שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 20

נושא: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    הכוונה שלי, ריחוף במקום אחד ואז פקודת סייסליק לאיזה כיוון, בלי תוספת של סל"ד או פיטש והמסוק מתחיל להתקדם וגם עולה טיפה, זה בגלל שהתקדמות המסוק משפרת את העילוי ?

    תודה.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    1,177
    תודה!
    18
    הודה 74 פעמים ב 58 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    כן , כאשר המסוק בריחוף עובר פחות אוויר בדיסקה מאשר בטיסה קדימה, מה שאומר שצריך יותר מנוע לריחוף מאשר לטיסה.

    קוראים לזה Translational Lift
    תומר

    TBS Discovery Naza
    Multiplex Fun Cub
    VMar RV-4
    Axial SCX10 Jeep Rubicon
    Baja 5B SS
    Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF

    Once upon a time:
    TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    גיא, ללא תוספת פיטצ' כמו שאתה מתאר, בהטייה לכל כיוון המסוק לא יעלה אלא דווקא יירד בגובה..
    ההסבר די פשוט - בריחוף הדיסקה מאוזנת עם זוית להבים מסויימת שמחזיקה את המסוק בריחוף בצורה הכי יעילה, ברגע שאתה מטה את הדיסקה - זוית החיתוך של האויר משתנה ביחס לכח המשיכה/לאדמה ולכן יכולת נשיאת המשקל יורדת. כדי לפצות על זה צריך לתת יותר פיטצ'.
    (זה בשפה די פשוטה, לא לקפוץ עליי אם המונחים לא מדוייקים! אבל אם אני טועה במשהו אני בהחלט אשמח להארה).

    תומר - לדעתי לא צריך יותר מנוע בריחוף, המנוע יכול להישאר באותו סל"ד..צריך פחות זוית להבים.
    נערך לאחרונה על ידי wonderd; 22-05-2011 בשעה 11:14:30.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    אתמול השקעתי 3 סוללות ( 2200 + 1800 + 2450 ) רק בלהתאמן לנחות על השטיחון של האוטו ...
    מעבר לעונג הלא ניגמר ( סה"כ בערך 40 דקות כולל החלפת סוללות מידי פעם )

    שמתי לב לכל מיני דברים מוזרים בתגובות המסוק
    כמו למשל נטיה להחליק הצידה בגובה ממש נמוך ( נגיד 10 ס"מ ומטה )
    כמו למשל כמה יפה טבעת האבק שעולה כשממריאים מהקרקע ( כמה ריאלית וסקיילית )
    כמו למשל כשמתקדמים אז המסוק עולה לי טיפה
    כמו למשל כמה הרבה יותר קל לנחות מדוייק על הצלב באיידל
    כמו למשל כמה לא רואים את כיוון המסוק בשעת לפני השקיעה ואיזה מזל שהייתי באיידל והעפתי אותו למעלה לפני שהתרסק

    זה תחביב מגניב לגמרי !

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    אמרתי לך שזה הרבה יותר כיף מהטיסנים המצ'עממים האלה..
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    1,177
    תודה!
    18
    הודה 74 פעמים ב 58 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    לדעתי אתה טועה , אגב מנוע/זווית פיטצ' זה אותו דבר לצורך העניין בדיון הזה
    בריחוף צריך יותר מנוע מאשר טיסה רגיעה או נאמר אחרת , מריחוף לטיסה רגילה בלי לשנות פיטצ'/מנוע אתה תרוויח גובה.

    למעשה זאת תופעה די נפוצה בעולם התעופה , וזה מאפשר למסוקים להמריא בריצה על המסלול עם משקל כבד יותר ממה שהם יכולים להמריא מהמקום.
    תומר

    TBS Discovery Naza
    Multiplex Fun Cub
    VMar RV-4
    Axial SCX10 Jeep Rubicon
    Baja 5B SS
    Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF

    Once upon a time:
    TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    סך הכוחות הפועלים על המסוק ווקטורי הכוח הם הקובעים את העילוי והיעילות
    בהתקדמות קדימה נוצר כוח נוסף שמקבל ביטי מהעובדה שסך כל הדיסקה "נראית" לאויר המגיע מקדימה כגוף כמעט מלא.
    על העיקרון הזה טס ג'יירוקופטר ומייצר עילוי גם כשזוית הלהבים שם שלילית (והיא שלילית בתנועה קדימה).

