שלום
לאחר נסיונות אין ספור של כיוון מנוע של טובי המטיסים באילת עזבתי את מנוע רוסי ועברתי למנוע או אס,
אשמח לקבל מידע על הרצה נכונה למנוע הנ"ל
תודה
שלום
לאחר נסיונות אין ספור של כיוון מנוע של טובי המטיסים באילת עזבתי את מנוע רוסי ועברתי למנוע או אס,
אשמח לקבל מידע על הרצה נכונה למנוע הנ"ל
תודה
אופן ההרצה הטוב ביותר הוא לפי ה MANUAL
מי שתכנן את המנוע יודע זאת טוב מכולם
הלא כן?
הרעיון הכללי בהרצה הינו לבצע התאמה בין הבוכנה לצילינדר. לשם כך יש להגיע לטמפרטורת עבודה גבוהה, אבל לא מידי
לכן, בכל ההרצות יש לעבוד בסיכה עשירה ועם מגבלת סל"ד המוגדר בדרך כלל ב MANUAL...
ההרצה הראשונית נמשכת 2-3 מיכלים על הקרקע, כאשר את המשכה מבצעים כבר באוויר עם סיכה מעט עשירה מהרגיל.
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 06-04-2011 בשעה 08:56:21.
תודה ,
אפשר יותר פירוט על ההרצה כמה סיבובים לפתוח בהרצה הראשונית על הקרקע וההמשך
אופן ההרצה המיטבי ל- OS95 הוא להחליף אותו ב- OS120AX
עכשיו ברצינות
המנוע הנ"ל סובל מאד מחוסר קשה באלומיניום - בשל הנסיון להקטנת מימדים ומשקל, והתוצאה רגישות גבוהה מאד להתחממות יתר.
לפיכך - בכל מקרה - הקפד על עבודה עם דלק איכותי עם תכולת שמן גבוהה, ועדיפות לתכולה מסויימת של קיק (אני אישית ממליץ על Omega 15 Heli), ושמור על המנוע מכוון תמיד לצד העשיר.
בנוסף - אם הרוסי עשה לך חיים קשים - סימן שהוא "נהנה" מאבק/חול במקום בו אתה מטיס.
ה- OS רגיש הרבה פחות אבל גם הוא לא יהנה לאורך זמן מעבודה בסביבה מאובקת - הייתי ממליץ על התקנת פילטר אוויר בכניסה למאייד - אבל לא נתקלתי בכאלו כבר המון שנים
לגבי הרצה - כמו בכל מנוע רינג - הרצה במצב של מצערת פתוחה לרווחה וסיכת ראשית פתוחה למקסימום המאפשר למנוע עדיין לעבוד.
המנוע צריך להיות חמים למגע במהלך ההרצה, ו"לירוק" דלק ושמן מהמאייד והאגזוז.
לאחר מיכל אחד (זה OS - מספיקה הרצה קצרה מאד) - כוון את המנוע למצב עשיר יחסית, וודא שהמנוע מחזיק סרק יציב, ויאללה לאוויר - לטיסות בעומס מתון ל- 2-3 טיסות ראשונות
ושוב - שים לב (במיוחד אם אתה מטיס באיזור חם כמו אילת) - שמור על המנוע מכוון תמיד לצד העשיר, אחרת ימיו יהיו קצרים מאד.
בהצלחה
אני ממליץ על מד חום בשביל לעקוב אחר מצב התחממות המנוע
במיוחד בטיסות הראשונות
החמסינים בפתח - אל תשארו במתח
ב HK מוכרים כאלה בגרושים
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8297
אני השקעתי קצת יותר (סתם בשביל ההרגשה) ורכשתי אחד של DURATRAX
http://www.duratrax.com/caraccys/dtxp3100.html
תודה , חשבתי על ה-120 השאלה אם הוא לא יותר מידי כבד וגדול מידי מרוסי 61 ?
יגל וירון,
לא '120' אלא '1.20'. לא '95' אלא '95.'... אני יודע שכולם מבינים גם כך, אבל יש נכון ויש לא נכון.
מדובר בנפחי המנועים באינצ'ים מעוקבים.
ה-1.20 שוקל 647 גרם, לעומת ה-567 גרם של ה-95..
מדובר במנועים נטו; ללא המשתיקים המצורפים, השוקלים בין 219 ל-245 גרם ל-1.20, ו-178 גרם ל-95..
כך שההפרש הכולל במשקל בין שני המנועים, יכול להגיע -150 גרם לערך.
ה-1.20 רחב מה-95., ב-6 מ"מ בלבד.
