הכוונה שלי, ריחוף במקום אחד ואז פקודת סייסליק לאיזה כיוון, בלי תוספת של סל"ד או פיטש והמסוק מתחיל להתקדם וגם עולה טיפה, זה בגלל שהתקדמות המסוק משפרת את העילוי ?
תודה.
הכוונה שלי, ריחוף במקום אחד ואז פקודת סייסליק לאיזה כיוון, בלי תוספת של סל"ד או פיטש והמסוק מתחיל להתקדם וגם עולה טיפה, זה בגלל שהתקדמות המסוק משפרת את העילוי ?
תודה.
כן , כאשר המסוק בריחוף עובר פחות אוויר בדיסקה מאשר בטיסה קדימה, מה שאומר שצריך יותר מנוע לריחוף מאשר לטיסה.
קוראים לזה Translational Lift
תומר
TBS Discovery Naza
Multiplex Fun Cub
VMar RV-4
Axial SCX10 Jeep Rubicon
Baja 5B SS
Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF
Once upon a time: TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF
גיא, ללא תוספת פיטצ' כמו שאתה מתאר, בהטייה לכל כיוון המסוק לא יעלה אלא דווקא יירד בגובה..
ההסבר די פשוט - בריחוף הדיסקה מאוזנת עם זוית להבים מסויימת שמחזיקה את המסוק בריחוף בצורה הכי יעילה, ברגע שאתה מטה את הדיסקה - זוית החיתוך של האויר משתנה ביחס לכח המשיכה/לאדמה ולכן יכולת נשיאת המשקל יורדת. כדי לפצות על זה צריך לתת יותר פיטצ'.
(זה בשפה די פשוטה, לא לקפוץ עליי אם המונחים לא מדוייקים! אבל אם אני טועה במשהו אני בהחלט אשמח להארה).
תומר - לדעתי לא צריך יותר מנוע בריחוף, המנוע יכול להישאר באותו סל"ד..צריך פחות זוית להבים.
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 22-05-2011 בשעה 11:14:30.
אתמול השקעתי 3 סוללות ( 2200 + 1800 + 2450 ) רק בלהתאמן לנחות על השטיחון של האוטו ...
מעבר לעונג הלא ניגמר ( סה"כ בערך 40 דקות כולל החלפת סוללות מידי פעם )
שמתי לב לכל מיני דברים מוזרים בתגובות המסוק
כמו למשל נטיה להחליק הצידה בגובה ממש נמוך ( נגיד 10 ס"מ ומטה )
כמו למשל כמה יפה טבעת האבק שעולה כשממריאים מהקרקע ( כמה ריאלית וסקיילית)
כמו למשל כשמתקדמים אז המסוק עולה לי טיפה
כמו למשל כמה הרבה יותר קל לנחות מדוייק על הצלב באיידל
כמו למשל כמה לא רואים את כיוון המסוק בשעת לפני השקיעה ואיזה מזל שהייתי באיידל והעפתי אותו למעלה לפני שהתרסק
זה תחביב מגניב לגמרי !
אמרתי לך שזה הרבה יותר כיף מהטיסנים המצ'עממים האלה..![]()
לדעתי אתה טועה , אגב מנוע/זווית פיטצ' זה אותו דבר לצורך העניין בדיון הזה
בריחוף צריך יותר מנוע מאשר טיסה רגיעה או נאמר אחרת , מריחוף לטיסה רגילה בלי לשנות פיטצ'/מנוע אתה תרוויח גובה.
למעשה זאת תופעה די נפוצה בעולם התעופה , וזה מאפשר למסוקים להמריא בריצה על המסלול עם משקל כבד יותר ממה שהם יכולים להמריא מהמקום.
תומר
TBS Discovery Naza
Multiplex Fun Cub
VMar RV-4
Axial SCX10 Jeep Rubicon
Baja 5B SS
Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF
Once upon a time: TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF
סך הכוחות הפועלים על המסוק ווקטורי הכוח הם הקובעים את העילוי והיעילות
בהתקדמות קדימה נוצר כוח נוסף שמקבל ביטי מהעובדה שסך כל הדיסקה "נראית" לאויר המגיע מקדימה כגוף כמעט מלא.
על העיקרון הזה טס ג'יירוקופטר ומייצר עילוי גם כשזוית הלהבים שם שלילית (והיא שלילית בתנועה קדימה).
