דירוג ה C מגדיר את הזרם שהסוללה יכולה לספק.
למשל: סוללה של 1000mAh עם מקדם פריקה של 1C תיתן אמפר 1 של זרם.
סוללת 1000mAh עם מקדם פריקה של 5C תיתן 5 אמפר וכד'...
דירוג ה C מגדיר את הזרם שהסוללה יכולה לספק.
למשל: סוללה של 1000mAh עם מקדם פריקה של 1C תיתן אמפר 1 של זרם.
סוללת 1000mAh עם מקדם פריקה של 5C תיתן 5 אמפר וכד'...
רון טוסמן
במה בא לידי ביטוי בעבודת הסוללה
מקדם פריקה גדול יותר כוח גדול יותר?
האם ניתן להשתמש בסוללה אם מקדם פריקה גבוהה נגיד 20c למנוע או בקר
שדורש 15c
ואם יכול מהיגרם נזק לבקר או המנוע
תאורטית סביר להניח ששתי הסוללות המצוינות כאן למעלה יהיו מסוגלות להזרים 5 אמפר.
ההבדל הגדול הוא במתח שיפול על הסוללה הנחותה יותר - וזה אומר פחות מתח על הצרכן.
פועל יוצא: ההספק יתחלק בין הספק לצרכן ובמקרה שלנו פחות הספק שימושי בצורת כח/זמן מנוע, ויותר בזבוז הספק בצורת חום על הסוללה.
Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes
השאלה אם אפשרי או רצוי להשתמש בסוללה בעלת מקדם פריקה גדול נגיד
20c על מכשיר שדורש 15c יהיה טוב לסוללה או יפגע במכשיר
התשובה היא חד משמעית כן, אם אפשר אז בהחלט רצוי להשתמש בסוללה בעלת מקדם C גבוה יותר.
הסיבה לכך נעוצה בעובדה שצרכן הצורך 15C מסוללה בעלת קיבולת נתונה המיועדת לזרם מקסימלי של 15C יגרום לסוללה להתחמם תוך כדי עבודה, סוללה שמתחממת פחות נצילה וסביר שתוך כדי עבודה גם לא תעמוד בזרם הרצוי שהיא אמורה לתת.
תמיד כדאי לעבוד עם סוללה בעלת C גבוה יותר במגבלות הגודל והמשקל על מנת לקבל ביצועים טובים יותר, נצילות גבוה יותר ממקור המתח לאורך כל זמן הפריקה של הסוללה ואף לשמור על סוללה בריאה יותר לאורך מספר רב יותר של טעינות.
לגבי הסיכון בפגיעה במכשיר, הסיכון הוא 0, המכשיר לא צורך יותר ממה שהוא יכול לצרוך רק בגלל שהסוללה יודעת לעמוד בזרם גבוה יותר ולכן אין כאן סיכון.
תודה לכולם