וההספק הוא פונקציה ריבועית, אני מניח שמנקודת הנחה זו הוספת להב מקטינה את היעילות/נצילות פר להב. (משהו מחוק התפוקה השולית הפוחתת).
ועוד הגיג, אם תשאיף את מספר הלהבים לאינסוף הדיסקה תהפוך לקשיחה והספיקה דרכה תשאף לאפס.... מאיפה תקבל דחף??