לגבי התופעות שהזכרת:
המסוק בהתקרבותו לקרקע זוכה למנת יתר של אפקט הקרקע ומגיב בהתאם, לכן ההחלקה הצידה
טבעת האבק היפהפיה לא רק עולה, היא גם יורדת (ישר למרכז המסוק) ובעצם מזיקה ביותר למיכלולים.
לעניין ה"עולה כשתמתקדמים" זה לא רק בגלל מה שהזכרתי. זה נובע גם מאיכות ודיוק הכיוונים של המסוק.
יותר קל לך לדייק באיידל בגלל סיבה אחת: RPM גבוה יותר מהנורמל שלך- אפקט הג'יירו (המסוק כולו זה ג'יירו אחד גדול)
ל"קשישים" יש צורך בתנאי תאורה טובים ביותר כדי לזהות מצבים במסוק - ראה הוזהרת
אפרופו ראייה וגיל:
מחקרים הראו שצעיר רואה יותר כחול בספקטרום הכללי ומבוגר רואה יותר אדום
בסביבה ורקע כחול הרזולוציה משופרת ובסביבה ורקע אדומים הרזולוציה נמוכה יותר
תוסיף לזה גם את הבדלי הפוקוס ותבין למה כל נער מטיס תוך יום וחצי כמו טארק בעוד שה"קשישים" נאבקים על כל התקדמות.
ובנוסף, היתה פעם המלצה בעניין הזה להטיס עם משקפי שמש בצבע כחול. למישהו יש נסיון אישי עם זה?
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
כאשר המסוק מטה את הדיסקה קדימה, וקטור הכוח שמייצרות הלהבים מתפצל לשניים:
אחד הולך לטובת רכיב דחף שדוחף את המסוק קדימה, ואחד לטובת עילוי שיחזיק את משקל המסוק
לכן, הכוח שתןמך במשקל המסוק קטן ויש להגדיל פיטש כפיצוי
אגב, בעבודת חקר בפיזיקה שאני מנחה אנו בודקים אם העילוי של להבי מסוק בריחוף ישתנה כאשר נכניס
מנוע + רוטור למנהרת רוח. באינטואיציה ראשונית של התלמידים, העילוי לא אמרו להשתנות כיוון שהמהירות הממוצעת נשארת קבועה.
אבל מבחינה אווירודינמית, יש כאן תחומי יעילות שונים של זוויות התקפה ולכן אני צופה לשינוי לרעה.
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 22-05-2011 בשעה 12:42:35.
תודה להסברים המלומדים.
שאלת תם, האם כשמסוק מרחף, מהירות האויר שעוברת בדיקה ניקבעת על ידי זויתה התקיפה של הלהבים ומהירות הראש ? ... וכשהמסוק מתקדם אז מהירות היחסית של המסוק ביחס למהירות הרוח ( אם יש מונח כזה ) מצטרפת למהירות האויר שעובר בדסקה ?
אני מנסה להקביל למשל מה קורה לטיסן רגיל ( מטוס ) כשיש רוח וכשאין רוח, במקרים של נגד הרוח כשהיא נושבת בעוז, יש הרבה יותר עילוי.
לעניין הראיה והצבעים. אני הבחנתי מזמן שיש צבעים שאני רואה פחות ברור גם עם המשקפיים וגם בתנאי תאורה טובים.
בגלל זה למשל הסויפט לילה שלי לא כולל אדום.
עכשיו עוד שאלה, בזמנו אמרתם ( דניאל ) שהסולופרו נוטה ימינה בגלל הרוטור האחורי שנימצא מתחת למישור הרוטור הראשי, לא הבנתי למה. ב450 המיקום דומה, גם פה הרוטור האחורי נמוך מהרוטור הראשי, לעומת זאת המסוק הזה לא נוטה ימינה ( אלא אם הוא כן עושה את זה ורק בגלל שהוא רחוק יותר ממני ואני מתקן רוב הזמן כדי שלא יברח לי ואז אני לא רואה את הנטיה ) ישנם מסוקים שבהם הרוטור האחורי עולה גבוה יותראך לא ראיתי כזה שעובר את גובה הדסקה.
למה זה ככה ומה זה נותן ?
תודה.
נערך לאחרונה על ידי guy1a; 22-05-2011 בשעה 12:46:34.
דניאל , לא לקחת בחשבון את העובדה שבמהירות זרימת האוויר לתוך הדיסקה גדולה יותר
כמו כן לא נכנסות אותן מערבולות אוויר כמו בריחוף ולכן יש אוויר 'נקי' יותר.