והמחירים זהים לחלוטין!
הרוסי 60. לבדו שוקל 580 גרם, כשהמשתיק מוסיף עוד 176 גרם.
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 07-04-2011 בשעה 08:41:15.
דר
120 יכול להיות גם 120 מאיות, הכל בעיני המתבונן![]()
בשיטה האינצ'ית מקובל שהמידות הן בשברים פשוטים, החל מ-1/64 והלאה, או באלפיות האינץ' למידות זעירות ממש..
יתכנו גם יוצאים מן הכלל, כמו למשל מידות הנפח למנועים בשיטה עשרונית, אבל הכלל הוא המקובל.
ראשית - תודה דר על התיקון העקרוני, למרות שהשם הקטלוגי הוא כפי שרשמתי....
על כל מקרה - כפי שדר רשם, ההבדל המשקלי יגיע עד כדי 150 גרם לרעת ה- 120AX, אך כיוון שלא ידוע לי באיזה טיסן מדובר או כיצד הוא מאוזן אני לא יכול לומר אם זה "הרבה" או "מעט"
אם אתה רוצה מנוע "חם", חזק וקל - אתה יכול (וכאן אני בטוח שדר יהיה בדעתי) לבחור ב- MVVS.77 או MVVS.91 - מנוע קל, חזק משמעותית יותר מה- OS, ולטעמי איכותי יותר.
מדובר בפטריוט XL
אני יודע שכולם, אפילו טאואר, כותבים 120...
אבל OS וכל היצרנים האחרים, מציינים את הנפח באינצ'ים מעוקבים עם שברים עשרוניים (או בסמ"קים).
זו תמונה מהאתר של OS, המראה שני מנועים (לא את ה-95.). שימו לב לנקודה העשרונית במקור...
תודה, ירון, על שציינת את MVVS.
ניתן עדיין להשיגם, אבל ה-91. שלהם הוא מנוע המפתח את כוחו בסל"ד נמוכים יחסית, הוא נועד לסובב מדחפים 'כבדים' (באשרד, השתמשו כולם ב-APC 14x8) ואותם הוא מסובב סביב 10,500-11,000 סל"ד על הקרקע.
אבל ה-Patriot XL צריך משהו אחר...
ה-Jett .90LX BSE "Toni" הרבה יותר מתאים לו...
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 08-04-2011 בשעה 08:15:14. סיבה: החלפת תמונות.
היי, דניאל.
שים לב שלא התווכחתי איתך הפעם בנושא ההרצה; וזאת מפני שכפי שהיא מנוסחת במדריך המצורף למנועי OS, היא מתאימה למנועים עם טבעת-בוכנה ולהם בלבד.
ה-OS.95AX הוא מנוע טבעת ומטרת ההרצה היא השגת התאמה ואטימה מיטביות בין טבעת-הבוכנה, לבין שרוול הצילינדר.
הבוכנה עצמה כמעט ואינה נשחקת בתהליך; בתנאי שנעשה כהלכה וללא התחממות-יתר.
תודה לכולם , רק אם אפשר איך אני מבצע את ההרצה או שיש שירשור איך אני מבצע את ההרצה ואני באנגלית לא הכי טוב בלשון המעטה
יגל,
הרצה למנוע עם טבעת-בוכנה ושרוול מפלדה, יש לעשות בתערובת עשירה...
קודם כל, אתה צריך לוודא כי אתה יכול להבדיל בצליל, בין ארבע-פעימות (four-cycling) לבין שתי-פעימות (two-cycling); מבחינת אופֵן העבודה של המנוע (ברור שמדובר במנוע שתי-פעימות...).
הכן כליטר וחצי דלק המכיל עודף שמן-קיק, 20% שמן לפחות, להרצה בלבד.
עליך להפעיל את המנוע ולהביאו לתערובת עשירה מספיק, כדי שיפעל בארבע-פעימות; אפילו עשיר יותר במיכלים הראשון והשני (כ-20 עד 30 דקות עבודה).
במיכל השלישי, סגור את המחט הראשית עד שהתערובת תביא את המנוע לארבע-פעימות יציבים ופחות עשירים. ברביעי, סגור את המחט עוד קצת, כך שהמנוע יפעל על הגבול בין ארבע-פעימות לבין שתי-פעימות; ויקרטע בין שני המצבים...
עד עתה יצבור המנוע כ-40 דקות; המשך להפעילו קצת עני יותר (מחט ראשית יותר סגורה) וכוון את המחט המשנית (מצערת פתוחה חלקית), כך שתוכל לשלוט במנוע באופן אמין, גם בסל"ד בינוניים וגם בסרק.