    לגבי התופעות שהזכרת:
    המסוק בהתקרבותו לקרקע זוכה למנת יתר של אפקט הקרקע ומגיב בהתאם, לכן ההחלקה הצידה
    טבעת האבק היפהפיה לא רק עולה, היא גם יורדת (ישר למרכז המסוק) ובעצם מזיקה ביותר למיכלולים.
    לעניין ה"עולה כשתמתקדמים" זה לא רק בגלל מה שהזכרתי. זה נובע גם מאיכות ודיוק הכיוונים של המסוק.
    יותר קל לך לדייק באיידל בגלל סיבה אחת: RPM גבוה יותר מהנורמל שלך- אפקט הג'יירו (המסוק כולו זה ג'יירו אחד גדול)
    ל"קשישים" יש צורך בתנאי תאורה טובים ביותר כדי לזהות מצבים במסוק - ראה הוזהרת
    אפרופו ראייה וגיל:
    מחקרים הראו שצעיר רואה יותר כחול בספקטרום הכללי ומבוגר רואה יותר אדום
    בסביבה ורקע כחול הרזולוציה משופרת ובסביבה ורקע אדומים הרזולוציה נמוכה יותר
    תוסיף לזה גם את הבדלי הפוקוס ותבין למה כל נער מטיס תוך יום וחצי כמו טארק בעוד שה"קשישים" נאבקים על כל התקדמות.
    ובנוסף, היתה פעם המלצה בעניין הזה להטיס עם משקפי שמש בצבע כחול. למישהו יש נסיון אישי עם זה?
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    כאשר המסוק מטה את הדיסקה קדימה, וקטור הכוח שמייצרות הלהבים מתפצל לשניים:
    אחד הולך לטובת רכיב דחף שדוחף את המסוק קדימה, ואחד לטובת עילוי שיחזיק את משקל המסוק
    לכן, הכוח שתןמך במשקל המסוק קטן ויש להגדיל פיטש כפיצוי
    אגב, בעבודת חקר בפיזיקה שאני מנחה אנו בודקים אם העילוי של להבי מסוק בריחוף ישתנה כאשר נכניס
    מנוע + רוטור למנהרת רוח. באינטואיציה ראשונית של התלמידים, העילוי לא אמרו להשתנות כיוון שהמהירות הממוצעת נשארת קבועה.
    אבל מבחינה אווירודינמית, יש כאן תחומי יעילות שונים של זוויות התקפה ולכן אני צופה לשינוי לרעה.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	heli.JPG‏ 
Views:	123 
Size:	22.4 קילובייט 
ID:	46224  
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 22-05-2011 בשעה 12:42:35.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    תודה להסברים המלומדים.

    שאלת תם, האם כשמסוק מרחף, מהירות האויר שעוברת בדיקה ניקבעת על ידי זויתה התקיפה של הלהבים ומהירות הראש ? ... וכשהמסוק מתקדם אז מהירות היחסית של המסוק ביחס למהירות הרוח ( אם יש מונח כזה ) מצטרפת למהירות האויר שעובר בדסקה ?

    אני מנסה להקביל למשל מה קורה לטיסן רגיל ( מטוס ) כשיש רוח וכשאין רוח, במקרים של נגד הרוח כשהיא נושבת בעוז, יש הרבה יותר עילוי.

    לעניין הראיה והצבעים. אני הבחנתי מזמן שיש צבעים שאני רואה פחות ברור גם עם המשקפיים וגם בתנאי תאורה טובים.
    בגלל זה למשל הסויפט לילה שלי לא כולל אדום.

    עכשיו עוד שאלה, בזמנו אמרתם ( דניאל ) שהסולופרו נוטה ימינה בגלל הרוטור האחורי שנימצא מתחת למישור הרוטור הראשי, לא הבנתי למה. ב450 המיקום דומה, גם פה הרוטור האחורי נמוך מהרוטור הראשי, לעומת זאת המסוק הזה לא נוטה ימינה ( אלא אם הוא כן עושה את זה ורק בגלל שהוא רחוק יותר ממני ואני מתקן רוב הזמן כדי שלא יברח לי ואז אני לא רואה את הנטיה ) ישנם מסוקים שבהם הרוטור האחורי עולה גבוה יותראך לא ראיתי כזה שעובר את גובה הדסקה.

    למה זה ככה ומה זה נותן ?

    תודה.
    נערך לאחרונה על ידי guy1a; 22-05-2011 בשעה 12:46:34.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    1,177
    תודה!
    18
    הודה 74 פעמים ב 58 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    דניאל , לא לקחת בחשבון את העובדה שבמהירות זרימת האוויר לתוך הדיסקה גדולה יותר
    כמו כן לא נכנסות אותן מערבולות אוויר כמו בריחוף ולכן יש אוויר 'נקי' יותר.

