מה זאת אומרת "כיצד זה נתפס אצל טיסנאים שונים"

אני אישית מכיר את הכלל הידוע- ככל שכמות הניטרו עולה- חום המנוע יורד (כמובן שצריך לכוון אותו אחרי החלפת הדלק)
אף פעם לא התעמקתי בהסבר (במיוחד לאור העובדה שנטשתי את רוב תחום הדלק לפני שנים, אני שומר רק 3 טיסני דלק שיוצאים לאיוורור אחת לשנה)

ההסבר של דר נשמע די משכנע, גם בו לא התעמקתי מדי, אך בראשי פרקים הוא נותן הסבר אשר עולה בקנה אחד עם ההגיון הבריא.

מהנסיון שלי, בעיקר עם מכוניות ניטרו (כי בהן עוסקים בצורה אקטיבית במדידת חום המנוע עם חיישן, כיוון המנוע לתנאי הסביבה ותנאי המסלול כמעט בכל פעם מחדש) כן יש השפעה של כמות הניטרו על הקירור (עליה באחוז=יותר כוח באותו מצב סיכה, לכן ניתן לפתוח מעט את הסיכה ועדיין לקבל יותר כוח באותה טמפ' כמו בדלק "נחות" יותר).
אך יש השפעה ניכרת גם מסוג הדלק שמשתמשים (יצרנים שונים- תערובות שמן שונות).

בסופו של דבר, לביצועים המיטביים, לא מספיק רק "לזרוק" דלק עם אחוז ניטרו גבוהה ככל האפשר, אלא צריך להתעמק ולברור מבין הדלקים שונים, כמובן שאחוז ניטרו גבוהה הוא ברירת מחדל במקרה הזה...