המשך כך עוד 4-5 טיסות; ולאחר מכן תוכל לכוון את המחט הראשית לשיא הסל"ד, כשחרטום הטיסן מופנה ישר למעלה; והעשר 100-150 סל"ד (אין מצב 'מקביל' כשהטיסן אופקי. היעזר בחבר שיחזיק את הטיסן כשחרטומו מופנה ישר למעלה, בעת שתכוון).
דר תודה על ההדרכה באמת מקצועית עשיתי אותו דבר בסיועו של קשישה (שווקה) המקצועי ובדיוק כמוך רק ללא שמן קיק , ואחרי ההרצה הוא טס הרבה יותר טוב ומהר מהמנוע רוסי עכשיו אני טס עם פרופ 11/9 יש לך אולי רעיון טוב יותר בקשר לפרופ ??? מבלי לקרוע את המנוע .
סליחה עם השאלה קצת מוזרה
אבל מאוד מענין אותי מה קורה
למנוע שמתבצעת בו הרצה פעם שניה
אחרי שהשתמשו בו הרבה פעמים
אם מישהו ניסה ויודע שיצין את זה שהוא ניסה
גם אם מישהו מנחש או חושב שהוא יודע אני אשמח לדעת מה דעתו בענין
(מדובר במנוע של os 46 max)
בתודה לעונים ישי
נערך לאחרונה על ידי ויזל ישי; 11-04-2011 בשעה 20:29:30. סיבה: הוספה
אין דבר כזה, הרצה שניה.
הרצה נעשית על מנת לאפשר התאמה קלה וללא תהליכי הרס של חלקי המנוע הפנימיים ביניהם לבין עצמם. מאותו רגע שההרצה הסתיימה, החלקים מותאמים ואין יותר מה לעשות בענין זה.
אלא אם כן החלפת שרוול ובוכנה ואז אתה נמצא במצב דומה למנוע חדש.
יגל,
מסור ד"ש בשמי ליוסי שוויקה.
תוספת שמן-הקיק בהרצה חשובה להגנה על המנוע, אבל אני מניח שיצאת מזה בשלום.
אם המטרה שלך היא מהירות-טיסה גבוהה, כדאי שתסתמך על המכפלה; של פסיעת המדחף בסל"ד בו הוא מסתובב.
בנוגע לטיסן שלך; הוא אחד הזרימים ביותר הקיימים (אני מניח שכן-הנסע מתקפל).
הוא אינו נדרש למדחף גדול-קוטר כדי להתגבר על גרר.
במקומך, הייתי עולה למידה 12x10; הן בגלל שמכפלת הסל"ד בפסיעה תהיה, כנראה, מעט יותר גבוהה; והן כדי לשמור על המהירות בנסיקה.
אם המהירות היא השיקול היחיד, אזי המדחפים הבאים;
11x10,11x11,11x12W 11x12, 11x13, או 11x14, היו נותנים את המקסימום.
נסה אותם, למרות שבטוחני שתצטרך לייבא אותם בעצמך...
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 12-04-2011 בשעה 12:14:47. סיבה: לשונית.
משפט המחץ: הרצה למנוע עם טבעת-בוכנה ושרוול מפלדה, יש לעשות בתערובת עשירה...
למנוע ה-OS.55AX יש שרוול צילינדר מפליז מצופה ניקל, עם קדח קוני.
למנוע מסוג זה, יש לעשות את ההרצה כמפורט בשרשור זה ובלי שום קיצור-דרך.
אם האנגלית שלך לא טובה מספיק, חפש כאן בפורום. יש הסברים.
כעקרון, אופן ההרצה הנכון לכל מנוע, נקבע ע"י מבנהו של המנוע; ולא ע"י שמו של היצרן...
אם הוראות היצרן סותרות את ההוראות המתאימות למבנה המנוע; אל תפעל על פי הוראות היצרן, פן תזיק למנועך!
במקרה של מנועי OS; המדריך הנו, כנראה, 'carry-over' מהתקופה בה לרוב המנועים שלהם הייתה טבעת-בוכנה; ואחרים היו עם בוכנה מברזל-יציקה ושרוול מפלדה...
המנועים של OS השתנו ברובם, אבל אופן ביצוע ההרצה המופיע במדריך נשאר בעינו... ומתאים רק למנועים בהם טבעת-בוכנה ושרוול צילינדר מפלדה.
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 12-04-2011 בשעה 13:07:36. סיבה: הוספה.