ואם כבר בתרשימים עסקינן:
ריחוף:
במהירות:
ריחוף:
בטיסה:
מספיק שתחפשו בגוגל בדיוק 5 דקות ותבינו לבד
אגב,
תיאוריה של פיזיקה של תיכון היא מאוד בסיסית ולכן טובה בעיקר לתאוריה ולא מחזיקה הרבה מים במציאות עקב מספר רב של משתנים שלא לומדים ברמה הזאת.
נערך לאחרונה על ידי T_A; 22-05-2011 בשעה 12:54:00.
תומר
TBS Discovery Naza
Multiplex Fun Cub
VMar RV-4
Axial SCX10 Jeep Rubicon
Baja 5B SS
Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF
Once upon a time: TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF
לגבי הפיטצ' והסל"ד - זה לא אותו דבר מכיוון שאצלי לדוגמה מופעל מוד גוברנר ובשינוי בסטיק השמאלי הסל"ד לא אמור להשתנות.
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 22-05-2011 בשעה 13:12:32.
נכון , כי אתה עדיין לא Effective Translational Lift , ישנה מהירות שצריך להגיע אליה לפני שהמסוק יעלה לגובה של הריחוף שממנו הוא התחיל.
תומר
TBS Discovery Naza
Multiplex Fun Cub
VMar RV-4
Axial SCX10 Jeep Rubicon
Baja 5B SS
Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF
Once upon a time: TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF
יכול להיות שאתה צודק אבל פה פותח השירשור שאל לגבי הרגע של המעבר בין הריחוף לתחילת הטיסה ולא על הטיסה עצמה..
אז אולי אני לא טועה?
גוגל אכן עוזר אבל לא למדתי פיזיקה אף פעם ויש לי יותר חורים מהבנה.
תודה להסברים והתמונות, זה מתחבר לויקיפדיה שקראתי עד עכשיו.
טוב פה כבר נכנסנו לסמנטיקה ... אז בעצם שנינו צודקים![]()
תומר
TBS Discovery Naza
Multiplex Fun Cub
VMar RV-4
Axial SCX10 Jeep Rubicon
Baja 5B SS
Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF
Once upon a time: TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF
שלום חבריקוס. בוא נעשה פה קצת סדר בעניינים:
1. ראשית, אכן יעילות הרוטור גדלה עם מהירות המסוק, אך זאת עד לגבול מסויים בו ההספק הדרוש לטיסה בגובה קבוע הוא המינימלי. מעבר למהירות אופטימלית זו שוב גדל ההספק. ההסבר מתייחס למצב בו מהירות המסוק קבועה. כמובן שעם תחילת התנועה כאשר המסוק עדיין במהירות אפסית אבל יש הטייה צריך הספק גדול יותר מאשר בריחוף כדי להאיץ את המסוק וכדי לפצות על חלק מהעילוי שהופנה להאצת המסוק.
2. סולו פרו וכל מסוק אחר אכן ירחף במקום עם נטייה לימין או לשמאל, תלוי לאן רוטור הזנב דוחף. אין שום קשר לגובה רוטור הזנב ביחס לדיסק הרוטור הראשי. הסיבה היא שרוטור הזנב מעבר לאיזון המומנט הדרוש לסיבוב הרוטור הראשי גם דוחף את המסוק לצד. הטיית הרוטור הראשי מייצר כוח המתנגד לדחיפה זו.
אם זה ממש מעניין אותך יש הרבה ספרות מקצועית בתחום. אשמח להפנות אותך אם תרצה.
יואב.
יואב
זה לא נכון (הקטע המודגש)
טיסן או מטוס לא יודעים שיש רוח, לכל היותר הם יודעים שיש מערבולות
הטיסן טס בתוך גוש אויר עומד או נע, ומהירות האויר עליו זהה בכל מצב שבו אין משתנה אחר, כמו מנוע פועל או לא
את עוצמת העילוי קובעת מהירות האויר על פני משטח הכנף ולא מהירו האויר ביחס לקרקע.
הדבר דומה לטיסן שתטיס בתוך מטוס נוסעים שטס במהירות גבוהה.
לצופה מהקרקע תראה מהירות גבוהה, למטיס בתוך המסוק , המהירות האמיתית
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
נערך לאחרונה על ידי Yoav Lahav; 22-05-2011 בשעה 17:23:18.
יואב
במשבים המסוק עולה בחדות
בגלל זה התחלתי לרחף באיידל, כדי שיהיה לי יותר קל להוריד אותו.
כבר שבועיים רוחות מטורפות פה ..