את גרפי הפיץ' צריך לכוון באופן אינדיבידואלי פר מסוק. לכן, אין טעם לפרסם כאן מידע כזה.
לגבי גרפי המנוע, גם זה תלוי בסוג הבקר, סוג המנוע, הפיניון וכד'.
לכאורה הגרפים שלך נראים בסדר אבל צריך לבדוק זאת בעין...
את גרפי הפיץ' צריך לכוון באופן אינדיבידואלי פר מסוק. לכן, אין טעם לפרסם כאן מידע כזה.
לגבי גרפי המנוע, גם זה תלוי בסוג הבקר, סוג המנוע, הפיניון וכד'.
לכאורה הגרפים שלך נראים בסדר אבל צריך לבדוק זאת בעין...
נערך לאחרונה על ידי RonTo; 15-03-2011 בשעה 09:15:24.
רון טוסמן
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
הכוונה היתה לבעלי 600esp כמובן... סטוק סטאפ.
DX7
and some Foam...
"תגיד איזה גובה זה מגיע?"...
למה אתה חושב שאצל בעלי מסוקים אחרים הגרפים יהיו שונים באופן משמעותי ?
אצל כולנו בזוית 0 מעלות המסוק על הקרקע, מעל זה הוא ממריא ומתחת הוא נוחת..
כמו שכבר החבר'ה אמרו כאן, זה עניין אינדיוידואלי לכל מסוק ומטיס
אבל ברמת העקרון כמעט כולם אותו דבר פחות או יותר..
מה שכן, קבל עצה נוספת, מנקודת ה 0 מעלות בפיצ' ועד הנקודה הבאה כדאי שגרף המצערת בנורמל יהיה שטוח..
למה הכוונה, נניח שאצלך במסוק, נקודת ה - 0 מעלות בלהבים נמצאת בנק' 2 בגרף או בקירוב,
ובנקודה 2 בגרף מנוע יש לך נניח 70% כי זה מה שהחלטת שמתאים לך .
אז לדוגמא גרף מנוע בנורמל מומלץ יהיה נגיד:
1 2 3 4 5
0% 70% 70% 85% 100%
ולמה זה טוב, הרי נקודת ה 0 מעלות היא נקודת הניתוק או הנגיעה בקרקע.
כדי שההמראה והנחיתה יהיו כמה שיותר רכות, אז בגרף כזה אתה מקבע את מהירות הרוטור באיזור שבקרבת ה 0 ובכך הפרמטר היחיד שמשתנה בעת ההמראה והנחיתה זה הפיצ'.
בניגוד לגרף אחר, שבו גם הפיצ' וגם הסלד משתנים בנקודת ה-0, העילוי של הרוטור מושפע הן משינוי המהירות והן מהשינוי בפיצ' בו זמינת דבר יכול לגרום למסוק לנחות כבד או להמריא בקפיצה..
סתם תרחיש מציאותי, כשאתה בא להנחית את המסוק אז שים לב שבין נק' 3 ל 2 הסלד קבוע, אתה לאט לאט מוריד את הסטיק עד לנקודת הנגיעה בקרקע ובכל הזמן הזה, הסלד קבוע מה שירכך את הנחיתה.
ושוב, זאת המלצה, וכל מטיס בוחר איך יראו הגרפים במסוק שלו לפי הנוחות והרגלי ההטסה שלו.
מוטי ברטוב
הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
שלט פוטאבה 8FG - סקירה
Goblin570 3 Blades
Goblin380
"די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"
תודה רבה לעונים!
DX7
and some Foam...
"תגיד איזה גובה זה מגיע?"...