    ואם כבר בתרשימים עסקינן:

    ריחוף:



    במהירות:



    ריחוף:


    בטיסה:


    מספיק שתחפשו בגוגל בדיוק 5 דקות ותבינו לבד


    אגב,
    תיאוריה של פיזיקה של תיכון היא מאוד בסיסית ולכן טובה בעיקר לתאוריה ולא מחזיקה הרבה מים במציאות עקב מספר רב של משתנים שלא לומדים ברמה הזאת.
    נערך לאחרונה על ידי T_A; 22-05-2011 בשעה 12:54:00.
    תומר

    TBS Discovery Naza
    Multiplex Fun Cub
    VMar RV-4
    Axial SCX10 Jeep Rubicon
    Baja 5B SS
    Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF

    Once upon a time:
    TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    לגבי הפיטצ' והסל"ד - זה לא אותו דבר מכיוון שאצלי לדוגמה מופעל מוד גוברנר ובשינוי בסטיק השמאלי הסל"ד לא אמור להשתנות.
    נערך לאחרונה על ידי wonderd; 22-05-2011 בשעה 13:12:32.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    1,177
    תודה!
    18
    הודה 74 פעמים ב 58 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    נכון , כי אתה עדיין לא Effective Translational Lift , ישנה מהירות שצריך להגיע אליה לפני שהמסוק יעלה לגובה של הריחוף שממנו הוא התחיל.
    תומר

    TBS Discovery Naza
    Multiplex Fun Cub
    VMar RV-4
    Axial SCX10 Jeep Rubicon
    Baja 5B SS
    Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF

    Once upon a time:
    TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    יכול להיות שאתה צודק אבל פה פותח השירשור שאל לגבי הרגע של המעבר בין הריחוף לתחילת הטיסה ולא על הטיסה עצמה..
    אז אולי אני לא טועה?
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    גוגל אכן עוזר אבל לא למדתי פיזיקה אף פעם ויש לי יותר חורים מהבנה.

    תודה להסברים והתמונות, זה מתחבר לויקיפדיה שקראתי עד עכשיו.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    1,177
    תודה!
    18
    הודה 74 פעמים ב 58 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    טוב פה כבר נכנסנו לסמנטיקה ... אז בעצם שנינו צודקים
    תומר

    TBS Discovery Naza
    Multiplex Fun Cub
    VMar RV-4
    Axial SCX10 Jeep Rubicon
    Baja 5B SS
    Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF

    Once upon a time:
    TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    שלום חבריקוס. בוא נעשה פה קצת סדר בעניינים:

    1. ראשית, אכן יעילות הרוטור גדלה עם מהירות המסוק, אך זאת עד לגבול מסויים בו ההספק הדרוש לטיסה בגובה קבוע הוא המינימלי. מעבר למהירות אופטימלית זו שוב גדל ההספק. ההסבר מתייחס למצב בו מהירות המסוק קבועה. כמובן שעם תחילת התנועה כאשר המסוק עדיין במהירות אפסית אבל יש הטייה צריך הספק גדול יותר מאשר בריחוף כדי להאיץ את המסוק וכדי לפצות על חלק מהעילוי שהופנה להאצת המסוק.

    2. סולו פרו וכל מסוק אחר אכן ירחף במקום עם נטייה לימין או לשמאל, תלוי לאן רוטור הזנב דוחף. אין שום קשר לגובה רוטור הזנב ביחס לדיסק הרוטור הראשי. הסיבה היא שרוטור הזנב מעבר לאיזון המומנט הדרוש לסיבוב הרוטור הראשי גם דוחף את המסוק לצד. הטיית הרוטור הראשי מייצר כוח המתנגד לדחיפה זו.

    אם זה ממש מעניין אותך יש הרבה ספרות מקצועית בתחום. אשמח להפנות אותך אם תרצה.

    יואב.


    ציטוט נכתב במקור על ידי guy1a צפיה בהודעה
    הכוונה שלי, ריחוף במקום אחד ואז פקודת סייסליק לאיזה כיוון, בלי תוספת של סל"ד או פיטש והמסוק מתחיל להתקדם וגם עולה טיפה, זה בגלל שהתקדמות המסוק משפרת את העילוי ?

    תודה.
    יואב

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי guy1a צפיה בהודעה
    תודה להסברים המלומדים.

    שאלת תם, האם כשמסוק מרחף, מהירות האויר שעוברת בדיקה ניקבעת על ידי זויתה התקיפה של הלהבים ומהירות הראש ? ... וכשהמסוק מתקדם אז מהירות היחסית של המסוק ביחס למהירות הרוח ( אם יש מונח כזה ) מצטרפת למהירות האויר שעובר בדסקה ?

    אני מנסה להקביל למשל מה קורה לטיסן רגיל ( מטוס ) כשיש רוח וכשאין רוח, במקרים של נגד הרוח כשהיא נושבת בעוז, יש הרבה יותר עילוי.
    לעניין הראיה והצבעים. אני הבחנתי מזמן שיש צבעים שאני רואה פחות ברור גם עם המשקפיים וגם בתנאי תאורה טובים.
    בגלל זה למשל הסויפט לילה שלי לא כולל אדום.

    עכשיו עוד שאלה, בזמנו אמרתם ( דניאל ) שהסולופרו נוטה ימינה בגלל הרוטור האחורי שנימצא מתחת למישור הרוטור הראשי, לא הבנתי למה. ב450 המיקום דומה, גם פה הרוטור האחורי נמוך מהרוטור הראשי, לעומת זאת המסוק הזה לא נוטה ימינה ( אלא אם הוא כן עושה את זה ורק בגלל שהוא רחוק יותר ממני ואני מתקן רוב הזמן כדי שלא יברח לי ואז אני לא רואה את הנטיה ) ישנם מסוקים שבהם הרוטור האחורי עולה גבוה יותראך לא ראיתי כזה שעובר את גובה הדסקה.

    למה זה ככה ומה זה נותן ?

    תודה.




    זה לא נכון (הקטע המודגש)
    טיסן או מטוס לא יודעים שיש רוח, לכל היותר הם יודעים שיש מערבולות
    הטיסן טס בתוך גוש אויר עומד או נע, ומהירות האויר עליו זהה בכל מצב שבו אין משתנה אחר, כמו מנוע פועל או לא
    את עוצמת העילוי קובעת מהירות האויר על פני משטח הכנף ולא מהירו האויר ביחס לקרקע.
    הדבר דומה לטיסן שתטיס בתוך מטוס נוסעים שטס במהירות גבוהה.
    לצופה מהקרקע תראה מהירות גבוהה, למטיס בתוך המסוק , המהירות האמיתית
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי wind556 צפיה בהודעה
    זה לא נכון (הקטע המודגש)
    טיסן או מטוס לא יודעים שיש רוח, לכל היותר הם יודעים שיש מערבולות
    הטיסן טס בתוך גוש אויר עומד או נע, ומהירות האויר עליו זהה בכל מצב שבו אין משתנה אחר, כמו מנוע פועל או לא
    את עוצמת העילוי קובעת מהירות האויר על פני משטח הכנף ולא מהירו האויר ביחס לקרקע.
    הדבר דומה לטיסן שתטיס בתוך מטוס נוסעים שטס במהירות גבוהה.
    לצופה מהקרקע תראה מהירות גבוהה, למטיס בתוך המסוק , המהירות האמיתית
    עודד מה שכתבת נכון כל עוד מדובר ברוח במהירות קבועה. אם מכה בטיסן רוח משב רוח חזיתי פתאומי העילוי יגבר מיד או ייקטן במשב אחורי. גם מי שמטיס מסוק יודע שהעילוי משתנה בחדות ברוח פתאומית.
    נערך לאחרונה על ידי Yoav Lahav; 22-05-2011 בשעה 17:23:18.
    יואב

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם התקדמות המסוק מייצרת יותר עילוי ?

    במשבים המסוק עולה בחדות
    בגלל זה התחלתי לרחף באיידל, כדי שיהיה לי יותר קל להוריד אותו.
    כבר שבועיים רוחות מטורפות פה ..

נושאים דומים

  1. [מדליק] אסף אלוש
    על ידי yoelgold בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 31
    הודעה אחרונה: 05-10-2010, 17:27:06
  2. [שאלה] עילוי בכנפים
    על ידי magicjim בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 03-04-2010, 19:08:32
  3. יצירת כח עילוי לטיסן מקאפה
    על ידי giladba בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 10-01-2010, 17:40:20
  4. [שאלה] שלום,מעוניין ליצור יותר עילוי בטיסן
    על ידי קובי חדד בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 24-06-2009, 12:55:15
  5. [שאלה] באיזה מבין שני flybar המסוק יציב יותר
    על ידי drgabbay בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 28-01-2009, 18:29:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •